Remix contests @ djr, goed idee (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Remix contest@djr, goed idee?

-Ja, i'm in;)
-Het kan mij niet zoveel schelen
-Nee, lukt toch niet

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 04-05-2007 16:28
heej
ik had het idee om op djresource remix contest te houden van onze eigen nummers.
wat moet je dan doen?
als producer van het nummr: je post een zipbestandje hier op djr met kenmerkende geluiden/midifiles van jou nummer.
Voorbeeld

als remixer van het nummer: je geeft je eigen tint aan het origineel door middel van gebruik te maken van het zipbestandje.

NOTE: STEM EERST OP DE POLL VOORDAT WE MET ZOIETS BEGINNEN

verder:
post in het remix forum als volgt:
als de artiest zijnde: (voorbeeld)

'One Love, World Love' van Frank Ti-Aya ft. Yardi Don

als remixer zijnde:voorbeeld)

'One Love, World Love' van Frank Ti-Aya ft. Yardi Don
(deze link verwijst nergens naar, maar hoort link te zijn naar mp3bestandje)

succes(als er tenminste animo voor isWinking my eye)

ps. het is dus niet echt een contest/wedstrijd. de artiest/producer mag naderhand wel zeggen natuurlijk welke hij het beste vond, maar ik denk dat als je echt een cotnest wilt hebben beter een nieuw forum kunt maken per nummer en dan dat er al een paar remixen zijn gemaakt ofzo en dat je dan kunt stemmen in een pollWinking my eye
User edit by Twizz on 04-05-2007 @ 16:31:22 (8%)

What do you think about Remix contests @ djr, goed idee ??

Vote :   

sjefkuh    posted on 05-05-2007 19:28
@ lorenzo90: Die heb ik idd van dance-tunes. Hij is niet heel erg goed vind ik, maar in iedergeval wel bruikbaar.

Ik ben ook wel benieuwd waar ik samplepacks kan vinden van wat nummers.
Nvie    posted on 05-05-2007 19:41
Volgens mij hebben we het onder de mods en admins hier ooit eens over gehad. Alleen was het toen met een oude klassieker, iets wat niet in de dance scene zou staan. Het idee was dit nummer dan te geven en een remix ervan te laten maken. Echter stort je iedereen zo wel heel erg in het diepe, is het voor sommigen veel te veel moeite, weten sommigen niets van remixen af wat allemaal de aantallen deelnemers terug doet draaien. Ik denk ook dat je tenminste met richtlijnen moet komen, en het wordt ook wel lastig met beoordelen en organiseren. Punten waar eens naar gekeken moet worden dus.

Ik denk trouwens niet dat je een remix moet gaan maken van een dance nummer. Dit is vrij makkelijk te vervalsen  (download een vrij onbekende remix, zet er een andere naam voor) en als je een oude klassieker pakt zijn de uitdagingen veel groter en daarmee de verschillen.

Daarnaast is het punt dat je de originele tracks legaal moet gaan verstrekken. Hoe ga je dat aanpakken, laat je mensen zelf zoeken (met de kans dat er wat minder legaals tussen zit, maar dat is dan jouw probleem niet), ga je mensen inschrijfgeld laten betalen en verstrek je pakketten à la openingspost, enzovoorts.

Lijkt me leuk om een paar van die punten is te overleggen, ipv de discussie wel/niet.

Ik vind het trouwens wel een leuk idee, mocht dat uit bovenstaande tekst niet helemaal blijken.
DJ_IVI-R    posted on 06-05-2007 11:12
natuurlijk is ook weer de point: wat verstaan we onder remix.. ik ken remixen die in de verste verte niet lijken op het origineel..
www.nikan.be
Twizz    posted on 06-05-2007 15:04
beoordelingsformulier? hoe doen we dat dan in de poll...

en tja, waarom zou je vervalsen. ik bdoel, je bent wel erg zielig als je dat zou doen, want er valt niet egt iets te winnen, en zelf maken is toch veel leuker. plus dat het wss toch wel opvalt als je remix ubergoed is....

en met die afwijking van het origineel, dan doen we gewoon in het beoordelingformulier, als dat er komt, ook gewoon een factor in laten spelen.

of je kunt hier op djr gewoon een beoordelingsformulier downloaden en dan zelf invullen/bepalen/uitrekenen wie jij dus het beste vind...
Nvie    posted on 06-05-2007 15:41
Poster: T4Twister
beoordelingsformulier? hoe doen we dat dan in de poll...

en tja, waarom zou je vervalsen. ik bdoel, je bent wel erg zielig als je dat zou doen, want er valt niet egt iets te winnen, en zelf maken is toch veel leuker. plus dat het wss toch wel opvalt als je remix ubergoed is....

en met die afwijking van het origineel, dan doen we gewoon in het beoordelingformulier, als dat er komt, ook gewoon een factor in laten spelen.

of je kunt hier op djr gewoon een beoordelingsformulier downloaden en dan zelf invullen/bepalen/uitrekenen wie jij dus het beste vind...

Tsja, toch zijn er mensen die het doen, of je het leuk vind of niet.

Afwijken van het origineel vind ik juist leuk, geeft een beetje creativiteit. Waarom zou het op het origineel moeten lijken, als er maar een paar elementen uit voorkomen lijkt me.
Twizz    posted on 06-05-2007 15:54
ja dat bdoel ik ook, maar niet teveel dat er helemaal niets meer van het origineel inzit...
dan is het geen remix meer, klinkt beetje overbodig, maar tsja, toch zijn er mensen die het doen, of je het leuk vind of niet :P
MoXeGy    posted on 14-05-2007 07:07
Leuk idee, alleen bij de eerste contest heb je maar 14 dagen, Euhm is dat niet een beetje heel kort? Plus dat je er snel bij moet zijn want anders heb je niet veel dagen meer over. Veel succes allemaal!
User edit by MoXeGy on 14-05-2007 @ 07:11:27 (96%)
Twizz    posted on 01-06-2007 14:37
de eerste remix contest is afgelopen(het maak gedeelte althans)

vinden jullie het een succes/voor herhaling vatbaar?? of zeggen jullie, nee het was een flop, niet meer doen.
ik denk eigenlijk wel dat we zoiets vaker kunnen doen. het lijken misschien weinig man bij die eerste maar ik denk dat het ook niet een te groot aantal moet worden omdat je anders toch niet alle remixes luisterd. ik denk dus dat zo rond te 5-10 man goed zal zijn.

This is an old Topic

No new postings for 6.673 days.
 Post CommentThat would be 222.4 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

409 Users online: 337 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 13.358
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.281.331