Marketingplan DJ store
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dash    posted on 24-04-2007 17:43
  Vanaf februari ben ik actief als stagiair bij Bax Light & Sound
Ik studeer aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding Small Business & Retail Management
Ik zit in het vierde jaar en dat betekent: afstuderen!!

Bij Bax ben ik gevraagd om een marketing plan te schrijven.
Het forum leek mij een goed middel om via jullie aan goede informatie te komen aangezien goede informatie in deze branche  relatief schaars is.

1.         Wat vinden jullie belangrijk als jullie een webshop bezoeken? (kleur, navigatie, flash etc etc)

2.         Wat vinden jullie belangrijk bij de aankoop van producten?(prijs, service, productinfo, voorradig etc.)

3.         Hoe verloopt jullie procedure wanneer jullie tot koop overgaan?(info inwinnen, prijzen vergelijken, kopen bij de goedkoopste of afgaan op advies verkoper)

4.         Welke sites bezoeken jullie die gerelateerd zijn aan licht en geluid?(djresource.nl, dj2dj.be etc)

5.         [snip]

6.         Graag zou ik ook alle info ontvangen die relevant kan zijn voor mijn onderzoek.

Bij voorbaat dank.

What do you think about Marketingplan DJ store ??

Vote :   

MD    posted on 24-04-2007 18:31
1. Navigatie
2. De prijs moet ongeveer evenveel bedragen dan de concurrenten en een goede service is zeer belangrijk!
3. Ik koop meestal in dezelfde winkels, dus als de prijs van een product bij mijn vaste winkel nu net iets hoger ligt dan in een andere winkel dan blijf ik toch nog steeds bij mijn vaste winkel.
4. djresource en aboutdj
Twello    posted on 24-04-2007 19:11
1 Dat je kan zien dat mensen er ook verstand van hebben... dat je niet van die verkoperspraatjes krijgt maar eerlijke meningen! (zoals bij new-line, als een product niet goed is halen ze dat uit het asortiment of zetten ze dat erbij)

2 Prijs, en misschien wel even belangrijk de service! Als ik iets bestel heb ik het vaak de volgende dag al binnen...

3 Ik kijk altijd reviews, informatie over het product heb ik al. Ik heb een vaste winkel dus daar haal ik hem meteen.

4 djresource, aboutdj, new-line (forum)

5 ik vind het zeer onprofessioneel dat bax shop zijn producten verkoopt via marktplaats... ook is het irritant en nutteloos want mensen op marktplaats zoeken 2e hans spul en geen nieuw spul wat evenduur is als bij andere webshops!

bijvoorbeeld:

Nieuwe Denon DN-HD 2500 tegen actieprijs! @ bax-shop

staat er op marktplaats. Nou lekkere actieprijs, bij alle andere online-shops is die hetzelfde!

Mod edit by Jorrit on 24-04-2007 21:10 (1%)
Dash    posted on 25-04-2007 10:16
thx voor jullie kritische snelle reacties!!
hier heb ik wat aan!

zal geen links meer postenWinking my eye wist ik niet..
MuffHouse    posted on 25-04-2007 10:24
1. Navigatie is het aller belangrijkst van de punten die je hier opnoemt, echter hecht ik wel waarde aan een redelijke disgnvolle page dit geeft de klant een professionele indruk. Flash hecht ik bij een webshop geen waarde aan. Het kan leuk gebruikt worden maar niet noodzakelijk
2. Ik moet hard werken voor mijn geld, dus de prijs moet scherp zijn. Overigens vind ik de service heel erg belangrijk. Ik houdt er niet van dat als ik bijv. een vraag stel, dat ik dan vervolgens een week op een antwoord moet wachten.
3. Info inwinnen (zowel over de leverancier als het product), Prijzen vergelijken, de goedkoopste kiezen (maar dit doet niet iedereen omdat sommige mensen een soort vertrouwen in een bepaald bedrijf hebben. (Zelf heb ik nog maar bij 1 webshop besteld)
4. Alleen djr (Ik vind dit een professionele site, overzichtelijk en veel info door de mod's wordt alles netjes in de gaten gehouden. Hier kom je altijd tot het antwood op je vraag.

Succes met je opdracht!
rob1n    posted on 25-04-2007 11:14
  1. Ik houd zelf veel van rustige pagina's als het om een winkel gaat. Overzicht is dan "the key to success". Er moet gewoon duidelijk zijn wat voor producten je hebt, en ook handig als ze goed zijn verdeeld per categorieen. (soms kom je wel eens shops tegen met producten in categorieen waarvan ik denk "tjah, volgens mij had je die categorie beter anders kunnen noemen"Winking my eye.
  2. Het punt is dat ik productinfo zelf eigenlijk al opzoek voordat ik iets koop, maar altijd handig als de technische specificaties van het product op de webshop staan met een fototje er bij. en qua prijs + service, tjah, dat ligt er maar net aan. voor service moet je betalen, dus reken maar uit.
  3. Ik zoek eerst zelf veel op internet naar gebruikerservaringen. Naar advies van shops luister ik niet zo heel erg, want die willen meestal gewoon het product verkopen wat het meeste oplevert, en misschien nieteens nodig hebt. Zelf zoek ik meestal ook naar een goedkope, maar dan wel iets wat er betrouwbaar uitziet.

Succes verder!
Dash    posted on 25-04-2007 13:22
rob1n en muffhouse bedankt voor jullie reacties!!
ga ze gebruiken om mn deelvragen verder mee te kunnen onderbouwen!
tubus    posted on 25-04-2007 14:53
1.         Wat vinden jullie belangrijk als jullie een webshop bezoeken? (kleur, navigatie, flash etc etc)

simpele maar toch uitgebreide navigatie

2.         Wat vinden jullie belangrijk bij de aankoop van producten?(prijs, service, productinfo, voorradig etc.)

alles van deze, en magelijk heid tot vagen of mening van anderen

3.         Hoe verloopt jullie procedure wanneer jullie tot koop overgaan?(info inwinnen, prijzen vergelijken, kopen bij de goedkoopste of afgaan op advies verkoper)

prijzen vergelijken, en andere spullen uit de winkel

4.         Welke sites bezoeken jullie die gerelateerd zijn aan licht en geluid?(djresource.nl, dj2dj.be etc)

recourse j&h new-line wlshop

5.         [snip]

6.         Graag zou ik ook alle info ontvangen die relevant kan zijn voor mijn onderzoek.

kijk wat voor een shop systeem je het handigste vind en laat je goed informeren
Dash    posted on 01-05-2007 09:22
Poster: Twello
1ook is het irritant en nutteloos want mensen op marktplaats zoeken 2e hans spul en geen nieuw spul wat evenduur is als bij andere webshops!

Om nog heel even hier op terug te komen...
Op dit moment is Bax wel goedkoper dan andere webshops door de 10% korting aanbieding die geldt op het gehele assortiment.
the-melody    posted on 01-05-2007 09:26
Idd en als je in een andere webshop gelijk waar het goedkoper vindt leveren zij aan dezelfde prijs.

This is an old Topic

No new postings for 6.586 days.
 Post CommentThat would be 219.5 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 15 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 514
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.673.466