Mijn concept; wat maakt mij/jou anders! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

patrick-allen    posted on 30-04-2007 23:33
Hoi,

Op mijn site heb ik het volgende geplaatst:

Vrijwillige basis
  • vrijwillig (bn.)
    1 niet gedwongen => uit vrije /keuze/wil/; <=> onvrijwillig

vrijwilliger (de ~ (m.), ~s)
    1 iem. die vrijwilligerswerk doet => volontair
    2 soldaat die vrijwillig dienst genomen heeft

vrijwilligerswerk (het ~)
    1 onbetaald*, vrijwillig werk
*Algemene vvoorwaarden
- Omdat ik niet hoef te leven van de hobbie kan ik ergens optreden zonder daar een vergoeding voor te vragen.  Met uitzondering op locaties waarbij ik moet reizen.
Ik vraag bijvoorbeeld wel een reiskostenvergoeding.
- Verhuurskosten van apparatuur (als nodig) zijn voor de locatie cq; diegene die me uitnodigd.
- Alles gaat in overleg

Ik heb als hoofdrede dat ik alles zo goedkoop mogelijk doe (Hollanderrrrr Winking my eye ) omdat ik een uitkering heb en ie ga ik nooit op het spel zetten. Wie weet krijg ik dan cd bonnen ofzo, dat maakt me niet uit.
En toen ik besloot om het echt vrijwillig te doen was ik eigenlijk benieuwd hoe ver ik ga komen.
Aan mijn skills hoeft het niet te liggen, draai tenslotte opeen Denon thuis (geen garantie persé maar toch.

Wat is jou concept?

What do you think about Mijn concept; wat maakt mij/jou anders! ??

Vote :   

OneSixty    posted on 01-05-2007 00:00
is natuurlijk een leuk concept (vooral voor de klant) , maar heeft dit niet meer nadelen dan voordelen?
voor familie of vrienden zou je het nog gratis kunnen doen , maar voor mensen die je niet kent toch niet? (dus ik denk dat je dat ook niet wil)

dus je wild ook nooit je uitgegeven geld terugverdienen ? lekker concept.... 
DJ_IVI-R    posted on 01-05-2007 03:12
niets eraan verdienen lijkt me ook maar raar..

zeker als je bij totaal onbekende mensen zomaar gratis gaat entertainen.. je materiaal heeft toch ook slijtage(kosten)..

is volgens mij beetje te braaf gedacht Happy, laughing

www.nikan.be
the-melody    posted on 01-05-2007 09:02
Op het moment draai ik ook maar voor een cd bon, of een bak bier bij wijze van spreken. Dit doe ik om gewoon zoveel mogelijk boekingen te kunnen krijgen en naamsbekendheid. Eens dat ik wat heb opgebouwd begin ik geld te vragen. Zo denk ik erover en lijkt me toch best verstandig.
patrick-allen    posted on 01-05-2007 10:05
Poster: dj_lightzone
is natuurlijk een leuk concept (vooral voor de klant) , maar heeft dit niet meer nadelen dan voordelen?
voor familie of vrienden zou je het nog gratis kunnen doen , maar voor mensen die je niet kent toch niet? (dus ik denk dat je dat ook niet wil)

dus je wild ook nooit je uitgegeven geld terugverdienen ? lekker concept.... 

Er staat dat ik een uitkering heb, het is dus verboden om te verdienen dan, daarbij woon ik nog thuis. Ik spaar €2000 euro per jaar zolang ik niet uit huis ga, duurt nog wel 1 jaar, don't worry about me.
patrick-allen    posted on 01-05-2007 10:06
Poster: the-melody
Op het moment draai ik ook maar voor een cd bon, of een bak bier bij wijze van spreken. Dit doe ik om gewoon zoveel mogelijk boekingen te kunnen krijgen en naamsbekendheid. Eens dat ik wat heb opgebouwd begin ik geld te vragen. Zo denk ik erover en lijkt me toch best verstandig.

