Belgisch geblaat (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LauW    posted on 07-05-2007 19:58
Leuk forum hier, maar een dingetje waar ik me steeds vaker aan stoor en wat mijn bezoekgedrag niet positief beinvloed, zijn belgische woorden waar ik de ballen van snap. Is het als belg moeilijk om gewoon nl te typen? Zo nee, probeer dat dan aub gewoon en zo ja, kan de crew niet een of andere filter inbouwen die woorden als zot () naar iets normaals convert

What do you think about Belgisch geblaat ??

Vote :   

Illusion    posted on 08-05-2007 20:30
Poster: Xitrate

Dus, als poepen sexen is, wat is dan sexen in het belgisch?

met een meiske naar beddeke gaan?:p

ik zeg ook maar wat
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
the-melody    posted on 08-05-2007 20:35
als je het toch juist wilt doen:p: me een maske nor bed goan?

(vertaling: met een meisje naar bed gaan)
User edit by the-melody on 08-05-2007 @ 20:35:25 (2%)
A-flex    posted on 08-05-2007 20:36
@Illusion
ne toch niet wij belgen noemen dat Neuken
User edit by A-flex on 08-05-2007 @ 20:36:25 (4%)
jonny820511    posted on 08-05-2007 21:24

Lees al jaren de motor gazet. Ben wel gewend aan dat belgisch!

schol!!
ccc    posted on 08-05-2007 21:46
Poster: MD
Voor de Nederlanders:
Zot begrijpt toch iedere Nederlander?
Ik sta er soms van verstelt dat jullie sommige woorden niet begrijpen.
Dat komt waarschijnlijk omdat dat voor ons zo gewoon is...

Ik doe altijd mijn best om Algemeen Nederlands te praten op het forum.

Maar als er een woord is dat je niet begrijpt van om het even welke Belg, dan kan je het toch gewoon even vragen?

Voor de belgen:
Zot begrijpt toch iederen ollander?
ksta der soms va versteld da gulle sommege woorde ni begrijpt.
Ma da komt waarschijnlijk gewoon omda wij da zo gewoon zijn eh

kdoe kik altijd mijn best om Algemeen Nederlands te klappe op et forum.
Mo aster e woord is dagge ni versta van om et eve welken Belg dan kunde da toch gewoon efkes vrage?

schrijft. Sommige leden schrijven continu zo.
Begrijpen sommige mensen het dan niet. Het gaat zich niet om het woordje zot, maar de manier zoals jij het stukje  Voor de belgen:  schrijft. Sommige leden schrijven continu zo.
MaxvEck    posted on 08-05-2007 22:01
De voertaal van dit forum is toch gewoon Nederlands, op andere forums waar ik kom worden de mensen die dit niet spreken ( of typen Winking my eye ) daar op gewezen en als het niet verandert geblokkeerd.

Misschien een beetje overdreven om ze te blokkeren, maar ik vind dat er gewoon Nederlands moet worden geschreven hier, omdat ik dat Belgisch geblaten niet kan lezen/begrijpen.

Maar dat is mijn mening

Dj_T.im    posted on 08-05-2007 22:42
Botsauto's = Stootkarre
Lead    posted on 09-05-2007 09:35
Poster: MaxvEck
De voertaal van dit forum is toch gewoon Nederlands...omdat ik dat Belgisch geblaten niet kan lezen/begrijpen.

Juist, het gaat allang niet over 1 woordje wat niet begrepen wordt... Daar kan iedereen een keer overheen lezen. Alleen de Topicstarter begon deze thread omdat er soms postings zijn die een 'Ollander niet begrijpt...
Let the BASS be louder
U-Vinyl    posted on 09-05-2007 18:39
Waarom maken we niet gewoon een taaltje die dj alleen begrijpen! Het is een mix van Belgisch en Nederlands. Wellicht wordt dit dan ook als keuzevak optioneel op scholen en het zou moeten heten:

Belglands of B'olanders

NIET KIJKEN NAAR PROBLEMEN MAAR OPLOSSINGEN!
OneSixty    posted on 09-05-2007 18:52
Poster: U-Vinyl
Waarom maken we niet gewoon een taaltje die dj alleen begrijpen! Het is een mix van Belgisch en Nederlands. Wellicht wordt dit dan ook als keuzevak optioneel op scholen en het zou moeten heten:

Belglands of B'olanders

why not....
MD    posted on 09-05-2007 19:34
Het Bolands :P

En dan worden er woordenboeken uitgegeven door dj resource en wordt lead heel rijk, en deelt hij gratis cdj 1000 uit!
ccc    posted on 09-05-2007 19:35

Belglands of B'olanders

Laten we dan gelijk Belgie en Nederland bij elkaar voegen tot een groot land.
En dan wordt Zuid-Limburg de hoofd provincie, want dat ligt dan mooi in het midden. En dan kronen we mij tot keizer.!

Persoonlijk vind ik dit een zeer goed idee. :D
Pullz    posted on 09-05-2007 19:53
B'ollands:

Botsauto's = Stootkarre = Botskarre??
Buitenwipper = Uitsmijter = uitwipper??

:p

patrick-allen    posted on 09-05-2007 21:55

Belglands of B'olanders

Zo een 'taal' ook weleens 'jargon' genoemd bestaat hues wel (denkmaar aan BMP en woorden zoals 'loop')

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

349 Users online: 196 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 75.489
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.526