twijfel tussen pioneer en denon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jera    posted on 09-05-2007 18:27
Hallo,

Ik zit al een hele tijd te twijfelen over de pioneer cdj800 mk2 en de denon dn-s3500.
Ik zit dus te twijfelen omdat ik meer pioneers dan denons zie staan hier op de site en vraag me af of ik dan toch better de cdj800 dan de dn-s3500 kan halen.
maar op de denon zitte wel effecte een draaiende plater en hij ziet er naar mij mening mooier uit dan de cdj800 maar ik blijft dus twijfelen tussen die 2.
Ik zou dus graag van jullie horen wat jullie zouden doen de denon of de pioneer.

alvast bedanktWinking my eye

What do you think about twijfel tussen pioneer en denon ??

Vote :   

DNR    posted on 09-05-2007 18:30
je kan ze het beste een keer gaan testen
DjStijn    posted on 09-05-2007 18:36
zou zelf kiezen voor de pioneer omdat ze naar mijn mening makkelijk werken.
En zeer overzichtelijk zijn. en op de denons zit erg veel op en in het begin moet gaan zoeken.
Maar je zou ze idd is moeten gaan testen.
jelektronic    posted on 09-05-2007 19:30
testen is de beste manier voor een goede keuze
ben ze zelf gaan testen en heb voor de pio's gekozen.
overzichtelijkheid boven effecten in mijn geval.
jera    posted on 09-05-2007 22:01
is die denon dan zo onoverzichtelijK?
lijkt mij als je er een paar dagen mee heb gewerkt dat het toch allemaal wel duidelijk word, niet?

Ft    posted on 09-05-2007 22:04
Poster: jera
lijkt mij als je er een paar dagen mee heb gewerkt dat het toch allemaal wel duidelijk word, niet?

Ik heb zelf een Denon DnD6000... waarvan ook veel mensen zeggen dat ie onoverzichtelijk is... maar dat valt naar mijn mening echt zwaar mee... na een dag heb je er niet eens meer erg in... Dan zijn ze even overzichtelijk als de pioneers... Als je voor het eerst de pioneers ziet, dan zul je ze waarschijnlijk ook onverzichtelijk vinden...
Yorick    posted on 09-05-2007 22:09
test ze alle 2
zoek uit wat de voor en nadelen zijn
wat ze wel en niet kunnen
en maak een besluit zo zou ik het doen
koop ook gewoon waar je het beste gevoel bij hebt..

djjw    posted on 09-05-2007 22:20
Poster: jera

Denon heeft nogal de neiging om 1 knopje meerdere functie's tegeven,
Natuurlijk is dit in het begin verwarrend, maar natuurlijk geen reden om
geen Denon tekopen, want idd na een paar keer spelen weet je hoe het zit.

Voor mij persoonlijk is al die zooi op die cd-speler wel een rede om voor Pioneer
tekiezen, Ik vind dat effecten enzo op de mixer horen, maar das gewoon een
gevoels kwestie.

Wat de T-S moet doen weet hij zelf wel na het testen,
Feit blijft wel dat op een cdj 800 iedereen kan beginnen en op de
denon s3500 moet er toch eerst even wat geoefend worden met alle
knopjes.

Ik weet ook niet wat voor mixer je hebt maar als je daar toevallig ook
effecten op hebt, heb je die iig niet nodig op je cd speler.
jera    posted on 09-05-2007 23:54
Bedankt voor de reacties alvastWinking my eye
en ik ga ze testen heb al met alletwee al een beetje staan spele bij feeback
maar dat ga ik binnekort eventejs sirieus doenWinking my eye

sucksir    posted on 10-05-2007 15:25
S3500 heeft pitch bend en hierdoor naar mijn idee makkelijker mee te mixen.
PatrickBeuken    posted on 10-05-2007 15:39
Welke Pioneer dan niet? Bij Pioneer kun je met het jogwheel en de fader pitchen, enige dat Pioneer niet heeft zijn 2 extra pitchknopjes (+ en -)
Julemac    posted on 10-05-2007 15:47
Ik heb zelf 2 800's Mk 1, ik ben er zeer tevreden mee.
zou niks anders willen, behalve dan 1000's
Denon heb ik eens op gedraaid, en vind ze behoorlijk onoverzichtelijk.
misschien als je zelf hebt dat je daar aan wend
sucksir    posted on 10-05-2007 21:23
Poster: PatrickBeuken
Welke Pioneer dan niet? Bij Pioneer kun je met het jogwheel en de fader pitchen, enige dat Pioneer niet heeft zijn 2 extra pitchknopjes (+ en -)

