Effecten DJM 800  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-wan    posted on 11-05-2007 22:27
Onlangs heb ik een DJM 800 aangeschaft en over het algemeen ben ik er erg tevreden over. Behalve de nieuwe toegevoegde effecten sweep, filter en crush. Telkens als ik een van deze gebruik slaat mijn led meter in het rood. Is dit een probleem van mijn mixer of hebben meer dj's hier last van ? Als dit niet aan mijn mixer ligt, kun je dit dan toch op de een of andere manier berperken ?
Alvast bedankt !

Gr. Mark

What do you think about Effecten DJM 800 ??

Vote :   

tym    posted on 11-05-2007 23:11
ik neem aan dat je een beetje aan je EQ's moet kloten om te zorgen dat je geluidsniveau hetzelfde blijft. net zoals je doet met een echo en je bass EQ (tenminste zo doe ik dat). maar ik heb nog nooit achter een djm 800 gestaan dus misschien wel onzin ;D
Lead    posted on 11-05-2007 23:18
De effecten voegen iets toe aan het geluid waardoor deze iets harder wordt, net als dat je iets toevoegd bij de Echo.

Trek je sub iets naar beneden als je de crush gebruik of regel bij met je gain/fader.

Je kunt ook je 'normale' nivo 1 ledje lager instellen dan heb je er ook geen last van (heb je altijd nog iets headroom in reserve)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-05-2007 23:19 (16%)
D-wan    posted on 12-05-2007 02:01
Het is dus geen probleem van mijn mixer. Ik heb nog maar een keer op een andere djm800 gemixt, maar toen had ik dit 'probleem' niet. Het zal denk ik wel komen omdat ik het geluid "op het randje" heb staan zodat ik weinig kwaliteitsverlies heb bij het opnemen.

Voorheen heb ik 5 jaar op een recht toe recht aan Stanton SMX501 gemixt, dus ik moet nog een beetje werken aan mijn skills op de Pio.
Bedankt voor de tips !
RenéKuppens    posted on 12-05-2007 12:13
Meschien is het een tip om te zorgen dat je je gain zo terug draait dat je je effect vol kan gebruiken..

Dus dat hij zonder effect bij bijv. -3 uitkomt en met effect bij 0

Maar dat is maar hoe jij het zelf wilt

Ferrox    posted on 12-05-2007 15:13
je kunt ook de intensiteit van het effect regelen. Maar ik kan me niet erinneren dat hij bij mij met bitcrusher in het rood schiet (ik doe dat meestal ook in rustigere passages..

En korte echo (12-20 ms, erg vet geluid!) kan hem wel flink over de zeik helpen. Om dat te verminderen moet je de intensiteit van de echo wat bijregelen zodat je hem toch in het groen houd.
Vibemaster-D    posted on 12-05-2007 16:06
zet anders je attract op de achterkant op -3 of -6 dan heb je extra headroom en als je dan in het rood komt dan heb je niet gelijk oversturing.
robbert    posted on 13-05-2007 13:46
Vind het toch wel een beetje slordig dat je dit tegenkomt op zo'n dure mixer. Numark mixers hadden dit ook en ik kan me nog herinneren dat daar toen hard commentaar op kwam..
RenéKuppens    posted on 13-05-2007 13:49
Poster: robbert
Vind het toch wel een beetje slordig dat je dit tegenkomt op zo'n dure mixer. Numark mixers hadden dit ook en ik kan me nog herinneren dat daar toen hard commentaar op kwam..

Je voegd tijdens een effect iets toe aan je nummer Bijv. Bij echo..
Door toevoeging word je geluid altijd harder.
Anders hadden ze moeten maken dat het geluid terug nam als je je effect zou gebruiken.

