Effecten DJM 800  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-wan    posted on 11-05-2007 22:27
Onlangs heb ik een DJM 800 aangeschaft en over het algemeen ben ik er erg tevreden over. Behalve de nieuwe toegevoegde effecten sweep, filter en crush. Telkens als ik een van deze gebruik slaat mijn led meter in het rood. Is dit een probleem van mijn mixer of hebben meer dj's hier last van ? Als dit niet aan mijn mixer ligt, kun je dit dan toch op de een of andere manier berperken ?
Alvast bedankt !

Gr. Mark

What do you think about Effecten DJM 800 ??

Vote :   

Mforge    posted on 24-06-2007 21:21
btje onnozele vergelijking,
zie het dan als een begrenzer, de fabriek zorgt ervoor dat de auto niet harder kan, maar hij kan het wel, dus in dit geval level depth half is ie "begrenst"' hij kan wel harder maar is dat ook safeConfusedConfusedConfusedConfusedConfused?
En als je wel harder kan door middel van het op te lossen door je eq terug te draaien is dat toch mooi meegenomen? en sommige djs oversturen het juist a la dave clarke omdat dat mits goed uitgevoert ook erg vet kan klinken.
oefening baart kunst!!!!
A-flex    posted on 24-06-2007 21:42
Op men smx-2 is dat ook dat hij bij bepaalde effecten in het rood gaat dus dat lijkt me helemaal normaal. En bij de djm 600 op men werk gaat ook in het rood als je bepaalde effecten gebruikt.
jeroeni    posted on 24-06-2007 23:23
bij mijn reloop rmx 40 dsp gaat hij bij de flanger soms ook in het rood dus ik denk dat het normaal is
Vibemaster-D    posted on 24-06-2007 23:31
Poster: Mforge
btje onnozele vergelijking,
zie het dan als een begrenzer, de fabriek zorgt ervoor dat de auto niet harder kan, maar hij kan het wel, dus in dit geval level depth half is ie "begrenst"' hij kan wel harder maar is dat ook safeConfusedConfusedConfusedConfusedConfused?
En als je wel harder kan door middel van het op te lossen door je eq terug te draaien is dat toch mooi meegenomen? en sommige djs oversturen het juist a la dave clarke omdat dat mits goed uitgevoert ook erg vet kan klinken.
oefening baart kunst!!!!

nee, als de level depth half is. is hij 0 DB dus neutraal als je de level depth verder naar rechts draait verder open. is hij + 6 DB dus 2x zo hard en als je dan het effect aan zet. VB: flanger dan geeft hij een ge-effect signaal wat 6 GB harder is.
Lead    posted on 26-06-2007 00:54
Poster: Mforge
...en sommige djs oversturen het juist a la dave clarke omdat dat mits goed uitgevoert ook erg vet kan klinken.

DJM-800 is een digitale mixer. Het gaat niet goed als je digitaal overstuurd ! En DJ's die dingen over de zeik draaien zouden ze moeten verbannen van het podium... of je nu Dave heet of niet. Dan snap je gewoon niet waar je mee bezig bent. Er is op het DJ podium geen 'goede' manier van oversturen. (in de studio is die er wel)

Een DJ hoort een prof te zijn, die weet dus waarmee hij bezig is.

Als je geluidseffecten toevoegd worden het uitgangsignaal hoger, daar kun je rekening mee houden door je schuif iets terug te trekken als je aan de filter knop draait (of een ander effect inschakeld)

Poster: Vibemaster-D
...is hij + 6 DB dus 2x zo hard en als je dan het effect aan zet. VB: flanger dan geeft hij een ge-effect signaal wat 6 GB harder is.

Waar haal je dat vandaan ?? De filter sectie voegt echt geen 6dB toe aan het signaal hoor. De EQ's gaan tot +6dB, de filter is niet gedefinieerd in dB's. Een effect kan theoretisch maximaal 3dB toevoegen.