Jij snapt het :P
ccc    posted on 01-05-2007 10:20
Ben jij zo iemand die liever luiert en een uitkering krijgt inplaats van werkt?
Luxx    posted on 01-05-2007 10:35
beetje vaag om her niks voor te vragen maar ok als jij het leuk vind op deze manier Winking my eye

www.mothermusic.nl
OneSixty    posted on 01-05-2007 13:31
jeetje patrick, je lijkt wel zo'n nepturk!

als ik bij iemand zou gaan draaien "mag" dat toch ook niet?
dj-t    posted on 01-05-2007 13:35
ik vind het ook maar niks,

eerst deed ik het op jou manier, ook voor naam bedenke heid en zo voort tekrijgen.

maar promotie enz zit bij mij wel goed.
dus ben ik gewoon een vast bedrag gaan vragen, tot 00.00 uur daarna gaat het meer kosten

ik geef je wel weer gelijk dat je je uitkering niet op het spel moet zetten. Maar voor mensen "GRATIS" (om het zo maar is tezeggen) tedraaien die je niet kent,
vind ik niet slim

ik vind wel hard hoor, wat je zegd dj lightzone.
kan wel anders gezegd worden
nep-turk hoefd niet gezegd teworden
User edit by dj-t on 01-05-2007 @ 13:39:37 (25%)
trance    posted on 01-05-2007 13:53
Mischien vat je dit grof op. Maar voor zulke kereltjes als jou betaal ik belasting, woont vervolgens lekker thuis. En vangt lekker elke maand zijn uitkering doet niks en kan toch lekkere apparatuur kopen. Ik vind dit zo zielig! Ga gewoon aan het werk man!

Kortom ik sta helemaal niet achter hetgene wat je doet!

ciderke    posted on 01-05-2007 14:03
jeetje patrick, je lijkt wel zo'n nepturk!

als ik bij iemand zou gaan draaien "mag" dat toch ook niet?

Wat bedoel je hier nu mee?
ciderke    posted on 01-05-2007 14:09
Poster: trance
Mischien vat je dit grof op. Maar voor zulke kereltjes als jou betaal ik belasting, woont vervolgens lekker thuis. En vangt lekker elke maand zijn uitkering doet niks en kan toch lekkere apparatuur kopen. Ik vind dit zo zielig! Ga gewoon aan het werk man!

Kortom ik sta helemaal niet achter hetgene wat je doet!

Wie zegt dat hij niet op zoek is naar werk? Of net ontslagen is ofzo? Vooraleer je zo'n uitspraken doet moet je je eerst veel grondiger informeren lijkt me ...

Ik begrijp trouwens ook je probleem niet hoor, hij doet alles quasi gratis. Met andere woorden hij krijgt een uitkering van de maatschappij en hij geeft de maatschappij gratis entertainment terug. Mooi toch?
Mocht hij er nog geld voor vragen, dan zou ik ergens wel je reactie begrijpen omdat hij dan een dubbel inkomen zou hebben, maar hier is dit dus niet het geval.
OneSixty    posted on 01-05-2007 14:20
Poster: ciderke

Wat bedoel je hier nu mee?

het is niet racistisch bedoeld ofso.

en om even duidelijk te zijn, hij werkt wel maar dit doet hij ook vrijwillig.
dus hij is niet echt lui . ( ik ben z'n broer) hij mag dus niet werken , maar hij kan wel gewoon geld vragen als hij ergens draaid.
User edit by OneSixty on 01-05-2007 @ 14:22:50 (46%)
Giallorosso    posted on 01-05-2007 14:21
Had je dit ook gedaan als je geen uitkering had?
Sander1986    posted on 01-05-2007 14:41
Mag hij nou niet werken (dus ziek etc...) of alleen maar om zijn uitkering te behouden. In het laatste geval zou ik zeggen ga een baan zoeken ook al doe je vrijwilligers werk. Je entertaint dan wel mensen, maar dit vind maar een klein percentage van de bevolking die voor je geld werkt boeiend en leuk.

En als je geld kan vragen voor je optredens waarom zou je dan niet gewoon part-time werk zoeken en de rest aanvullen met draaien voor geld?
ccc    posted on 01-05-2007 15:17
 ( ik ben z'n broer)

Wat grappig. En jij woont in Belgie en hij in Nederland.
User edit by ccc on 01-05-2007 @ 15:18:12 (6%)
OneSixty    posted on 01-05-2007 15:30
Poster: ccc

Wat grappig. En jij woont in Belgie en hij in Nederland.