Als je gewoon zorgt dat er ruimte over is voor het extra geluid van je effect is er toch niks aan de hand...
Gewoon even opletten en je hebt er geen last meer van Winking my eye
Basrose    posted on 13-05-2007 13:49

Niet alles in perfect maar als je het weet kan je er rekening mee houden.... als alles vanzelf ging hadden we geen djs nodig. Dus ja een dj moet er maar even aan wennen en rekening mee houden... Hoort bij het vak!
lolbroek    posted on 13-05-2007 14:02
Ach, dat heb ik ook op mijn Xone hoor! Als ik met de resonance begin te spelen, en die boost net mijn lage frequenties, zit ik ook even in het rood. Kan trouwens niet zoo veel kwaad, dat ding heeft headroom genoeg, wat ik trouwens ook van de DJM800 dacht? Als je echt geen rooie ledjes kan zien, dan moet je vooral op je low letten, als deze geboost wordt, gaat het snel!
DJ_IVI-R    posted on 13-05-2007 15:00
lijkt me niet meer dan logisch in feite
www.nikan.be
robbert    posted on 14-05-2007 12:42
Poster: Dj-RK

Je voegd tijdens een effect iets toe aan je nummer Bijv. Bij echo..
Door toevoeging word je geluid altijd harder.
Anders hadden ze moeten maken dat het geluid terug nam als je je effect zou gebruiken.

Als je gewoon zorgt dat er ruimte over is voor het extra geluid van je effect is er toch niks aan de hand...
Gewoon even opletten en je hebt er geen last meer van Winking my eye

Ik zeg ook niet dat het een groot probleem is, maar slordig vind ik het wel..
Lead    posted on 14-05-2007 13:33
Niet slordig, DJ's moeten de discipline krijgen om ten alle tijden de level normaal te houden...

Een auto coureur remt ook af voordat hij bij de bocht komt, ipv dat hij vol gas blijft geven tot het te laat is Winking my eye
Let the BASS be louder
Cyspoz    posted on 14-05-2007 13:44
Nee inderdaad het is gewoon simpelweg de regels van de natuur. Dit is gewoon logisch, punt uit.
robbert    posted on 14-05-2007 16:49
Haha de regel van de natuur, hoor dat..

Is het natuurkundig onmogelijk om een limit functie in een mixer te bouwen, waardoor het geluid niet harder gaat tijdens het gebruik van deze effecten?
Cyspoz    posted on 14-05-2007 19:01
Haha de regel van de natuur, hoor dat..

Is het natuurkundig onmogelijk om een limit functie in een mixer te bouwen, waardoor het geluid niet harder gaat tijdens het gebruik van deze effecten?

Dat zou wel gekunt hebben, maar dan krijg je een heel ander effect. Dan ga je of het geluid compressen waardoor de dynamiek in eens weg is of je limit het signaal waardoor het vervormt of je drukt het volume in zijn algemeenheid omlaag waardoor het lijkt alsof de rest zachter gaat.
stevew    posted on 28-05-2007 19:24
Volledig akkoord Cyspoz!!! Ik heb hier thuis de djm-800 en als je de color-effects gebruikt vb. Filter en je draait je potentiometer volledig naar links vallen de mid-tones en High Heads volledig weg en wordt de basslijn veel warmer dus ook iets luider maar dat is zoals velen hier al gezegd hebben HEEL gemakkelijk op te lossen door uw Trim (gain) wat te minderen als het geselecteerde color effect op zijn maximum openstaat. zodra je uw color effect weer begint te minderen wordt de basslijn terug scherper en niet meer zo diep qua klank, dan is het gewoon maar de trim weer iets meer te zetten. Iedereen heeft 2 handen dus dat kan geen probleem zijn nietwaar.
Greets
DJEduardo    posted on 23-06-2007 11:40
Ik vind de DJM800 absoluut de lekkerste mengtafel die ik ken, dat voorop gesteld.

Maar juist dan vallen de minder puntjes ook meer op, ook ik blijf het irritant vinden inderdaad dat bepaalde effecten het uitgangsignaal verhogen. De DJm500/600 had dit euvel ook en had verwacht dat het verholpen zou zijn op de 800, maar niet dus.

