DJM 800 linker kant op kanaal 1 valt soms weg
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

nils7    posted on 07-05-2007 14:36
Heb sindskort een DJM-800.
En ik heb mijn beide cd spelers analoog aangesloten op resp. kanaal 1 en 2.
Echter op kanaal 1 valt de linker kant soms weg.

Op de master zie ik dan alleen de rechter LEDjes branden. (en op mijn koptelefoon hoor ik links niks) Dan steek ik de witte kabel er opnieuw in en dan is het verholpen maar na een tijdje komt het terug.
Heb de kabeltje verwisseld tussen mijn cdspelers intussen verwisseld en sindsdien is het slecht nog maar 1x voorgekomen... zijn mijn kabeltjes brak? (zaten 2 verschillende bij mijn cd spelers overigens...) of is er iets mis met de ingang? Volgens collega DJjw kan het vettigheid zijn dus als jullie zeggen dat het na een weekje weg is ofzo ben ik gerustgesteld Happy, laughing

[edit] Daar is de Hidden Message dus niet voor !
Mod edit by Lead on 07-05-2007 14:38 (8%)

What do you think about DJM 800 linker kant op kanaal 1 valt soms weg ??

Vote :   

Lead    posted on 07-05-2007 14:39
Het lijkt er inderdaad op dat je kabeltjes brak zijn.

Gebruik overigens de hidden message niet meer om te posten 'bedankt voor je reactie.. dit kweekt nogal wat aversie bij andere members...

Vettigheid kan het niet zijn, vet geleid ook stroom. Vuil, stof etc kan het wel zijn...

Dit gaat dan niet wel na een weekje, maar als je de kabeltjes 25x hebt ingeprikt.
Let the BASS be louder
nils7    posted on 07-05-2007 14:44
Ah ok thnx...
Ik zal woensdag eens checken.
Ik wil zo-ie-zo digitale kabels ergens scoren dus dan is het zo-ie-zo voorbij.

Vond het nogal erg vreemd dat het wegviel...
djjw    posted on 07-05-2007 19:26
Poster: Lead
Vettigheid kan het niet zijn, vet geleid ook stroom. Vuil, stof etc kan het wel zijn...

Er zijn een flink aantal smeer, corrosie tegengaande en beschermende middelen
die niet stroom geleidend zijn, nou heb ik er natuurlijk geen idee van wat ze
bij Pioneer gebruiken, maar ze zijn er wel.

De kabeltjes kunnen natuurlijk ook stuk zijn, alleen zou dat natuurlijk
slordig zijn bij zo'n duur produkt.
User edit by djjw on 07-05-2007 @ 19:28:12 (34%)
Ft    posted on 07-05-2007 19:54
Poster: djjw
De kabeltjes kunnen natuurlijk ook stuk zijn, alleen zou dat natuurlijk
slordig zijn bij zo'n duur produkt.

Tsja... kabelbreuk ofzoiets kan altijd... dan doet hij het inderdaad niet altijd, tot je het kabeltje een beetje verschuift ofzo... dan maakt hij weer contact... kan altijd gebeuren...

Voor de Ts... probeer het eens met een ander kabeltje en kijk of dat helpt...
nils7    posted on 07-05-2007 20:20
Poster: Ft

Tsja... kabelbreuk ofzoiets kan altijd... dan doet hij het inderdaad niet altijd, tot je het kabeltje een beetje verschuift ofzo... dan maakt hij weer contact... kan altijd gebeuren...

Voor de Ts... probeer het eens met een ander kabeltje en kijk of dat helpt...

Ik had ze dus omgewisseld... tussen de twee cd spelers en sindsdien is het 1x voor gekomen!
Lead    posted on 07-05-2007 20:32
...slordig zijn bij zo'n duur produkt.

Bij een DJM-800 zitten geen kabel bijgeleverd, was er dus geen eentje van Pioneer Winking my eye

Poster: nils7
Ik had ze dus omgewisseld... tussen de twee cd spelers en sindsdien is het 1x voor gekomen!

