cdj 200 werking
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

muadhib    posted on 21-04-2007 11:47
Dag beste muziekliefhebbers,

Ik vraag mij af wat een cdj 200 nu werkelijk kan...
Als je er een cd insteekt, kan je dan enkel stukjes van een liedje gebruiken? (bevoorbeeld van second 10 tot 20, waarbij je een kickdrum en synth hoort spelen)
Of is het mogelijk de enkel de synth hieruit te halen? Als dit echter niet het geval is vraag ik mij af hoe sommige stukjes van dj-live sets bereikt worden... of werkt hij/zij dan met eigen gemaakte samples die worden afgespeeld door de cdj 200's

Een laatste vraagje: Hoeveel channels kan je aanspreken op een djm 600 als je er 1 cdj 200 op aansluit?

Greetz

What do you think about cdj 200 werking ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 21-04-2007 12:02
Meschien kun je hier iest mee

Een demo filmpje Cdj 200 van Lead

dan zie je wat je er mee kunt..
jonny820511    posted on 21-04-2007 12:06
Je kan er mee:
pitchen
loopen
ceu-en
paar effectjes

wat jij er allemaal mee wilt weet ik niet of dat mogelijk is.........
djjw    posted on 21-04-2007 12:41
Ik heb het idee dat je het als een sampler wilt gebruiken, waarmee je
delen van het nummer op kan slaan en dat je ze later afspeelt als jij dat wil..?
klopt dit een beetje of zit ik helemaal fout.

Je kan wel een loop maken zodat je oneindig een stukje van een nummer kan herhalen maar meerdere stukjes er uithalen en opslaan dat kan niet.
NielsR    posted on 21-04-2007 12:45
Poster: muadhib

Een laatste vraagje: Hoeveel channels kan je aanspreken op een djm 600 als je er 1 cdj 200 op aansluit?

Op de djm 600 maar 1 op de djm 800 2 want daar kun je het analoog en digitaal op aansluiten (heb een show filmke geizen waar ze dat gedaan hebben en dan op een kanaal een effect gezet en het andere zuivere en dan heen en weer fadere , filmke)
Winston    posted on 21-04-2007 23:19
Als je er een cd insteekt, kan je dan enkel stukjes van een liedje gebruiken? (bevoorbeeld van second 10 tot 20, waarbij je een kickdrum en synth hoort spelen)

Met de loop functie loop-in point 10 sec of gewoon starten op 10 sec en na de 10 seconden pause indrukken of wegfaden.

Of is het mogelijk de enkel de synth hieruit te halen? Als dit echter niet het geval is vraag ik mij af hoe sommige stukjes van dj-live sets bereikt worden... of werkt hij/zij dan met eigen gemaakte samples die worden afgespeeld door de cdj 200's

Sommige DJ's gebruiken inderdaad eigen samples, soms samples van andere versies van een track, soms is het ook mogelijk om een synth te accentueren door slim gebruik van de equalizer of filter.
Tic Toc
Spacy    posted on 22-04-2007 02:34
Poster: fettibamba

Op de djm 600 maar 1 op de djm 800 2 want daar kun je het analoog en digitaal op aansluiten (heb een show filmke geizen waar ze dat gedaan hebben en dan op een kanaal een effect gezet en het andere zuivere en dan heen en weer fadere , filmke)

Da is nu ook niet echt speciaal hé, zoiets kunde met een splitterke van een paar euros.
Moete niet perse een digitale aansluiting voor hebben !
Luxx    posted on 22-04-2007 11:45
Poster: Spacy

Da is nu ook niet echt speciaal hé, zoiets kunde met een splitterke van een paar euros.
Moete niet perse een digitale aansluiting voor hebben !

ik vond het er ook al niet zo heel bijzonder uitzien
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.716 days.
 Post CommentThat would be 223.9 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

395 Users online: 309 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 51.515
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.744.906