Elements of life ===> Flop (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 25-04-2007 16:27
Ik heb juist gehoord op de radio dat tiesto 2 van de 3 concerten aflast in breda voor de elements of life show omdat hij nog maar bijna genoeg tickets heeft verkocht voor 1 concert!
De nummer 1 dj is precies niet meer zo populair

What do you think about Elements of life ===> Flop ??

Vote :   

Leoo    posted on 27-04-2007 22:39
Poster: Progrezz

Als ik een vooropgenomen setje afspeel op een gig, ben ik dan ook goed?

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag, ik vroeg: hoe weet jij zo zeker dat hij voor opgenomen stukken draait? Waar haal je die informatie vandaan, dat vroeg ik. Begrijpend lezen
trance    posted on 27-04-2007 23:26
Wat een stom gelul weer hier, over voor opgenomen sets. Slaat weer helemaal nergens op en is pure onzin. Het enigste wat voor opgenomen is dat is zijn wekelijkse radioshow op 538. Net als armin overigens doet (in theorie kan dit ook niet anders, i.v.m de boekingen).

Progrezz    posted on 28-04-2007 00:12
Poster: Leoo

Dat is nog geen antwoord op mijn vraag, ik vroeg: hoe weet jij zo zeker dat hij voor opgenomen stukken draait? Waar haal je die informatie vandaan, dat vroeg ik. Begrijpend lezen

Als je hem ziet draaien op video zie je het gewoon. Het is overduidelijk.
Daarboven geeft hij het gewoon zelf toe.
Leoo    posted on 28-04-2007 11:28
Nou.. wat zijn je bronnen dan?..Het klinkt wat grof maar volgens mij lul je uit je nek. Tiesto die toegeeft dat hij voor opgenomen sets/stukken draait?
Progrezz    posted on 28-04-2007 11:29
Een nederlandse maat van me had het gezien. Zal hem nog eens vragen waar het juist was.
Collin    posted on 28-04-2007 11:38
Dit vind ik nu ook een goed punt !!

Poster: djmamo
denk dat je naar de techniek moet kijken en niet naar de style die gedraaid word, natuurlijk heeft elke style ook zijn technieken.

maar buiten dat, tiesto is wel de grond legger van de dj cultuur die nu heerst.
ben liebrand heeft er ook wel aan meegewerkt, maar zeker niet zo veel als tiesto.

tiesto heeft alles bereikt wat een dj kan bereiken.
hij heeft unieke dingen gedaan zoals met de spelen, oke hij had toen wel een voor opgenomen set, maar als je voor 6 miljard mensen staat te draaien mag er niets mis gaan.

dit komt trouwens van uit de organisatie van de spelen niet van tiesto.
omdat er een hele groot draaiboek is waar niets in mis mag gaan.

tiesto heeft ook schoenen nou leuk voor hem, carl cox heeft zijn eigen tt naalden.
nou en laat die jongen lekker hun geld verdienen als jij in die positie was zou jij het ook doen, zou je het niet doen dan ben je het domste persoon op aarde.

tiesto's naam levert al geld op en is in amerika een superster aan het worden.
als ik de kans had zou ik het ook doen.

i rest my case 

Jori    posted on 28-04-2007 13:11
Ik ben het helemaal met DJ mamo eens. Hij draait nu wat minder vindt ik, maar zijn smaak veranderd gewoon naarmate hij ouder wordt. Tiesto ownt, punt.
Leoo    posted on 28-04-2007 15:28
Can't agree more collin, en progrezz.. je geloofwaardigheid daalt met de minuut
Progrezz    posted on 28-04-2007 23:47
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/jakhalzen.php?id=277

op 23.30
TheSupercrab    posted on 29-04-2007 01:54
lol, als je luistert kom jij op de conclusie dat ie een opgenomen set fakt? Hij zegt dat ie zijn voorberiede werk aan elkaar mixt. Hoe is dat opgenomen? Iedere DJ moet zijn muziek /effecten voorbereiden als je het maximale uit een set wilt haalen.