3dB is trouwens een verdubbeling van het geluidsnivo. 6dB harder is 2kwadraat keer zo hard (4x) aangezien Decibels een logaritmische schaal gebruikt.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 26-06-2007 01:03 (100%)
Vibemaster-D    posted on 26-06-2007 07:22
@ Lead dan is het 6 dB. maar als ik de level depth op full zet is er wel degelijk een verhoging van het geluidsniveau hoeveel precies dat wist ik niet en het leek me logisch dat het 6 dB was aangezien de EQ's zo ver gaan. maar 3 kan ook.

maar Lead als je je level depth in het midden hebt staan krijg je toch niet een harder geluid het effect is dan toch 0 dB. dus geen verhardingConfused

@ mforge. oversturen zuigt gewoon waarom zou het juist goed klinken de DJ vind dat misschien wel zo (dan heeft hij er dus totaal geen verstand van.) maar de PA man met een grote FOH stack en al z'n spulletjes vind dat echt niet leuk als jij dik in de clip een uitgangsignaaltje geeft hoor neem dat van me aan. draai gewooon op 0 dB en heb je wat headroom om er af en toe in +2 of +4 te komen maar ga niet al standaard in + 4 of + 7 dB draaien dan heb je geen headroom meer.
User edit by Vibemaster-D on 26-06-2007 @ 07:25:08 (100%)
Mforge    posted on 04-07-2007 17:32
ik sinds vandaag mijn djm-800 en ben er erg blij mee, ik kan zeggen dat de geluidskwaliteit niet onder doet voor een x92 zoniet beter is, het lijkt wel of de 800 zeker in het laag sterker is.
Anyway heb even 1 vraagje over de colour efx :
klopt het dat het lampje van de colour efx alleen brand als je het harmonic effect gebruikt?

thanx.
Lead    posted on 04-07-2007 20:31
Ja dat klopt.

Hij is rood als het filter niet gesynced is met een halve noot. Groen, dan klink hij zoals het hoort. Om het rode lampje groen te maken hoef je de filter knop maar een tikje te bewegen.

@ vibemaster: Je krijgt wel een versterking in volume. Je hebt het originele geluid en het geluid wat door de effect processor wordt gehaald. Deze mix je met elkaar met de Level/Depth knop. Als je beide volluit samen hebt (knop halverwege) werken de golven van het geluid met elkaar mee en krijg je zeker wel een versterking in volume.

Oplossing : Fader in de gaten houden Winking my eye
Let the BASS be louder
Mforge    posted on 04-07-2007 20:46
2 lead : thanx
Vibemaster-D    posted on 04-07-2007 20:48
@ Lead,

maar ik heb er vandaag is express op gelet maar op zich gaat het volume niet zo super harder. ik vind het een klein beetje te verwaarlozen. als je een effect aan zet mag dat duidelijk hoorbaar zijn anders moet je het niet een EFFECT noemen.

en ik heb nog een vraagje,
hoe zit het met de BPM als je 2 signalen inmixt op X-Fader-B kant en je zet je effecten bak ook op B maar de BPM is nog niet gelijk :S ja eerst beatmatchen maar hoe zit het dan eigenlijk
Lead    posted on 04-07-2007 20:56
Hij meet realtime, als je bassen dus bijna gelijk zitten zal de DJM ze als 1 zien en de BPM weergeven op de gemeten waarde. Deze zal vrijwel overeen komen met wat je zou willen.

Als je platen er erg ver naast zitten zou de DJM het in principe als 2 bassen kunnen zien en ongeveer de dubbele waarde weergeven.

Ik denk dat de DJM wel goed zal meten en meestal een goede waarde aannemen. En anders is er nog de Tap knop Winking my eye
Let the BASS be louder
Mforge    posted on 05-07-2007 10:49
heb ik ook nog even 1 vraagje over het echo effect :

klopt het dat je als je bv de echo gebruikt op 1/2 en je zet hem weer uit, dat je nog ff de "tail" van het effect hoort? (1 sec)

ik kan mij nl. niet herrineren dat dit bij een 600 zo was, tenzij je de channel selector op master had en de fader dichttrok.
Lead    posted on 05-07-2007 13:04
Echo moet altijd af gemaakt worden, dus als je de knop uit zet zal hij de reeds lopende echo's afmaken.

De DJM-600 had dit inderdaad ook als je het effect op de master zet.
Let the BASS be louder
Mforge    posted on 05-07-2007 13:15
thanx again,

ben er ook achter dat het heel erg afhankelijk is van de muziek, zeker met minimal waar de claps,bleeps en kraakjes achter de beat komen maakt ie de echo nog lekker af, wat erg vet is..
Mforge    posted on 15-07-2007 17:45
ik heb nog even een vraagje : klopt het dat je alle beat effects behalve de roll kan combineren met de color efx?
Lead    posted on 15-07-2007 20:06
Routing van geluid binnen de DJM-800 :