Mooi, probleem opgelost dus :D
Let the BASS be louder
nils7    posted on 07-05-2007 20:37
Bij een DJM-800 zitten geen kabel bijgeleverd, was er dus geen eentje van Pioneer Winking my eye

Mijn CDspelers zijn 2 CDJ-1000 MKIII's dus iig. wel kabeltjes van Pioneer Winking my eye

Mod edit by Lead on 07-05-2007 20:43 (17%)
Lead    posted on 07-05-2007 20:42
hehehe, dan wel. Maar ik heb nog nooit gehoord dat die stuk aankwamen, maar het lijkt het wel te zijn...

Poster: nils7
...Ik wil zo-ie-zo digitale kabels ergens scoren dus dan is het zo-ie-zo voorbij.

Probeer het tijdelijk anders met 1 kant van een tulp kabeltje. Niet echt de manier zoals het hoort, maar voor tijdelijk werkt het wel...
Let the BASS be louder
djjw    posted on 07-05-2007 21:16

Dat weet ik, ik heb hem zelf mee uitgepakt, maar bij de cdj's zitten wel
kabels, en  die zijn nu ook niet echt goedkoop,
maar idd het kan eens gebeuren dat er een slechte tussen zit.

o oeps dat stond er al..
User edit by djjw on 07-05-2007 @ 21:16:44 (10%)
Steev    posted on 08-05-2007 09:48
...maar bij de cdj's zitten wel kabels, en  die zijn nu ook niet echt goedkoop...

Ik weet het niet zeker hoor, maar als je een CDJ koopt zitten er toch gewoon tulp kabeltjes bij? Die zijn echt niet duur hoor Winking my eye Voor 3 a 4 euro heb je er al een

[edit]

VIJF-HONDERDSTE POST :D
User edit by Steev on 08-05-2007 @ 09:49:32 (17%)
Rens    posted on 08-05-2007 14:07
Poster: Steev
Ik weet het niet zeker hoor, maar als je een CDJ koopt zitten er toch gewoon tulp kabeltjes bij? Die zijn echt niet duur hoor Winking my eye Voor 3 a 4 euro heb je er al een

Met dat dure bedoelde hij de cdj volgens mij :P
Steev    posted on 08-05-2007 14:15
Poster: Rens

Met dat dure bedoelde hij de cdj volgens mij :P

stevew    posted on 29-05-2007 02:26
Ben dikwijls On the Road en als ik die mankementen hoor is het zoals ik er al tientallen versleten heb en dat is de cinch-kabel. zoals steev al zei..dat kost geen geld maar ik heb ook de cdj's en die cinch-kabels waren in orde maar ja, er kan altijd wel is een slechte bijzitten zeker maar het wil dan juist lukken dat dat bij u gebeurt he nils!! Maar ja...een ramp is het niet hé.
Greets, steve
nils7    posted on 29-08-2007 16:50
Heb nu een probleem althans of het een probleem is weet ik niet.
Als ik met de effecten speel dan bepaal ik met de level depth hoe heftig de effecten
erin laat komen!

illustratie:

Meestal zet ik hem op min. (l.d.) en draai hem dan verder open op het gewenste effect.
Echter de filter kan via deze manier alleen aan of uit (via de oranje on/off button) en is niet te beinvloeden via de level depth.
Geen idee of dat normaal is (aangezien ik de boekjes niet zo 1,2,3 bij de hand heb), iemand meer ervaring mee of dat deze zo enkel aan/uit kan?
Mod edit by Lead on 29-08-2007 17:21 (14%)
Lead    posted on 29-08-2007 17:23
Zoals je ook in de tekst kunt lezen in het DJM-800 topic wisselt de functie van de Level/Depth knop enigsinds tussen de verschillende effecten. Bij de filter is het de uitslag van de 'sweep'  die de DJM maakt. Linksom golft hij een klein stukje, rechtsom klinkt hij veel sterker en maakt hij een grotere 'sweep'.

Dit hoort, maar dus staat natuurlijk ook in de handleiding :p
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.602 days.
 Post CommentThat would be 220.1 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

224 Users online: 39 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 92.839
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.645.137