Cd kwaliteit (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Synq    posted on 28-04-2007 15:47
LLow,

Als ik een cd wil branden voor in men CDX-2, moeten dat kwaliteits cd's zijn of maakt het weinig uit welke kwaliteit? Ik dacht dat ik had gelezen dat minder kwaliteits cd's je speler om zeep kunnen helpen? Ik vind dit nogal straf klinken dus daarmee de vraag. Indien ja, wanneer heb je dan kwaliteits cd's?

Grtz 

What do you think about Cd kwaliteit ??

Vote :   

Gery    posted on 04-06-2007 11:00
Sowieso draai ik nooit met originelen. Cd's in den uitgang zien zwaar af.
vroeger had ik memorex en nu fujifilm, en merk eigenlijk geen verschil.

branden en beheren, slechts één programma: iTunes !!!
DJ - Producer
Hansje    posted on 04-06-2007 11:04
Ik gebruik al een poosje schijven van Imation.
Brand mijn cd's op 8x speed.

Deze wijze bevalt goed.
robertkennis    posted on 04-06-2007 11:53
even een klein oftopic vraagje, maar t heeft wel met cd's te maken.

Ik ben al een tijdje op zoek naar witte cd's. Ik weet dat EMTEC ze heeft,maar is dit goede kwaliteit?
Ik zie de bekende dj's altijd met witte cd's....is dit enkel om hun nummers die erop staan ( meestal 1 tot 3 ) beter te kunnen lezen? Vind het een stuk netter in mijn cdmap staan namelijk
baath    posted on 04-06-2007 22:09
Poster: robertkennis
even een klein oftopic vraagje, maar t heeft wel met cd's te maken.

Ik ben al een tijdje op zoek naar witte cd's. Ik weet dat EMTEC ze heeft,maar is dit goede kwaliteit?
Ik zie de bekende dj's altijd met witte cd's....is dit enkel om hun nummers die erop staan ( meestal 1 tot 3 ) beter te kunnen lezen? Vind het een stuk netter in mijn cdmap staan namelijk

philips heeft ze ook maar dat zijn er voor bedrukking
User edit by baath on 04-06-2007 @ 22:23:29 (3%)
stevew    posted on 06-06-2007 19:57
Ik gebruik al 2 jaar de FUJI Pro-Audio cd's. Deze vindt ik echt wel de beste op de markt(wel iets duurder ook maar dat heb ik er gerust voor over als ik me daarmee voor een hele avond zeker van mijn cd's voel). Nog niets van problemen mee gehad. Ik brand mijn cd's altijd op 8x speed, Ik heb het al meegemaakt dat cd's die bij hoge snelheid zijn opgenomen snel skippen in je cd-speler (mag zelfs denon zijn, ik heb het al meegemaakt maar nog niet met mijn pioneer cdj-1000MKIII's). daarom is het beter van cd's op een traag tempo te branden.
Op gebiet van kwaliteit probeer ik zo goed als alles op 320kbps te krijgen of anders op 256kbps. eens je onder de 190 gaat begin je toch al serieus geluidsverlies te krijgen vindt ik. daarom...probeer alles op een goede kwaliteit te krijgen.
En gebruik nooit geen blanco cd's voor pro-doeleinden beste vrienden want na een jaar mag je ze al weggooien omdat de beschermlaag er al begint af te gaan waardoor ze niet leesbaar meer zijn, Ik spreek uit eigen ervaring. 
Greets
User edit by stevew on 06-06-2007 @ 20:01:30 (29%)
Lead    posted on 06-06-2007 23:29
Je kunt wel CD-R's gebruiken voor pro doeleinden, alleen zorg altijd dat je op je PC een backup houd.... Kan ook je redding zijn mocht er ooit iets met je CD map gebeuren.

Poster: baath
philips heeft ze ook maar dat zijn er voor bedrukking

Ik zal NOOIT meer Philips CD-R's kopen/gebruiken. Ik heb het meegemaakt dat ik na een dagje demo-en de CD uit de CD speler haal een 75% van de datalaag glijdt er zo vanaf, ik hield een transparant schijfje plastic over. Nog een geluk dat die troep niet IN de CDJ bleef hangen.

Nee, ik hoef geen Philips meer...

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-06-2007 23:32 (100%)
baath    posted on 07-06-2007 07:44
Poster: Lead
Je kunt wel CD-R's gebruiken voor pro doeleinden, alleen zorg altijd dat je op je PC een backup houd.... Kan ook je redding zijn mocht er ooit iets met je CD map gebeuren.

Ik zal NOOIT meer Philips CD-R's kopen/gebruiken. Ik heb het meegemaakt dat ik na een dagje demo-en de CD uit de CD speler haal een 75% van de datalaag glijdt er zo vanaf, ik hield een transparant schijfje plastic over. Nog een geluk dat die troep niet IN de CDJ bleef hangen.

