Poster: ciderke
Een fader zelf kan NIET digitaal zijn
Dat kan WEL, een fader kan bijvoorbeeld een positie doorgeven door middel van een digitale code. Hoe denk je dat encoders werken die achter op een motor zitten? Die kunnen ook de stand van een as doorgeven, netzogoed als een fader dat ook kan.
wél optisch
Wat is er annaloog aan optisch? als je hierboven beweerd dat ze niet digitaal kunnen zijn. Gaat licht feller branden in de fader

of 'normaal'. Het geluid dat door je fader gaat kan zowel digitaal
Dat mag jij mij uitleggen hoe dat werkt. Worden er dan bitjes geschrapt aan het geluid? (dat heet een bitcrusher). Of worden de eenen minder hoog? Dit is dus reinste bullshit!
als analoog zijn. In het geval van de DJM 800 is dat dus digitaal, maar daarom zijn z'n faders nog niet optisch.
Weer tegen strijdig met wat je in het begin zei. wat bedoel je nu? Of denk je dat het zo in elkaar zit? Als het het tweede is, zeg dan niets ipv verkeerde informatie neer te kalken.
Je hebt trouwens nog wel een andere optie:
dat is dat NIET het geluid er doorheen gaat, Maar er staat een spanning op de fader, wat resulteerd in een bepaalde stroom. En die stroom stuurt een chip aan die het geluid "knijpt". Ik meen dat het een speciale chip van phillips is. (en voor de insiders, deze chip word gebruikt in de wagens van vogelrok te efteling)
Wat ik denk dat er in de DJM-800 gebruikt word is mijn eerste fader, die de positie digitaal gecodeerd heeft. De CPU van de DJM rekent uit waar hij staat, en kijkt aan de hand van de gekozen fader instelling hoe hard het geluid moet zijn. En dit is weer een hoop gereken aan het digitale signaal.
Geloof me, dat zit erg complex in elkaar. Ik kan het wel uit gaan leggen. Maar dan heb ik een paar pagina's nodig. En ik moet nog wat research doen.