Cd kwaliteit (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Synq    posted on 28-04-2007 15:47
LLow,

Als ik een cd wil branden voor in men CDX-2, moeten dat kwaliteits cd's zijn of maakt het weinig uit welke kwaliteit? Ik dacht dat ik had gelezen dat minder kwaliteits cd's je speler om zeep kunnen helpen? Ik vind dit nogal straf klinken dus daarmee de vraag. Indien ja, wanneer heb je dan kwaliteits cd's?

Grtz 

What do you think about Cd kwaliteit ??

Vote :   

HouseArrest    posted on 28-04-2007 16:12
Maakt niet veel uit van de kwaliteit van de cd. Het is alleen zo dat je toch verschil hoort tussen een 320 kbps en een 128 bijvoorbeeld. Niet alleen voor jou maar ook voor de mensen waarvoor je draait.

Verder kun je het beste langzaam branden. Voor als je in hectische situaties komt. 4 of 8 speed doe ik meestal.

Succes!
Dj_Fantasy    posted on 28-04-2007 17:04
Je kunt beter kwaliteits cd's kopen want die zullen sneller worden gelezen en minder vlug een foutmelding geven..

dj2dj.nl
NielsR    posted on 28-04-2007 17:35
je cd gaat sneller skippen en foutmeldingen krijgen in een cd speler omdat die aan single speed werkt 1x
maar je pc zijn cd rom drive gaat beter foutmeldingen kunnen opvangen omdat die aan bv 48x speed werkt dus eer die aan de foutmelding zit is die al 48x keer de tijd gehad om die op te vangen en niet te skippen het maakt helemaal niet uit welke kwaliteit dat je brand om je cd sneller te doen skippen
PatrickBeuken    posted on 28-04-2007 17:53
Te snel branden is niet goed, maar te langzaam branden is ook goed. Wat HouseArrest zegt van 4 speed zou ik bijvoorbeeld niet aanraden. Met dat soort snelheden blijft de laser te lang stil staan op 1 plek en dat komt de cd niet ten goede. 12 speed is een mooie middenmaat Happy, laughing Waarschijnlijk is dit ook wel een interessant topic voor je.

Wat HouseArrest zegt over 320 en 128 kbps... dat heeft natuurlijk niks met jouw manier van branden of het type cd's te maken, maar dat gaat over de kwaliteit mp3's die je erop zet. Hier wat meer info erover (er zijn vast wel meer topics met info hierover).

Lang leve de zoekfunctie Happy, laughing

@ fettibamba => Gebruik aub eens hoofdletters, punten en komma's. Op deze manier valt men al in slaap na 3 woorden van je zin gelezen te hebben, laat staan dat men er iets van begrijpt.
User edit by PatrickBeuken on 28-04-2007 @ 18:14:09 (2%)
Lead    posted on 28-04-2007 17:57
Koop altijd degelijke schijven. Dit is belangrijk omdat goedkopere schijven een minder dikke data laag hebben. Deze kunnen info dus minder lang vast houden. CD's zijn gevoelig voor warmte, zonlicht etc, dit verkort de levensduur van de data op de CD.

Als je dan ook nog op een hoge snelheid brandt, dan loop je het risico dat je CD's op sommige CD spelers niet (goed) gelezen worden.

1. Koop degelijke schijven (TDK, Maxwell, Sony etc)
  2. Indien MP3: Gebruik liefst CBR (en geen VBR)
  3. Brand op een rustige snelheid (4x of 8x)
Poster: fettibamba
je cd gaat sneller...

Pfff... ik ben niet verder gekomen dan 4 woorden
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-04-2007 17:59 (24%)
Synq    posted on 28-04-2007 18:52
Bedankt voor de uitleg. Ik koop meestal wel sony maar ik denk toch dat er daar ook mindere kwaliteit bij zit se? Nu heb ik sony suprema (als dat de juiste naam is) 13€ voor 20cd's ofzo, kan volgens mij niet zo'n goede kwaliteit zijn hoor.
Ma ik ben toch al gerust gesteld, als er dan al eens mindere kwaliteit in terrecht komt, dat je cd-speler dan toch ni naar de kloote gaat.

thx!
HouseArrest    posted on 29-04-2007 04:49
Ehh, voor 15 euro heb je 50 tdk cd's ongeveer. Daar ben ik zeer over te spreken!

@ PatrickBeuken

Ja Patrick, ik brand zelf ook altijd op 8 of 16, maar wat je over die laser zei wist ik voorheen ook niet, wel interessant om te weten! Happy, laughing

Edit: Zie nu ook pas dat de TS bedoelde over de kwaliteit van de CDR, ik dacht namelijk over cd-kwaliteit (192 kbps enz)
User edit by HouseArrest on 29-04-2007 @ 04:51:19 (52%)
Synq    posted on 29-04-2007 05:06
Nu dat ge die prijs zegt, ik bedenk mij inééns, ik dacht da het 6€ was
Renzis    posted on 29-04-2007 10:26
Poster: Lead
Koop altijd degelijke schijven. Dit is belangrijk omdat goedkopere schijven een minder dikke data laag hebben. Deze kunnen info dus minder lang vast houden. CD's zijn gevoelig voor warmte, zonlicht etc, dit verkort de levensduur van de data op de CD.

Als je dan ook nog op een hoge snelheid brandt, dan loop je het risico dat je CD's op sommige CD spelers niet (goed) gelezen worden.

