Draaien in een ander land
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 24-04-2007 20:38
ben net gebeld door een bekende Nederlander of ik kon komen draaien deze zomer in Marmaris, turkije

nu ben ik benieuwd of er mensen dit ooit eerder hebben gedaan of ervaring mee hebben.

want wil wel zeker zijn van reis, hotel enz. dit is me wel gegarandeert maar hoe weet je dat het zo is.

tips en alle graag welkom
www.moonentertainment.nl

What do you think about Draaien in een ander land ??

Vote :   

Basrose    posted on 24-04-2007 20:43
Laat anders een contract opstellen... Ik neem aan dat je gewoon legaal draait. Als er dingen dan slecht geregeld zijn of niet goed na gekomen zijn kan je daar altijd op terugvallen.
djmamo    posted on 24-04-2007 20:49
dat zijn de dingen die ik graag hoor.

werd net gebeld of ik dit zou willen doen en heb gezegd dat ik erg geintresseerd ben.

maar heb eigenlijk nooit in het buitenland gedraaid (wel in belgie, maar dat is hetzelfde als nederland).

dus weet niet wat ik tegenkom.
www.moonentertainment.nl
jonny820511    posted on 24-04-2007 21:06
Poster: djmamo
dat zijn de dingen die ik graag hoor.

werd net gebeld of ik dit zou willen doen en heb gezegd dat ik erg geintresseerd ben.

maar heb eigenlijk nooit in het buitenland gedraaid (wel in belgie, maar dat is hetzelfde als nederland).

dus weet niet wat ik tegenkom.

Turkije heeft wel wat weg van de Randstad
djmamo    posted on 24-04-2007 21:12
Poster: jonny820511

Turkije heeft wel wat weg van de Randstad

denk dat je voor een rassistiche opmerking beter een andere site kan pakken.
en wat voegd het toe ik vraag [knip] naar informatie is dat dan voor sommige mensen dan zo moeilijk om dan niets te typen als ze er geen verstand van hebben.

graag ook een reactie van mod's
Alert :
Volgens mij vat je Jonny verkeerd op, in mijn ogen probeert hij een beeld te schetsen van de drukte/leefomgeving die je kunt verwachten, en niet te verwijzen naar de percentages van Turkse bevolking binnen de randstad.
Graag wil ik hierover opheldering van Jonny.
Daarnaast heb ik liever niet dat je loopt te vloeken, of afkortingen van vloeken gebruikt, dank je wel.

www.moonentertainment.nl
Mod edit by Jorrit on 24-04-2007 21:15 (1%)
Jer-E    posted on 24-04-2007 21:24
hey maarten

ik heb zelf een aantal keer in het buitenland gedraait spanje italie en kreta. wat heel erg belangrijk is. is dat je idd een goed contract laat samen stellen. en laat die minimaal 3 keer ondertekenen. wat ook belangrijk is is dat je de voorwaarden uit je kop ken.
en zorg dat zei alles betalen jij wordt immers ingehuurd
wat heel belangrijk is is dat zei zorgen voor

salaris draaien minimaal 100 euro per avond zou k zeggen ( genoeg laten betalen voor eten etc)
zei betalen je hotel appartement
boodschappengeld

VLIEGTICKED zorg dat zei die betalen.
kijk wel goed naar de datum sheel belangrijk wordt namelijk veel mee gesjoemeld

en ik kan het blijven herhalen zorg dat alles echt goed op papier staat
en kijk of je kan regelen dat je iemand mee mag nemen.

vriend, vriendin, neef oma iemand waar je goed mee om kan gaan. je moet ook herinneren het is werken hard werken dus ni egt lekker vakantie

je moet dan ook denken aan
draaien van 21.00 - 07.00 en dan opruimen ben je ong 08.00 in je appartement of hotel dus dagje strand zit er niet in omdat je de avond erna weer moet draaien.

zorg ook dat je genoeg geld van huis mee neem voor het geval er wat gebeurd.

ik hoop dat ik je genoeg geinformeerd heb en je iets wijzer ben geworden
greup    posted on 24-04-2007 21:26
Poster: djmamo

denk dat je voor een rassistiche opmerking beter een andere site kan pakken.
en wat voegd het toe ik vraag [knip] naar informatie is dat dan voor sommige mensen dan zo moeilijk om dan niets te typen als ze er geen verstand van hebben.

graag ook een reactie van mod's

rasisme zou ik er niet in zien. Wel is het informatie die niets toevoegd aan jou vraag.

"bekende nederlander" dat schept bij mij meestal al enig vertrouwen. Laat natuurlijk niet afdoen van het feit dat de zaken goed in orde moeten zijn. Contract zou natuurlijk een mooi hulpmiddel zijn om op terug te vallen als er dingen niet kloppen. Maar toch blijft het ook met contract een risico die je zult moeten nemen.
Jer-E    posted on 24-04-2007 21:28
je moet gewoon zorgen dat je alles op papier heb
zodat je altijd iets achter de hand heb
dat is gewoon zo verschrikkelijk belangrijk
jonny820511    posted on 24-04-2007 21:34

Ik bedoelde het ook niet racistisch maar het is gewoon net als je in Amsterdam op het leidscheplein staat met mooi weer. Ze praten daar veel Nederlands, hier en daar een shoarma tent, café Jan de Wit, feestcafé Bolle Jan en nog heel veel kroegen en discotheken. Marmaris is het meest westerse vakantieoord in Turkije en lijkt gewoon veel op Amsterdam.

Als het een bekende Nederlander voor je regelt dan zou ik mij er niet teveel zorgen over maken.
Basrose    posted on 24-04-2007 22:07
ook die kunnen je goed naaien ken je mental theo? :P dus niet gelijk vanuit gaan dat het een bekende is dat het dan goed zit.
tairip    posted on 24-04-2007 22:31
Poster: DJ-BasRose
ook die kunnen je goed naaien ken je mental theo? :P dus niet gelijk vanuit gaan dat het een bekende is dat het dan goed zit.

Het bekende NL verhaal.... zegt me niet veel! Ik word liever geboekt door een onbekend iemand die bekende mensen hebben meestal kasones en denken dat zij de regels bepalen.

Een goed contracrt opstellen met daarin een aantal zaken:
Draaiprijs (periodiek, per avond of totaal voor x aantal dagen)
Vliegreis/ reis
Hotel
Eten/ Drinken
Data's

En vast nog wel veel dingen alleen die schieten me zo niet te binnen. Ik geloof dat een voorschot vragen totaal geen gek idee is, dit gebeurt namelijk bij elke bekende DJ.

D-wan    posted on 09-06-2007 10:49
En, is het al zover gekomen ?
Zelf heb ik eens een maand lang elke donderdag in Wenen gedraaid. Omdat dit via een goede vriend van mij geregeld was is er toen geen contract opgesteld, maar alles was desondanks perfect geregeld.

Als het iemand is die je niet persoonlijk goed kent zou ik zorgen dat alles tot in de puntjes op papier staat en je tevens een clausule opneemt dat je er onderuit kan i.v.m. ziekte of een sterfgeval in je familie (dit wens ik natuurlijk niemand toe, maar het zou helemaal verschrikkelijk zijn om er of niet toe te kunnen, of er een financiële strop aan over te houden).

Succes !
dj-nick    posted on 14-09-2007 18:38
En is het nog wat geworden of was het 3x niks Confused

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

147 Users online: 19 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 66.683
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.803.198