Input > EQ > channel fader > Filters > FX sectie > Master Fader

Je kunt dus filters gebruiken VOOR ieder van de effecten... Als je een geluid bewerkt met een filter kun je het gefilterde geluid opnemen met de ROLL.
Let the BASS be louder
MaD    posted on 15-07-2007 20:06
nee, maar als je je roll opgenomen hebt kun je hem niet meer veranderen, dus zet je hem op8 beats, loopt ie, kun je in die tijd met color fx spelen, als die die 8 beats daarna blijft loopen kun je niets meer verandern, ook niet met EQ
noadja.com /// aboveall.nl
Mforge    posted on 15-07-2007 20:41
okay thanx, dan nog even een vraagje : ik was net ff aan het spelen, en had de effects channel selector even op crossf b gezet, waar channel 4 aan is toegewezen, maar ik als ik dan bv een filter of flanger aanzet hoor je het effect gewoon door de channel fader, dus als ik dan met de crossfader naar b schuif maakt het niet uit, want het effect is al hoorbaar door de channel fader, dus ik snap het nut nie zo van de effecten toewijzen aan een crossfader kantConfusedConfused  heb het zowel op a als b geprobeerd.
iemand hier misschien iets op?
Cyspoz    posted on 15-07-2007 21:04
Is volgens mij pas interresant als je meerdere kanalen aan één kant van de crossfader hebt zitten. Dan kun je het effect toepassen op meerdere kanalen zonder het op alle kanalen te moeten zetten.
Mforge    posted on 15-07-2007 21:14
Nou volgens mij hoort het zo te zijn dat als je bv. 2 platen aan hebt zeg channel 2 en channel 4 waarbij channel 2 aan crossfader kant a is toegewezen en channel 4 aan crossfader kant b en ik heb de effect channel selector aan crossfade B toegewezen, en ik zet het effect aan dat ik dan het effect alleen hoor als ik met de crossfader naar b schuif. op die manier kan je cutten met effect op 1 kant van de crossfader. Dit gebeurt bij mij dus niet, als ik dus de effect channel selector aan crossfade kant a of b heb toegewezen, en ik zet het effect aan, is het effect gelijk hoorbaar door de channel fader die aan de A of B kant van de crossfader is toegewezen.
Mforge    posted on 15-07-2007 23:00
oja en nog 1 dingetje : ik kan alle beateffecten behalve de roll gebruiken na de filters, alleen de roll moet ik ervoor doen?
Lead    posted on 16-07-2007 00:41
Je neemt gefilterd geluid op met de roll. Een Roll die afspeelt kun je inderdaad niet nog een keer filteren.

Wist je trouwens dat als de Roll loopt, je aan de Channel Select knop kunt draaien op de Roll op een ander kanaal af te spelen ?? (En nee, ook dan werken de filters niet Winking my eye )

Je kunt op de DJM-800 jammer genoeg niet meer 1 kanaal aan 2 kanten van de Cross Fader zetten. Wel kun je 2 kanalen aan dezelfde kant van de CrossFader toewijzen om op beide kanalen hetzelfde toe te passen, zonder de andere 2 kanalen te beinvloeden.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 16-07-2007 00:49 (89%)
Mforge    posted on 16-07-2007 15:06
2 Lead : ik heb nog is even gespeeld, en idd, het is een functie van de 600 waarvan ik dacht dat het kon, maar dit is ook wel makkelijk, zeker omdat ik met 3 decks draai, kan ik effecten toepassen op twee kanalen tegelijk, zonder het 3e kanaal te beinvloeden.......
duidelijk!

User edit by Mforge on 16-07-2007 @ 18:17:31 (56%)
vanLaer    posted on 10-10-2007 22:50
Weet iemand hoe komt het dat je bij het verhogen van de key met het harmonic effect vaak een soort lelijke dubbele beat krijgt en bij het verlagen van de key niet? Zowiezo kreeg ik het id dat de algehele processor het lastig krijgt bij harmonic want het andere kanaal vertoonde ook 'storing' zonder dat het effect toegepast werd.
Lead    posted on 11-10-2007 00:00
De Harmonic Filter is ook een serieus stukje rekenwerk. Het is een soort Master Tempo, maar dan omgekeerd.

Probeer bijvoorbeeld eens in een audio bewerkings programma de key (toonhoogte) aan te passen, terwijl je de snelheid gelijk houd. Je computer zal hier een aantal seconden voor moeten rekenen... De DJM die het realtime, helaas hoor je daar in extremen wat bijgeluiden bij.

Helaas is dat een bijproduct van het zware rekenwerk.... sommige mensen gebruiken dat dubbele effect juist als bedoeld effect Winking my eye
Let the BASS be louder

647 Users online: mde1919 & 359 Guests (287 Unknown)
Pages generated today : 71.045
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.623.343