Nee, ik hoef geen Philips meer...

welk type cd was dat dan.?

ander krijg ik ooit ook nog is een probleem al mijn shijfjes zijn namelijk philips
Code-Y    posted on 07-06-2007 14:08
ik vind TDK het beste (die mooie blauwe schijfjes =D)

TDK op 4x speed branden, hoe langzamer hoe beter zal ik maar zeggen, dan slaat ie geen byte over =) ik heb ene keer op 32 en 4 gebrand, luister het verschil eens =P om je rot te lachen zo groot!

en met de TDK heb ik nog nevernooit ene kapotte toplaag gehad! ik had er eentje die letterlijk 2 jaar door mn kamer zwierf zonder hoesje ik heb ermee gegooid enzovoorts (oude rot cd:P) maar ik kan je zeggend attie het daarna nog wel helemaal goed deed!
User edit by Code-Y on 07-06-2007 @ 14:08:45 (12%)
Renzis    posted on 07-06-2007 14:21
@ cody
4x branden is niet goed hor,dan blijft de laser net iets te lang stil staan om goed audio te kunnen branden, beter doe je 10 of 12 x speed, word uiteindelijk beter.

User edit by Renzis on 07-06-2007 @ 14:23:16 (64%)
Day-One    posted on 24-06-2007 19:11
Poster: Renzis
@ cody
4x branden is niet goed hor,dan blijft de laser net iets te lang stil staan om goed audio te kunnen branden, beter doe je 10 of 12 x speed, word uiteindelijk beter.

waar hebt jij die info vandaan>!? in mijn optiek berust boven genoemde uitleg op fabeltjes...

ik gebruik dvd+rw en die hebben een maximale schrijf speed van 4x...ligt er maar net aan hoeveel kbps hij per min. hij weg schrijft....
sjefkuh    posted on 24-06-2007 20:17
Te langzaam branden gaat volgensmij niet.. Ik brand alles op 4x en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

DJ_IVI-R    posted on 25-06-2007 03:19
ik schrijf alles op BENQ met dataguard.. nog nooit problemen gehad..
www.nikan.be
Day-One    posted on 25-06-2007 16:36
Poster: DJ_IVI-R
ik schrijf alles op BENQ met dataguard.. nog nooit problemen gehad..

Okay geen probleem, maar ging even om de (brand)snelheid Thumbs Up
Lead    posted on 26-06-2007 00:49
Poster: Renzis
@ cody

Heb je hier een bronvermelding voor ?? Dit is volgens mij een van de niet te verbannen fabeltjes.

Het bitje kan niet TE goed gebrand worden... Hij hoeft toch maar 1 keer gebrand te worden (RW's gebruik ik nooit) en moet daarna nooit meer veranderen.
Let the BASS be louder
DJ_IVI-R    posted on 26-06-2007 01:32
ik brand aan alle snelheden, meestal 8 en toch geen verschil merkbaar met 48X hoor

is eerder een principe,of het zal in ons hoofd zitten..
www.nikan.be
sjefkuh    posted on 26-06-2007 10:33
Als je op 48x brand en je hebt ondertussen msn of zo aanstaan is de kans groot dat je nummers gaan overslaan.
RuFty    posted on 26-06-2007 11:02
Poster: sjefkuh
Als je op 48x brand en je hebt ondertussen msn of zo aanstaan is de kans groot dat je nummers gaan overslaan.

Dat heeft niets met het openstaan van één of ander programma te maken hoor, eerder met de snelheid waarmee je de cd schrijft.
User edit by RuFty on 26-06-2007 @ 11:02:59 (7%)
Day-One    posted on 02-07-2007 00:24
Poster: DJ_IVI-R
ik brand aan alle snelheden, meestal 8 en toch geen verschil merkbaar met 48X hoor

is eerder een principe,of het zal in ons hoofd zitten..

ik denk het laatste Thumbs Up tegenwoordig maakt het geen moer meer uit...ligt aan je branddproggie Thumbs Up (i hate nero)
Basz-Line    posted on 24-08-2007 02:06
ik heb traxdata cd's.... niet echt top kwaliteit maar het gaat redelijk   

brand trouwens op 8 ( lager kan ik niet) en doe 4 nummers per cd
Tomazos    posted on 24-08-2007 05:38
mijn ervaring is dat Sony cd's niet lekker en snel laden,
heb nu goedkope "platinum" en nog een ander raar goedkoop werk van de Aktion.

laden snel nooit geen problemen mee,
branden doe ik altijd snel.

geen problemen mee.. gekopieerde cd's van 5 jaar terug doen het nogsteeds tot nu toe.

(maar het blijft een feit dat je ze netjes orgineel in de winkel moet kopen)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
stevew    posted on 24-08-2007 08:18
Ik gebruik Fuji Pro-audio cd's. Ze sijn iets duurder maar ze zijn hun geld meer dan waard.
Vaun    posted on 24-08-2007 10:45
Ik gebruik EMTEC CR-R HIGH PERFORMANCE cd'tjes, 700mb, 80min en doet het in 52x.
Deze cd'tjes branden snel, en draaiden tot nu toe altijd op mijn cd-spelers..
Cyspoz    posted on 24-08-2007 20:39
Als je een keer de feiten wilt weten van blanco cd's dan moet je dit topic op GoT eens doorlezen. Ik heb in het verleden ook eens met die vraag rond gelopen en me er toen in verdiept. Iemand op GoT heeft me toen een hoop verteld en de wereld van blanco cd's laten zien.
Ik heb daarna ook nieuwe branders en media aangeschaft om ook voortaan degelijk media te kunnen testen en voor mijzelf te testen wat nu wel en wat nu geen goede cd's zijn.
Ik gebruik nu dus Taiyo Yuden cd's die onder het merk Plextor worden verkocht.
User edit by Cyspoz on 24-08-2007 @ 20:40:47 (19%)

This is an old Topic

No new postings for 6.592 days.
 Post CommentThat would be 219.7 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

384 Users online: 299 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 44.236
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.737.627