Marketingplan DJ store
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dash    posted on 24-04-2007 17:43
  Vanaf februari ben ik actief als stagiair bij Bax Light & Sound
Ik studeer aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding Small Business & Retail Management
Ik zit in het vierde jaar en dat betekent: afstuderen!!

Bij Bax ben ik gevraagd om een marketing plan te schrijven.
Het forum leek mij een goed middel om via jullie aan goede informatie te komen aangezien goede informatie in deze branche  relatief schaars is.

1.         Wat vinden jullie belangrijk als jullie een webshop bezoeken? (kleur, navigatie, flash etc etc)

2.         Wat vinden jullie belangrijk bij de aankoop van producten?(prijs, service, productinfo, voorradig etc.)

3.         Hoe verloopt jullie procedure wanneer jullie tot koop overgaan?(info inwinnen, prijzen vergelijken, kopen bij de goedkoopste of afgaan op advies verkoper)

4.         Welke sites bezoeken jullie die gerelateerd zijn aan licht en geluid?(djresource.nl, dj2dj.be etc)

5.         [snip]

6.         Graag zou ik ook alle info ontvangen die relevant kan zijn voor mijn onderzoek.

Bij voorbaat dank.

What do you think about Marketingplan DJ store ??

Vote :   

MD    posted on 24-04-2007 18:31
1. Navigatie
2. De prijs moet ongeveer evenveel bedragen dan de concurrenten en een goede service is zeer belangrijk!
3. Ik koop meestal in dezelfde winkels, dus als de prijs van een product bij mijn vaste winkel nu net iets hoger ligt dan in een andere winkel dan blijf ik toch nog steeds bij mijn vaste winkel.
4. djresource en aboutdj
Twello    posted on 24-04-2007 19:11
1 Dat je kan zien dat mensen er ook verstand van hebben... dat je niet van die verkoperspraatjes krijgt maar eerlijke meningen! (zoals bij new-line, als een product niet goed is halen ze dat uit het asortiment of zetten ze dat erbij)

2 Prijs, en misschien wel even belangrijk de service! Als ik iets bestel heb ik het vaak de volgende dag al binnen...