Sample the wall, kinderkoor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tj44rd    posted on 04-05-2007 17:57
Heey!

Ten eerste wil ik stellen dat ik GEEN DJ ben maar gitarist. Ik ben na een lange zoektocht hier naartoe gekomen omdat ik totaal niet weet tot wie ik me moet richten. Ik neem aan dat DJ's veel werken met samples enzo, dus ik hoop dat iemand me kan helpen!

Wat is het probleem? Ik speel in een bandje. Coverbandje om precies te zijn. We spelen o.a. het nummer 'the wall' van pink floyd. Aangezien we geen kleine kindertjes in de band hebben en ook niet de middelen hebben om elk optreden een bus kleuters in te huren, zitten we met een klein probleempje: het welbekende kinderkoortje ('we don't need no education' etc). Omdat mannenstemmen niet in staat zijn om dit koortje mooi over te brengen bedacht ik het volgende plan: we moeten een sampletje hebben van dit koor! Bouwen we er een clicktrack omheen en dan staat dit nummer als een huis.

Nu mijn vraag: hoe kan ik dit koortje samplen? Kan ik dit gewoon met de juiste software uit dit nummer 'plukken'? Zijn er op i-net van dit soort nummers samples te vinden? Zijn er bedrijven die dit doen?

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij een beetje wegwijs te maken in dit alles? Wellicht is dit echt een hele stomme vraag van een nitwit.... Zou het desalniettemin zeer op prijs stellen als iemand serieuze aandacht besteedt aan deze post!

Alvast bedankt!

What do you think about Sample the wall, kinderkoor ??

Vote :   

Camino    posted on 04-05-2007 18:28
Als ik me niet vergis kan je de sample dat je zoekt zonder achtergrond vinden op de Eric Prydz remix ervan - 'Propper Education,' al weet ik het niet meer 100% zeker. Success!
Luxx    posted on 04-05-2007 18:52
download een programma als acoustica MP3 audio mixer. load het nummer in het programma waar de sample inzit en knip die eruit. render nu naar .wav of .mp3 net wat jij wilt en je hebt je eigen gejatte sample
www.mothermusic.nl
Tj44rd    posted on 05-05-2007 13:11
Thxn voor de tips so far, maar ik kan de sample nergens 'puur' uit een nummer knippen. Zit altijd wel ergens een beat onder of drums... Ik moet echt alleen dat koortje zien te bemachtigen. En zijn er ander soortige programma's als acoustica MP3 audio mixer? Ik heb een beetje met dit programma gestoeid maar ik begrijp dat je met dit programma stukken uit een nummer kunt knippen. Ik moet eigenlijk iets hebben waarmee ik dat koortje eruit kan halen en de rest (drums/ bass etc.) 'weg kan poetsen'.

barthawk    posted on 05-05-2007 16:31
Poster: Tj44rd
Thxn voor de tips so far, maar ik kan de sample nergens 'puur' uit een nummer knippen. Zit altijd wel ergens een beat onder of drums... Ik moet echt alleen dat koortje zien te bemachtigen. En zijn er ander soortige programma's als acoustica MP3 audio mixer? Ik heb een beetje met dit programma gestoeid maar ik begrijp dat je met dit programma stukken uit een nummer kunt knippen. Ik moet eigenlijk iets hebben waarmee ik dat koortje eruit kan halen en de rest (drums/ bass etc.) 'weg kan poetsen'.

dit is helaas niet mogelijk, ik denk alleen dat Eric(prydz) hem heeft...pink floyd heeft dit al heel lang tegen gewerkt omdat ze geen remixen wilden van hun eigen nr's....nu heeft hij daar vorig jaar wel toestemming voor gekregen en die vocals ook voor gekregen...
Spacy    posted on 06-05-2007 13:41
Poster: Tj44rd
Thxn voor de tips so far, maar ik kan de sample nergens 'puur' uit een nummer knippen. Zit altijd wel ergens een beat onder of drums... Ik moet echt alleen dat koortje zien te bemachtigen. En zijn er ander soortige programma's als acoustica MP3 audio mixer? Ik heb een beetje met dit programma gestoeid maar ik begrijp dat je met dit programma stukken uit een nummer kunt knippen. Ik moet eigenlijk iets hebben waarmee ik dat koortje eruit kan halen en de rest (drums/ bass etc.) 'weg kan poetsen'.

Zoiets is simpel weg onmogelijk, want er zullen altijd wel achtergrond sounds op dezelfde freq als de vocals zitten.
Wat algemeen betekend dat je altijd nog muziek er door gaat horen !
bramv    posted on 06-05-2007 13:44
misschien kan je het zelf kinderen laten opnemen:P
RenéKuppens    posted on 06-05-2007 13:52
Overal waar ik voor je zoek op internet krijg ik ditWinking my eye

LInk

wie zou dat toch hebben getypt..
Gery    posted on 06-05-2007 18:18
nog iets, die vocaal wordt helemaal niet gezongen door een kinderkoor...
DJ - Producer
OneSixty    posted on 06-05-2007 18:39
Poster: Gery
nog iets, die vocaal wordt helemaal niet gezongen door een kinderkoor...

hoe kom je daar nou bij? ik hoor toch ook echt kinderstemmen
ccc    posted on 06-05-2007 19:49
Ik kan ook een kinderstem na doen. Happy, laughing
Gery    posted on 06-05-2007 20:48
ah er zijn dus 2 stemmen de 'lead' zanger en de achtergrond stemmen, ik had om er mij te van vergewissen enkel naar het begin geluisterd.
DJ - Producer
tairip    posted on 06-05-2007 22:23
Poster: Gery
ah er zijn dus 2 stemmen de 'lead' zanger en de achtergrond stemmen, ik had om er mij te van vergewissen enkel naar het begin geluisterd.

Een gebrek aan je opvoeding als je het orgineel niet kent Winking my eye:P
Lead    posted on 07-05-2007 07:08
Ik denk dat Erik Prytz het nummer opnieuw heeft laten inspelen. Dat is iets wat veel gedaan word, zang partijen worden nagezongen door hedendaagse zangers/(essen).

Dat kinderkoortje zou je misschien door een vrouwlijk lid van de band kunnen laten nazingen. Als je dat 3-4 keer doet en de sporen door elkaar mixt heb je je eigen koortje Winking my eye
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.699 days.
 Post CommentThat would be 223.3 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 50 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 2.411
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.189