Ik blijf het onzin vinden dat de DJ dan maar snel naar zijn faders moet grijpen. In praktijk is dit gewoon erg vervelend.
Het uitgangssignaal moet simpelweg altijd zo blijven als je met gain/fader hebt ingesteld..

Niels325    posted on 23-06-2007 12:52
Dat 'probleem' heb ik ook op mijn SMX-2 hoor, bij de meeste effecten schieten de leds in het rood als je oorspronkelijk op 0db aan het spelen was.
Maar ik sluit er mij bij aan dat dit normaal is, het is toch gewoon zo dat je aan je oorspronkelijk volume nog iets bijvoegd(het is wel te zien welk effect dan), en als je iets bijvoegt, is er dus iets meer é:d(volume dus!).
Zelf bijregelen is dus de boodschap!

Edit: Trouwens, volgens mij klinkt het nog altijd veel natuurlijker dat je volume wat omhoog gaat als je je effect aanzet, dan dat alles plots automatisch wat stiller gezet wordt én dan nog eens aangepast door je effect. Dat zou een iets té grote verandering zijn denk ik!
User edit by Niels325 on 23-06-2007 @ 12:54:08 (69%)
Mforge    posted on 23-06-2007 13:22
dit is geen probleem van de mixer, dit is altijd zo, tis hetzelfde als zeg maar de "dip" van crossfader curve, alleen dan omgekeert.
Als jij een effect gebruikt wordt het geluid gewoon harder, en idd een filter van xone heeft het ook.
Dus de mensen die dit een probleem vinden hadden liever gehad dat het geluid zachter wordt als je effect gebruikt? die effecten zijn voor toevoegingen, dus logissch dat het geluid harder wordt, jij als dj moet dit gewoon bijsturen, 2 platen door mekaar is toch ook harder dan 1? dat stuur je toch ook bij met je eq?  zelfde geld voor effecten
DJEduardo    posted on 24-06-2007 11:29
Dus de mensen die dit een probleem vinden hadden liever gehad dat het geluid zachter wordt als je effect gebruikt?

Welnee, gewoon hetzelfde niveau als daarvoor.
Simpel.

[edit: op DJResource gebruiken we < > haakjes voor om quote heen]
Mod edit by Lead on 24-06-2007 13:11 (48%)
Mforge    posted on 24-06-2007 11:45
dat snap ik, maar dat is nu eenmaal niet zo, dus het is aan de skills van de betreffende dj omdat te verhelpen.
DJEduardo    posted on 24-06-2007 20:29
onbegrijpelijke visie
Het is hetzelfde als een auto waarbij de snelheid ineens 5 Km harder wordt als je de airco aanzet
en dan zeggen dat het aan de bestuurder is om gauw te corrigeren

tym    posted on 24-06-2007 20:50
nou ja als je nou eens een mixer noemt die geen geluid toevoegd bij het gebruiken van een effect?
volgens mij bestaan die niet hoor..
Ik vind het meer dan logisch dat een effect geluid toevoegd en dat je er wat aan moet doen om het aardig te laten klinken, dat is niet een fout in de mixer ofzo. Daarbij zie je elke DJ met zn EQ's spelen als hij/zij een effect gebruikt.

En je vergelijking met de airco slaat natuurlijk nergens op want je doet nu alsof een effect geven helemaal los staat van het geluid wat uit je mixer komt en dat is natuurlijk neit waarHappy, laughing
User edit by tym on 24-06-2007 @ 20:54:17 (100%)
Vibemaster-D    posted on 24-06-2007 21:09
je hebt toch een level depth heb vandaag de hele dag geoefent met effecten en als je de level depph op Full zet zeg maar word hij volgens mij 6 DB harden zet deze gewoon in het midden en je hebt het niet.

575 Users online: 315 Guests (260 Unknown)
Pages generated today : 78.449
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.630.747