Dat bedoel ik ook..ik vindt het zon gemis dat zelfs de nieuwe series dat niet hebben. Meer omdat ze niet toe willen geven, corrigeren met de jog duurt bij mij wat langer dan de knopjes.. Knopjes zijn wat praktischer en ja ik heb met beide spelers gewerkt
PatrickBeuken    posted on 10-05-2007 21:56
Nee, de fader is het meest praktisch Happy, laughing Plaat wat meer vooruit? Ff fader stukje omlaag en weer omhoog Happy, laughing Maar ieder z'n ding he...
Vibemaster-D    posted on 11-05-2007 21:15
ik zou de pioneer CDJ800MK2 halen, omdat je waarschijnlijk in 9 van de 10 clubs CDJ1000 zult vinden en de 800 werkt exact gelijk (kleine verschillen maar niet in de bediening). verder de rotating platter op de denon is leuk maar het grote jogwheel op je CDJ is leuker. verder vind ik de pioneer de feeling lekkerder omdat het overzichtelijker is.

ik zou ze gewoon allebei testen. dit is iig mijn mening als ik moet kiezen tussen die 2
DJ_Inspiration    posted on 12-05-2007 10:59
Ik ben meer een voorstander van Denon gear omwille van de meerdere functies en rotating platter. Een Denon is niet overzichtelijk en de DN-S3500 al helemaal niet!

Ik draai ook vaak op Pioneer buiten de deur maar hier in België kom je toch ook vaak Denon's tegen en de overstap naar Pioneer gaat ook gewoon erg goed. Andersom is misschien wat meer wennen maar dat zal ook snel lukken als je al met andere gear hebt gedraaid. Heb al op verschillende merken gedraaid en na een overgang of 2 heb je toch ongeveer door hoe een speler in elkaar zit. Play blijft play, enkel de manier van Cue'en kan wel eens veranderen maar dat heb je erg snel door. Op de DN-S3500 kan je dan nog eens kiezen welke manier van Cue'en je gebruikt.

Effecten zitten er veel meer op de DN-S3500. Dit is natuurlijk niet noodzakelijk aangezien je dat niet teveel moet gebruiken maar een gepast effectje op het juiste momentje tussendoor kan je mix stukken mooier maken.

De mensen die zeggen dat bij Denon meerdere functies zitten onder 1 knop, hebben meestal wel gelijk. Bijvoorbeeld de pitchrange knop. Elke keer dat je op de pitchrange knop drukt verander je tussen mastertempo en gewone pitch of helemaal geen pitch. Inhouden van pitchrange en je kan je range kiezen door met je tracksearch knop te draaien. Ik heb alleszins geen enkele handleiding moeten lezen omdat ik deze functies gewoon ook zelf op die plaats zou zoeken als er geen aparte knop voor is. Ik heb dan wel de DN-S3000's (kleinere broertjes van de 3500's). De DN-S3500 is op dit vlak dan wel nog duidelijker vind ik.

Natuurlijk moet je zelf gaan kiezen wat je gaat doen. Denon vs. Pioneer blijft toch wel de eeuwige discussie. Zelf testen en je weet meteen welke speler je voorkeur heeft. Gewoon testen Winking my eye
User edit by DJ_Inspiration on 12-05-2007 @ 11:01:03 (6%)
Vibemaster-D    posted on 12-05-2007 16:09
Poster: PatrickBeuken

ik gebruik zelf het joghweel om effe te corrigeren dat gaat veel fijner vind ik. en je fader op 10% zetten dan kan je lekker precies gaan beatmatchen. (als je de vinyl mode uit zet gelt je hele joghwheel plus de ring om te pitchbenden

This is an old Topic

No new postings for 6.575 days.
 Post CommentThat would be 219.2 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 12 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 1.230
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.674.182