Heey!
Ten eerste wil ik stellen dat ik GEEN DJ

ben maar gitarist. Ik ben na een lange zoektocht hier naartoe gekomen omdat ik totaal niet weet tot wie ik me moet richten. Ik neem aan dat DJ's veel werken met samples enzo, dus ik hoop dat iemand me kan helpen!
Wat is het probleem? Ik speel in een bandje. Coverbandje om precies te zijn. We spelen o.a. het nummer 'the wall' van pink floyd. Aangezien we geen kleine kindertjes in de band hebben en ook niet de middelen hebben om elk optreden een bus kleuters in te huren, zitten we met een klein probleempje: het welbekende kinderkoortje ('we don't need no education' etc). Omdat mannenstemmen niet in staat zijn om dit koortje mooi over te brengen bedacht ik het volgende plan: we moeten een sampletje hebben van dit koor! Bouwen we er een clicktrack omheen en dan staat dit nummer als een huis.
Nu mijn vraag: hoe kan ik dit koortje samplen? Kan ik dit gewoon met de juiste software uit dit nummer 'plukken'? Zijn er op i-net van dit soort nummers samples te vinden? Zijn er bedrijven die dit doen?

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij een beetje wegwijs te maken in dit alles? Wellicht is dit echt een hele stomme vraag van een nitwit.... Zou het desalniettemin zeer op prijs stellen als iemand serieuze aandacht besteedt aan deze post!
Alvast bedankt!