verschillende vaders ( halfbroer eigenlijk dus)
Twizz    posted on 01-05-2007 15:37
hmmmm, mag ik eerlijk zijn?
raar topic

en als pro zijnde:

een beetje on-topic graag. ik bedoel, de insteek van het topic was dat iedereen zijn eigen concept zou geven. er mag natuurlijk wel wat gediscussierd worden, maar de enige die tot nu toe ook z'n concept heeft gegeven is the-melody en dj-t
OneSixty    posted on 01-05-2007 15:42
ik zit nog helemaal in de beginfase dus ik probeer toch wat klussen binnen te slepen. ik ga meteen geld vragen want gratis draaien vraagt om problemen .
(als je dat 1 keer doet wil iedereen dat je gratis komt)

patrick-allen    posted on 01-05-2007 16:03
Poster: ccc
Ben jij zo iemand die liever luiert en een uitkering krijgt inplaats van werkt?

Ik wist dat die vraag ging komen, de staat heeft me afgekeurd en ik doe minimaal 16 uur vrijwilligerswerk.

@ Olaf: Waarom zou dat niet "mogen?" Hoe weet je dat? En volgens de pas aangepaste wet, ergens ook te lezen, wordt een DJ als artiest gezien en dan zitten er weer regeltjes aanvast, maar weet niet hoe dat in België is.

Maar ik zie dat er vreemd op regereageerd wordt, het is dus vrij uniek, dat is ook de bedoeling. Natuurlijk ga ik ooit ook geld vragen misschien.
Maar ik doe het dus echt alleen voor de lol Winking my eye
OneSixty    posted on 01-05-2007 16:07
Poster: patrick-allen

@ Olaf: Waarom zou dat niet "mogen?" Hoe weet je dat?

voor zover ik weet werk je dan toch in het zwart?
(maar of het nu mag of niet, ik doe het toch Winking my eye  )
User edit by OneSixty on 01-05-2007 @ 16:07:50 (5%)
djmamo    posted on 01-05-2007 16:20
Poster: patrick-allen

Ik wist dat die vraag ging komen, de staat heeft me afgekeurd en ik doe minimaal 16 uur vrijwilligerswerk.

@ Olaf: Waarom zou dat niet "mogen?" Hoe weet je dat? En volgens de pas aangepaste wet, ergens ook te lezen, wordt een DJ als artiest gezien en dan zitten er weer regeltjes aanvast, maar weet niet hoe dat in België is.

Maar ik zie dat er vreemd op regereageerd wordt, het is dus vrij uniek, dat is ook de bedoeling. Natuurlijk ga ik ooit ook geld vragen misschien.
Maar ik doe het dus echt alleen voor de lol Winking my eye

oke, het is natuurlijk niet leuk als je word afgekeurd, maar werk je nu als vrijwillige dj om niet je uitkering te verliezen of ben je bang dat je dan een herkeuring krijgt en goed gekeurd word? en dus wel (weer) echt moet gaan werken.

en waarom word je anders niet pro dj, kun je mooi nu tijd en geld in stoppen.
www.moonentertainment.nl
patrick-allen    posted on 01-05-2007 16:43
Poster: djmamo

oke, het is natuurlijk niet leuk als je word afgekeurd, maar werk je nu als vrijwillige dj om niet je uitkering te verliezen of ben je bang dat je dan een herkeuring krijgt en goed gekeurd word? en dus wel (weer) echt moet gaan werken.

en waarom word je anders niet pro dj, kun je mooi nu tijd en geld in stoppen.

Ik werk vrijwillig om mijn uitkering niet te verliezen, ik hoef je niet alles uit te leggen maar ik weet dat ik niet aan werk kan komen gemakkelijk.

Als ik pro zou worden betekend dat niet dat mijn klanten zelf komen aanbellen.

Ben nu lekker bekendheid aan het krijgen enzo.

Ik ga misschien de radio kant wel op want ben vanmiddag op gesprek geweest bij stadsradio Delft (een stichting) dus wie weet.
Jorrit    posted on 01-05-2007 17:05
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen waarom jij die uitkering hebt, en wel kan DJ'en?
patrick-allen    posted on 01-05-2007 19:14
Poster: Jorrit
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen waarom jij die uitkering hebt, en wel kan DJ'en?

Nou vooruit, een autistisch aanverwante stoornis genaamd pdd-nos, ga maar googlen. In Nederland heb je regels en er zijn wel een heleboel redenen om in de uitkering terecht te komen

ON-TOPIC please

180 Users online: 33 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 55.084
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.962.376