Poster: vanLaer
Zowiezo kreeg ik het id dat de algehele processor het lastig krijgt bij harmonic want het andere kanaal vertoonde ook 'storing' zonder dat het effect toegepast werd.
quote: |
Poster: robbert Een vraag van mijn kant met betrekking tot het "Roll" effect. Hebben meer mensen er last van dat de Roll sampler slecht het tempo vast kan houden? Of ik nou auto-bpm of de tap functie gebruik, er is nauwelijks goed mee te werken. Ik blijf namelijk maar corrigeren met cd-spelers. Als ik dan eindelijk de sample en de cd-speler gelijk lopen, duurt dit maar erg kort.. |
Beide manieren gebruik ik, maar vind het zeker niet optimaal werken, je blijft maar bezig met corrigeren..
Een probleem waar ik tegenaan loop is het volgende. Ik maak met een roll sample een mix tussen het orrigineel afspelende nummer en de sample hiervan. Ik ga dus het orrigineel corrigeren. Voordat ik dit doe heb ik al een ander nummer op de andere speler gebeatmatct, welke nu dus ook weer verkeerd loopt. Aan de constantheid van de sample twijfel ik en zo blijf je dus constant 2 cd spelers corrigeren..
Poster: Cyspoz
Wat voor storing precies, vind ik namelijk wel eens interresant om te weten.
Verder is het inderdaad zoals Lead zegt gewoon een gevolg van de berekening waar je niet veel aan kan doen. Enige wat ik je kan aanraden is om proberen key correcties maar alleen naar het laag te doen. Dan hoor je het minder en wordt het mooier van.
Ok Robert, maar jij draait dus eigenlijk gewoon 3 nummers tegelijkertijd af. Tja dat is inderdaad wat lastig te doen en de correctie die je nu moet doorvoeren is ook zekers niet makkelijk. Misschien kan je via de voorluister functie van het effect kanaal van te voren je Roll scherper afstellen. Maar ik geloof niet dat je het Roll effect kan voorluisteren zonder het toe te passen.
Hoe lang is je roll effect trouwens wat je gebruikt? 4/1, 8/1, 16/1?
Dat verschilt per keer, maar meestal 4/1 of 8/1. Als je alleen het Roll effect wilt beluisteren moet je het op een ander kanaal zetten.