2. Indien MP3: Gebruik liefst CBR (en geen VBR)
  3. Brand op een rustige snelheid (4x of 8x)

Pfff... ik ben niet verder gekomen dan 4 woorden

waar staat CBR voor en daar bij ook VBR?? ik doe veel met mp3's dus vraag me af hoe je dan kanzien of het cbr of vbr is dan?
PatrickBeuken    posted on 29-04-2007 10:38

Resultaat 1

Resultaat 2
jonny820511    posted on 29-04-2007 10:48

Vorig jaar begon ik met MP3 cd's met >100 nummers. toen maar is afgezakt naar 50 nummers per cd. Even later naar de 30 nummers per cd. Tegenwoordig maak ik gewoon wave cd's met 10 nummers. Draait een stuk makkelijker en is veel leesbaarder en ik weet beter welke nummers waar staan.

Zuur    posted on 29-04-2007 12:35
Poster: Lead

Je vergeet de Mitsui en de Tayo Yuden cd's.

User edit by Zuur on 29-04-2007 @ 12:36:02 (70%)
Renzis    posted on 29-04-2007 15:08
Poster: PatrickBeuken

Resultaat 1

Resultaat 2

thnx
Day-One    posted on 29-04-2007 19:02
Of deze.....heel uitgebreid!!!

klik...klik
Synq    posted on 30-04-2007 12:46
Ik leer nog meer dan ik had verwacht sé, hehe
ArCee    posted on 18-05-2007 09:53
Ik brand gewoon 1 nummer op 1 cd zodat ik cd singles heb. Persoonlijk vind ik dat lekker werken. Ik ga liever door de cd bak als een nummertje zoeken op de display van de speler als ik eerlijk ben.
DonBasco    posted on 18-05-2007 10:24
Poster: jonny820511
Tegenwoordig maak ik gewoon wave cd's met 10 nummers. Draait een stuk makkelijker en is veel leesbaarder en ik weet beter welke nummers waar staan.

Als je met CDJ1000s draait is het wave-display ook direct opgebouwd bij een .wav terwijl het bij een MP3 pas klaar is nadat je het nr hebt afgespeeld (bij 1e keer afspelen, daarna komt de wave in het geheugen).

Ik maak wel cds met mp3 erop, maar dan alleen voor back-up van oude nrs, die ik alleen bij me heb tbv aanvraagjes. Op die manier kan je op 10 cds toch mooi > 1000 nrs meenemen.
Lead    posted on 18-05-2007 14:01
CDJ-1000MK3 leest de MP3 Waveform inderdaad real-time in. Je moet wachten tot het nummer klaar is voordat hij hem ingelezen heeft.

Audio CD's worden met multi-speed (6x tot 8x) ingelezen.

Als een cd eenmaal is ingelezen word de waveform direct, zonder dat je iets hoeft te doen, op het memorykaartje opgeslagen. De volgende keer staat hij er dus direct (geld voor zowel MP3 als Audio CD)

Maaruh, dit topic ging over de kwaliteit van CD's. En het is altijd beter om iets degelijkere CD's te gebruiken van een bekend merk, dan nomames bij de Aldi vandaan.

Of je moet backups op je harde schijf houden van al je Cd's (zoals ik). Mocht er dan iets met een schijf aan de hand zijn, of hij geeft fouten : fik ik wel een nieuwe.

Overigens, ik gebruik alleen degelijke schijven zoals TDK, Maxwell etc.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-05-2007 14:04 (100%)
ArCee    posted on 18-05-2007 18:03
Mijn twinplayertje van Numark pakt gewoon alles. Cd's van de Aldi, van de Hema, van Action, you name it. No problemo senor  Je kunt het alleen wel merken met branden dat hij soms wat langer nodig heeft.
baath    posted on 18-05-2007 19:46
Poster: ArCee
Mijn twinplayertje van Numark pakt gewoon alles. Cd's van de Aldi, van de Hema, van Action, you name it. No problemo senor Je kunt het alleen wel merken met branden dat hij soms wat langer nodig heeft.

ja lezen zal het probleem niet zijn met aldi cd's
maar naar verloop van tijd vindt ik die die liftec dingen gaan bladeren.

dus vandaar mijn keuze voor de Philips Cd-r cd's Happy, laughing

ArCee    posted on 19-05-2007 14:15
Mm, nog niet gemerkt terwijl ik hier cd's heb liggen van de Aldi van een jaar of 3 oud maar zal ook aan intensietijd van het gebruik leggen denk ik??
baath    posted on 19-05-2007 14:20
Poster: ArCee
Mm, nog niet gemerkt terwijl ik hier cd's heb liggen van de Aldi van een jaar of 3 oud maar zal ook aan intensietijd van het gebruik leggen denk ik??

dat lijkt me wel..
ik had er vooral last van in me auto (dat zijn natuurlijk ook niet de beste omstandig heden voor een cd,

maar toch zou ik ze persoonlijk niet in me cd spelers willen hebben
Denvo    posted on 03-06-2007 20:32
Met welk programma branden jullie cd's?
Ikzelf gebruik de brand functie van Windown Media Player, kan daar niet instellen met welke snelheid de cd gebrand moet worden..

Denvo

Alert : Dit topic gaat over de kwaliteit van CD's, graag ontopic blijven. Maak een nieuw topic met eventueel een poll als je meningen wilt checken van mensen.
Mod edit by Lead on 03-06-2007 21:57 (10%)
Yorick    posted on 03-06-2007 20:35
Ik gebruik zelf nero 6( zat bij me brander).
Lead    posted on 03-06-2007 21:59
Graag inhoudelijk reageren op de openings topic (kwaliteit van CD's).

Met CD's is het zoals met veel dingen, je betaalt vaak ietje meer voor net even wat betere schijven... en die blijven meestal net even langer goed.
Let the BASS be louder

380 Users online: 293 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 51.575
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.744.966