Aangezien mijn budget FinalScratch en soortgelijke producten niet toestaat ben ik op zoek naar een werkend alternatief. Nou heb ik gehoord over het gebruik van een ESI Maya44 USB geluidskaart en dan gewoon 2 FS platen en djDecks ofzo. Maar heb echt geen flauw idee hoe het allemaal werkt, hoe ik het moet aansluiten en of ik nog ergens rekening mee moet houden. Dus als iemand mij dit kan uitleggen zou ik die gene erg dankbaar zijn.
Mvg, Kevin.
What do you think about Alternatief FinalScratch o.i.d. ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Ja, als je met een Maya44 USB gaat werken moet je er rekening houden dat er geen pre-amps in zitten, en dat de RIAA correction functie van djDecks niet altijd even goed werkt. Je kunt wel losse pre-amps kopen, maar dan ben je zo'n 40/50 euro verder. Ikzelf vertrouw tot nu toe volledig op de versterk functie van djDecks, maar weet nog niet hoe het uit gaat pakken aangezien ik nog geen platenspelers/timecode vinyl heb :P
zoek eens op de site van virtual dj. www.virtualdj.com
Daar staat een mooi tekeningetje van hoe je wat en waar moet aansluiten. Even zoeken en je zult het wel vinden.
Oke, bedankt alvast.. Maar wat is volgens jullie beter, VirtualDJ of djDecks (of iets geheel anders) en welke software bied de meeste functies? Ik ga in het begin nog maar 1 deck gebruiken (tis eerst alleen om het uit te proberen) en zou het dan ook lukken met de geluidskaart van Behringer? (weet het type ff niet) maar je weet vast wel welke ik bedoel.
Ok ff je vragen: Software: persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar djDecks; zou je mij nu VDJ voorzetten zou ik gelijk met de muis naar de rechterbovenhoek gaan en klikken :P ik kan er na de overstap naar djDecks totaal niet meer mee werken, omdat ik djDecks gewoon veel fijner vind werken.
De Behringer geluidskaart die jij bedoelt is volgens mij de UCA nog wat. Ik ken iemand (niet persoonlijk) hier of op AboutDJ op het forum die het werkend heeft gekregen, en 1 deck zou je er dus ook mee werkend kunnen krijgen.
prijs/kwaliteit is djdecks gewoon de beste. zonder twijfel. Vergeet niet dat je voor Virtual dj al gauw 200 tot 250 euro betaalt terwijl dit voor djdecks maar 38 euro is. De keuze is dan snel gemaakt natuurlijk.
Poster: ciderke prijs/kwaliteit is djdecks gewoon de beste. zonder twijfel. Vergeet niet dat je voor Virtual dj al gauw 200 tot 250 euro betaalt terwijl dit voor djdecks maar 38 euro is. De keuze is dan snel gemaakt natuurlijk.
Zo gauw zou ik dat niet zeggen. Natuurlijk speelt budget best wel een grote rol, maar soms kun je beter even doorsparen voor een prog waar je beter mee werkt dan een goedkoper programma kopen waarmee je niet zo goed kunt werken. Al kan ik me dat niet voorstellen bij djDecks :P
User edit by Lawrenz on 03-05-2007 @ 21:23:24 (4%)
Ik heb net van een maat van me gehoord dat hij Numark Cue heeft, zou dit ook kunnen werken? En hoe zit het dan als ik dus timecode gebruik en dan tegelijkertijd ook een mix wil opnemen, kan ik dat dan allemaal op dat Behringer dingetje aansluiten?
Nee, je hebt dan 2 Behringer geluidskaart en de inputs en outputs worden allemaal gebruikt door je timecode setup. Je zou het wel op je line in van je (onboard) geluidskaart kunnen aansluiten, zodat je via die een mix kunt opnemen. Numark Cue / Virtual Vinyl is ongeveer hetzelfde als VirtualDJ (software dan, heeft alleen een andere skin) en volgens mij komt dat met een eigen audio interface, waardoor je dus geen andere geluidskaarten nodig hebt.
Oke, dus het wordt wss de Behringer geluidskaart en Numark Cue, alleen is het nog niet helemaal duidelijk hoe ik de hele handel moet aansluiten... Kan het tekeningetje niet vinden, dus als iemand het voor mij zou willen posten?
Toevallig dat ik nu zelf ook een beetje op zoek ben naar zon optie. Ik wou namelijk een keer een mixje opnemen, maar mijn laptop heeft geen line-in. Dus zou ik toch opzoek moeten naar een externe geluidskaart, waarom dan niet gelijk een Maya44?
Maargoed, als ik het goed begrijp kan ik dus zonder problemen de maya44 gebruiken in combinatie met traktor dj enzo? (programma aanschaffen is altijd nog goedkoper dan het finalscatch pakket)
This is an old Topic
No new postings for 6.679 days. Post CommentThat would be 222.6 months or a whopping 18.3 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.