Live act(maar dan echt) wat houd dat in
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 21-04-2007 22:34
heej
ik voreg me af hoe zo'n live act in elkaar stak, want af en toe dan zie je zo'n foto van een producer on stage met meestal een groovebox en nog een hoop andere shit, hoe werkt dit dan eigenlijk? gewoon interesse:D
Mod edit by W.i.M on 05-05-2007 18:13 (1%)

What do you think about Live act(maar dan echt) wat houd dat in ??

Vote :   

Devotion    posted on 23-04-2007 12:54
Een live-act kan heel divers zijn; echt live met een vleugje electronica: denk bijvoorbeeld aan Basement Jaxx, Soulvation, Kraak&Smaak. Misschien moet je wat duidelijker zijn wat je precies uitgelegd wil krijgen...
Luxx    posted on 23-04-2007 14:29
live samples opnemen en daar ff snel iets omheen bouwen dacht ik zelf
www.mothermusic.nl
Twizz    posted on 23-04-2007 16:48
gewoon, je gaat als artiest met een ''groovebox(?)'' het podium op en mixt een aantal patches met elkaar... maja ik heb het zo ongeveer al helemaal uitgelegd gekregen. lijkt me wel vet om een keer zelf te doen.
eigenlijk is dit probleem dus opgelostWinking my eye
Winston    posted on 24-04-2007 01:13
Ja live-act is gewoon een ordinair optreden. Je kunt het doen met een piano, saxofoon ofzo. En dus ook met electronische instrumenten of DJ gear. Een beetje bij zingen of rappen. Hou je aan de podium etiquette. Je kunt ook dansen om het publiek nog meer te amuseren. Of misschien wil je uitbreiden met acrobatiek, etc. Ik kijk uit naar zo een live-act van je.
Tic Toc
Spacy    posted on 05-05-2007 00:25
Nou het is niet zomaar "een instrument" bespelen.
Je moet ALLE instrumenten onder controle houden.

Hoe word dit gedaan ?
Wel een vrij staandaard setup zou zijn.
Een mac met ableton live op met hierin een hele hoop midi clips, samples.
Deze zijn verdeeld over verschillende kanalen bv bass, kick, percussie, lead, ...
Die kanalen verdeeld men dan in verschillende fases van het liedje.
bv intro, buildup, break, climax, ...

Die midi files zijn dikwijls nog eens geroute naar echt hardware synth's via midi.
Natuurlijk kan je bv zoals booka shade ook bv de percussie live spelen.

Hoe begin je dan een edm track live te spelen.
Wel om het simpel te zeggen, op play te duwen. (maar dan allemaal apart, percussie, bass, kick,..)

Wat het leuke ervan is, is dat een track nooit 100% hetzelfde klinkt, je kan je climax wat rekken.
Ergens eens iet doen wat niet hoort (maw fouten maken, kan soms leuker klinken dan het hoort)

Een live opstelling
Mforge    posted on 05-05-2007 16:59
de meeste live-acts tegenwoordig bestaan uit een set-up met ableton en een midi controller.....wat in mijn ogen niet echt live is, voor een echt live optreden moet je is kijken naar een anthony rother die nog optreed met echte synths,samplers en noem het allemaal maar op, en dan ook nog zelf de vocalen verzorgen....dat is pas live...

Spacy    posted on 05-05-2007 21:47
Daarover kan je zoveel discussieren als je wil.
Maar de technologie gaat vooruit dat is nu eenmaal zo, het word misschien wel gemakkelijker op het ene vlak.
Maar men gaat toch nog altijd verder evolueren, dus gaat men dat programma tot het uiterste drijven.
Dat programma is gewoon een verzameling van al die hardware stukken.

Als je niet vooruit gaat met de technologie gaat het resultaat ook maar mager blijven imo.
Hoe beter de technologie hoer beter het eindresultaat. Maar ik vind de usabillity zeker een voordeel !
En dat gaat zeker nog tot het uiterste gedreven worden in de toekomst.
Mforge    posted on 05-05-2007 22:02
tuurlijk, is dat zo, maar toch om iemand bezig te zien met 3 racks volgepropt met synths,samplers,vocoders,fx enz  klinkt toch meer live en ik vind het persoonlijk vetter om te horen en zien.
tis mooi om te zien hoe iemand al die gear bestuurt en controleert.
en dat is voor mij dan ook een echte live act.

en het geluid uit de originele hardware synth zal altijd vetter zijn de softversie van dezelfde synth
Spacy    posted on 06-05-2007 13:35
True hardware synths zijn vetter, maar daarom hardware sequencers gebruiken, is het wel handiger om dit software matig te doen !

Het is niet omdat je een software sequencer gebruikt dat je daarom geen hardware synths kan gebruiken.
Plug en play via midi ! ^^
User edit by Spacy on 06-05-2007 @ 13:36:25 (3%)
Twizz    posted on 06-05-2007 15:11
Poster: Spacy
True hardware synths zijn vetter, maar daarom hardware sequencers gebruiken, is het wel handiger om dit software matig te doen !

Het is niet omdat je een software sequencer gebruikt dat je daarom geen hardware synths kan gebruiken.
Plug en play via midi ! ^^

dat bdoel ikWinking my eye
User edit by Twizz on 06-05-2007 @ 15:12:52 (1%)
Mforge    posted on 06-05-2007 16:02
klopt, tuurlijk kan je alles via midi doen, maar vele doen dat dus juist net niet als ze ''live'' gaan en nemen alleen een laptop

This is an old Topic

No new postings for 6.580 days.
 Post CommentThat would be 219.3 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

142 Users online: 15 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 62.809
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.670.560