loop in cue punten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 04-05-2007 18:12
ik zie vaak genoeg over topics die speculeren welke cue methode beter is, pioneer of denon ? maar ik snap niet waarom jullie ( in pioneer geval dan ) met pauze, en dan cue drukken. als ik in een club sta ( en ook op me eigen setje ) gebruik ik gewoon de loop in knop tijdens het spelen van een track. bij de loop in komt dan het cue punt te staan. is ie niet goed? dan tik ik even op cue en dan gaat ie naar het cue punt en die pas ik dan aan met de jog. ben ik nou de enigste die cue punten op deze manier doet of vinden jullie dit raarConfused ik vat em niet helemaal
www.mothermusic.nl

What do you think about loop in cue punten ??

Vote :   

Camino    posted on 04-05-2007 18:25
De manier dat jij het doet schrijf je eerst een cue, kom je terug, en verbeter je hem. Ik heb m'n cue punten liefst zo precies mogelijk dus ga vanaf de eerste keer hem precies instellen. Het kan wel eens gebeuren dat ik de loop in gebruik om tijd te besparen, maar voor nauwkeurigheid is frame-by-frame instellen toch het beste. Of dat nu met de Pioneer of de Denon methode doet maakt niet echt veel uit - het is maar een kwestie van gewoonte!
the-melody    posted on 04-05-2007 18:26
Ach mij boeit het niet hoe iemand ze cue points zet. Als het publiek maar tevreden is. Maargoed ikzelf doe gewoon met de jog het juiste zoeken, cue en dan eventueel aanpassen met de search buttons.
Camino    posted on 04-05-2007 18:31
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de search nooit gebruik, de jog van m'n CDJ 800 is meer dan precies genoeg!
Luxx    posted on 04-05-2007 18:48
als ik met loop in cue punt zet zit ie vrijwel altijd goed
www.mothermusic.nl
Cyspoz    posted on 04-05-2007 19:06
Op CDJ-1000 gebruik ik het niet omdat de Loop in knop denk ik verder weg zit. Op mijn Dab 900-D gebruik ik het wel soms omdat hij daar dichtbij zit en je dus inderdaad on the run cue punten kan leggen.
sjefkuh    posted on 04-05-2007 19:08
Ik doe het op de 'pioneer manier'.
Zo heb ik het altijd gedaan en dat zal ook altijd zo blijven denk ik.

Gewoon op pause zetten waar je je cue-point wil hebben en dan bijsturen met je jogwheel of de search knopjes.

En als je gewoon een ceu-point op de eerste beat van een nummer moet hebben gaat het automatisch met de autoceu. (Meestal nog wel wat aanpassen.)
trance    posted on 04-05-2007 19:48
Bij het maken van een que punt via loop-in, wordt ook wel on the fly genoemd. Opzich niks mis mee alleen wat deafdj al aangaf niet echt een 100% goede methode qua frames. Soms zit je net een frame te ver of te vroeg. Ik zelf heb er geen problemen mee om dit te doen, kwestie van goed het aantal maten meetellen en de opbouw van de muziek in de gaten houden. Ik denk dat de traditionele manier het best is vanwege de zekerheid.
JasperVC    posted on 04-05-2007 20:45
Ik ben beginner, maar ik doe het zo:
pauze, search, jog bewegen totdatie goed staat, play drukken en dat is men cue punt.
Met de loop heb ik het ook al eens gedaan en ik moet zeggen dat ik dat nog iets liever doe (gemakkelijker)
Lead    posted on 04-05-2007 23:28
Ik gebruik (op cdj-1000/800) de Jog om dmv scratchen het cue punt te zoeken. Terwijl ik de jog stil hou druk ik op Cue : Punt gemaakt.

Dan even snel 2x op de Cue knop tikken om te checken of hij strak is en klaar :D
Let the BASS be louder
Winston    posted on 05-05-2007 00:57
Cue point maken met de loop in vindt ik best wel een beetje raar, want gevoelsmatig zeg ik LOOP IN is voor loops en CUE voor cue points. Maar zolang je deze methode zelf leuk vindt en het goed doet maakt het mij eigenlijk niks uit.

Ik zelf doe het op verschillende manieren: met de search knoppen op m'n decks zonder jog. En op de players met scratch jog met het jog in cd en soms in vinyl mode.

Op de CDJ-800 en andere players met Quick Return vindt ik gebruik hiervan een aanrader.

Ik weet het nog niet zeker, maar starten met het jog in vinyl mode lijkt de voorkeur bij mij te krijgen, boven het drukken van PLAY.
Tic Toc
DJ_IVI-R    posted on 05-05-2007 02:12
ik gebruik nooit de vinyl modus op de pioneer cdj800 om cue points te zetten.. altijd jog mode.

waarschijnlijk komt dat ook deels doordat ik nooit met vinyl gedraaid heb - denk ik -
www.nikan.be
nils7    posted on 16-05-2007 21:47
Poster: Lead
Ik gebruik (op cdj-1000/800) de Jog om dmv scratchen het cue punt te zoeken. Terwijl ik de jog stil hou druk ik op Cue : Punt gemaakt.

Dan even snel 2x op de Cue knop tikken om te checken of hij strak is en klaar :D

Zo doe ik het ook maar ik betrap me er wel op om bij de beat te zoeken wel op het "ronde" beeldschermpje te kijken en op het moment dat ik de jog net voor de beat zet en dan op cue druk.

Dwz ik pak de beat en ga dan 1 ehm "pixel" (tandje??) terug. En zat daar me cue point vast!
RoyBeware    posted on 17-05-2007 12:49
Ik druk op de play/pause knop en beweeg dan mn jog en gebruik dan ook nog wel eens de search erbij voor het preciese werk.
Vibemaster-D    posted on 17-05-2007 13:56
op pauze drukken met de jog het juiste punt precies zoeken op cue drukken effe testen dan op memory en m'n cue's opgeslagen. met loop in lukt vrijaardig maar zet ze liever in de memory en dan naar de hotcue's

Antoine88    posted on 17-05-2007 19:01
Hahaha Lead, ik join jouw club. :P

Gewoon ff scratchen idd, cue done.
Test meteen om te pitchen..
DonBasco    posted on 17-05-2007 21:03
Ik gebruik eigenlijk verschillende methoden door elkaar. Meestal gebruik ik ook de loop in, soms als ik in vinyl mode zit schakel ik over op cdj-mode omdat ik hier ook goed de juiste positie kan horen (dankzij jaren denon-ervaring)

En oh ja, ik gebruik ook auto-cue.
robbert    posted on 17-05-2007 21:10
Ik gebruik enkel het jog van de cdj-800, zeker precies genoeg!
patrick-allen    posted on 17-05-2007 21:16
Iedereen doet het zoals hij het fijn vind.

Hansje    posted on 18-05-2007 11:24
Ik que op dezelfde manier als Lead.
Day-One    posted on 24-05-2007 22:48
ik idem, maar heb het idee dat de topicstarter juiste het verhaal van Hot Cue en gewone cue bedoeld?!

This is an old Topic

No new postings for 6.564 days.
 Post CommentThat would be 218.8 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

147 Users online: 22 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 47.074
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.783.589