[T] DJ Corleone - Goodfella (hardstyle)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Leon    posted on 27-04-2007 20:36
Jaja mensen, na veel zwoegen, zweten en nog veel meer in dit warme weer heb ik met Ableton live 6 m'n eerste "track" gemaakt.

Hij is nog een beetje als concept en under construction maar wilde jullie er toch niet van weerhouden om er eens naar te luisteren en wat hints, tips, tricks, kritiek etcetera  aan te geven. (huldes zijn ook altijd welkom )

Alvast bedankt!

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [T] DJ Corleone - Goodfella (hardstyle) ??

Vote :   

Kevinova    posted on 27-04-2007 20:39
Laten we er eens naar gaan kijken Happy, laughing
Mon    posted on 27-04-2007 20:43
Ik vond dat de vrouwenstem de muziek overruled. Alsof de muziek meer op de achtergrond staat.
De beat klonk wat soft, maar dat kwam omdat ie gestreamed werd denk ik.
Das jammer, want zo komt het nummer niet goed tot zijn recht.
Outro duurde me te lang, hoewel je goed rekening houdt met de op- en afbouw van het nummer.
Wil je m anders zo posten dat we m kunnen downen?

Chill on

User edit by Mon on 27-04-2007 @ 20:56:12 (100%)
Kevinova    posted on 27-04-2007 21:01
K heb hem beluister maar....

Ik vind dat:
1. de Kick begint al vrij vroeg in het nummer (na 8e maat dacht ik te zien?) in tegenstelling tot andere Hardstyle nummers die ik ernaast had gelegd is dat vroeg want die beginnen pas bij 16 maten. Ps. ik heb het heel even gezien dus hoeft niet waar te zijn vandaar de vraagteken.)

2. de melodie pakt mij niet wat ik met de NU-hardstyle juist heel erg heb. Het was wel een orginele maar ik persoonlijk hou meer over diepergaande melodieen (Abject - In our memories, Donkey rollers - Fusion of sound). Maarja dat ligt meer aan wat voor creativiteit je op het moment van producen hebt.

3. het nummer zelf vind ik meer klinken als Jump, (Hardstyle heeft iets meer krakende bass) maar hij heeft wel weer de bpm van een doorgaand hardstyle track.

Poster: Mon
Wil je m anders zo posten dat we m kunnen downen?

Rechtermuisknop op file url in dit topic en doel opslaan als Winking my eye

Zie je hem niet als hyperlink en moet je hem dus in je adresbalk plakken, niet getreurd. Gewoon doen en dan niet dat venster weg klikken maar:  Links bovenin venster bestand> Pagina opslaan als klikken Winking my eye
User edit by Kevinova on 27-04-2007 @ 21:05:50 (43%)
NielsR    posted on 27-04-2007 22:18
,,,
AndersHJ    posted on 27-04-2007 22:24
Kijken

Echt lekr nummer !!!!
User edit by AndersHJ on 27-04-2007 @ 22:25:40 (100%)
Leon    posted on 27-04-2007 22:40
Poster: Kevinova
K heb hem beluister maar....

Ik vind dat:
1. de Kick begint al vrij vroeg in het nummer (na 8e maat dacht ik te zien?) in tegenstelling tot andere Hardstyle nummers die ik ernaast had gelegd is dat vroeg want die beginnen pas bij 16 maten. Ps. ik heb het heel even gezien dus hoeft niet waar te zijn vandaar de vraagteken.)

2. de melodie pakt mij niet wat ik met de NU-hardstyle juist heel erg heb. Het was wel een orginele maar ik persoonlijk hou meer over diepergaande melodieen (Abject - In our memories, Donkey rollers - Fusion of sound). Maarja dat ligt meer aan wat voor creativiteit je op het moment van producen hebt.

3. het nummer zelf vind ik meer klinken als Jump, (Hardstyle heeft iets meer krakende bass) maar hij heeft wel weer de bpm van een doorgaand hardstyle track.

1. Zou idd kunnen. Dit is verschillend per artiest, maja is niet zo'n probleem
2. Dat is ook 1 van m'n grootste dingen bij de track. Als ik het af en toe terug luister heb ik toch altijd zoiets van: klinkt misschien toch wat te trancy voor een hardstyle plaat. Bovendien moet ik echt binnenkort een midi-controller aanschaffen zodat ik fatsoenlijke melodieen kan inspelen
3. Kan ik je ook gelijk in geven. Het zijn geen echte studio-monitors wat ik hier heb, maar goeie pc boxen met een losse subwoofer waardoor het toch allemaal misschien dieper en harder klinkt dan het werkelijk is.
(als je nog een goeie vst plugin weet voor een lekkere bass hoor ik het uiteraard graag Winking my eye)
User edit by Leon on 27-04-2007 @ 22:42:38 (8%)

This is an old Topic

No new postings for 6.727 days.
 Post CommentThat would be 224.2 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

339 Users online: 39 Guests (300 Unknown)
Pages generated today : 6.829
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.658.841