Tiesto rult gewoon, ja hij is commerciel, ja hij verdient veel te veel geld, Maar het blijft een legend met toch altijd minstens een paar vette tracks.
Progrezz    posted on 29-04-2007 11:49
lol door je set helemaal thuis te maken kan je ook fantastisch op het publiek inspelen he, maar dat hoeft natuurlijk niet omdat iedereen hem fantastisch vindt, wat hij ook doet

ik zie danny howells zijn 10h durende sets ook niet thuis voorbereiden, voor zo een man heb ik tenminste respect, hij kan tenminste goed mixen en is er niet gekomen door enkel en alleen zijn producties
TheSupercrab    posted on 29-04-2007 13:37
dus jij wil zeggen dat andere djs hun muziek niet voorberiden!??! Dat is pas LOL.. Hoe wil jij het maximale uit een set haalen als jij je niet voorberied. Dat ie zijn set thuis maakt zegt ie totaal niet.

Tiesto heeft niet de beste technisce skills maar om te zeggen dat ie niet kan mixen vind t ik erg sterk, slaat nergens op.
Progrezz    posted on 29-04-2007 13:51
ok, hij kan wel mixen, maar op basis van skills zou hij nooit ver geraakt zijn

als dj moet je gewoon je platen kennen, weten wanneer ze in en uit te mixen en welk gevoel en sfeer ze opwekken, hoe de ene plaat past op een andere etc
dat is een muzikale gave die je hebt of niet, als je die hebt weet je of een track gaat passen op een andere of niet, als je dat niet hebt zul je het thuis moeten gaan uitproberen

ervaring speelt hier ook een rol, maar mits tiesto nooit echt veel heeft geprobeert live zal zijn ervaring minder ver rijken als andere dj's die wil alles live proberen en dus ook wel eens een fout maken, maar hier uit leren

tiesto heeft nu eenmaal een naam, het is een trademark geworden en dat is de reden waarom alles wat hij doet zo hard wordt superlateerd, dit is ook het geval bij dj's als coone en furax, die jongens kunnen ook niet zo fantastisch goed mixen, maar ze zijn zo bekend omdat ze een hoop bekende nummers hebben gemaakt

tiesto is eigenlijk in alle opzichten te vergelijken met furax, bekende commerciele nummers die vaak geript zijn uit andere oude nummers, hun skills zijn niet van de beste maar toch worden ze beschouwd als goden

het probleem hier zit hem vaak ook niet alleen in de dj zelf, maar voornamelijk het publiek dat hij bespeeld, tiesto zijn publiek bestaat voor de grootste hoop uit mensen die niet zo een heel brede muziekkennis hebben, mensen die graag herkenbare hitjes horen en vaak niet eens horen of de overgang goed is of niet, had zijn publiek daarentegen voor 99% bestaan uit mensen die erg veel muziek kennen en thuis zijn in verschillende (underground) genres was hij zelfs nooit in de buurt van nr 1 dj van de wereld gekomen (wat trouwens niks te maken heeft met goed zijn of niet, enkel bekendheid)

just my 2 cents maar ik erger mij nogal aan de mentaliteit van velen in de dance scene
Laidback    posted on 29-04-2007 14:52
achja.. Thijs lacht zich kapot..

word volgens de Quote geschat op een vermogen van tussen de 20 en 25 Miljoen..
dus ja.. lekker pensioen heeftie wel opgebouwd..
nu zn laatste jaartjes nog even een paar nummers / albums uit brengen , kan die lang op teren..

en het album word volgens mij ook aardig goed verkocht..

de roddels over het mee draaien met een cd speler.. dat slaat nergens op.. Punt.

This is an old Topic

No new postings for 6.708 days.
 Post CommentThat would be 223.6 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

219 Users online: 112 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 171.549
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.464