Aanvullen Fullrange set met subwoofers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DonBasco    posted on 20-04-2007 12:54
Allen,

Ik heb bij een feestje in een strandtent waar ik binnenkort draai de beschikking over 2 Cerwin Vega PSX 153 speakers met als versterker een Phonic K16 powered mixer.

Het publiek zal +/- 100 man zijn. Ik heb het vermoeden dat dit qua geluid een beetje weinig is. Ik dacht er zelf aan één (of 2) subwoofers neer te zetten.
Wat kan ik hier het beste aan toevoegen?

Het gaat om huren.

What do you think about Aanvullen Fullrange set met subwoofers ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 20-04-2007 13:14
Meest makkelijk is een actief subje waar meteen een crossover in zit en zorgen dat de fullrange speakers hoog genoeg staan. Verder is het erg afhankelijk van de ruimte.
Is het open, is het van hout of van tentzijl?
DonBasco    posted on 20-04-2007 13:17
ik ben er nog niet geweest, maar ik denk hout

MuffHouse    posted on 20-04-2007 13:18
Als je mag knallen, dan zou ik er wel 2 subs bij huren, als het gewoon als chillmuziek bedoelt is (voor mensen die liggen te zonnen) dan zou ik het hier bij houden. Lijkt me voldoende. Als het niet om jouw centen gaat, dan zou ik lekker die subs er bij huren
greup    posted on 20-04-2007 15:38
Poster: MuffHouse
Als je mag knallen, dan zou ik er wel 2 subs bij huren, als het gewoon als chillmuziek bedoelt is (voor mensen die liggen te zonnen) dan zou ik het hier bij houden. Lijkt me voldoende. Als het niet om jouw centen gaat, dan zou ik lekker die subs er bij huren

Waar bezeer je dit op? Graag posten onderbouwen! zo zijn ze zo goed als waardeloos.

De psx heeft een typisch amerikaans karakter. Iets wat schreeuwerig in het hoog en vooral een hard klankbeeld. Ansich zou dat het mogelijk moeten kunnen maken om met deze set in de openlucht voor 100 man te spelen. Maar dat blijft vermoedelijk wel krap aan. Ik heb ooit wel deze set gehoord in "dat gebouw in rotterdam daar" maar daaruit kan ik niet met zekerheid zeggen dat je dit gaat lukken.
Ken je de set zelf? dan is het aan jouw om deze schatting te maken.
Is deze set niet van jou, of ken je hem niet zodanig dat je met zekerheid weet dat je 100man redt met deze set, Dan mag je d'r lekker 2 subs bij doen.

Trouwens,.. die k16, is dat niet 500 watt op 4 ohm. De psx kan 500/600 watt op (vermoedelijk) 8ohm spelen. Dan lijkt me die k16 wat licht.

Ideaal zou natuurlijk zijn 2 passieve subjes,... ik weet niet wat je verhuurder in z'n assortiment heeft. Nog een mooie versterker d'r bij en dan kun je het hele setje op 1 versterker doen. Moet je wel even overleggen of de subs met passieve filters een beetje aansluiten op jou psx.

Anders zouden het toch 2 versterkers worden met een crossover.
Mod edit by greup on 20-04-2007 15:40 (1%)
DonBasco    posted on 20-04-2007 16:43
Bedankt voor de info zover.

Ik ga woensdag het setje even bekijken aangezien het dan getest gaat worden door de eigenaren. (Het is een set van een band die dit heeft gekocht voor zangversterking voor hun eigen optredens)

@greup:
Ik had zelf ook al dat idee om een goede versterker met 2 passieve subs te gebruiken met de PSX-en en dan de powermixer helemaal niet te gebruiken. (ik ben zelf sowieso niet zo'n fan van een powermixer, hooguit voor het poweren van de monitors. Zo heb ik eerder wel met een Dynacord powermate gewerkt)
greup    posted on 20-04-2007 17:15
Poster: DonBasco
Bedankt voor de info zover.

@greup:
Ik had zelf ook al dat idee om een goede versterker met 2 passieve subs te gebruiken met de PSX-en en dan de powermixer helemaal niet te gebruiken. (ik ben zelf sowieso niet zo'n fan van een powermixer, hooguit voor het poweren van de monitors. Zo heb ik eerder wel met een Dynacord powermate gewerkt)

Powered mixer is opzich niets mis mee.. Die dynacord powermate bijv is voor een klein bandje (heb ze toevallig deze maand nog voor een klein bandje gebruikt) een prachtige machine. Echter praten we nu over een PHONIC powered mixer.... en ondanks dat ik het niet ken ben ik nu al negatief gestemd (misschien onterecht, dat weet ik niet) maar de prijs is natuurlijk erg laag als deze ook nog eens geluidskwaliteit zou moeten leveren...

Een bandje op psx voor 100 man wil ik wel geloven. Waarscheinlijk wordt dan alleen de zang, en het keybord via deze boxen versterkt!

Maar als jij daar wat house of what ever wilt draaien zul je hoogst waarscheinlijk te kort gaan komen.

Ik ben benieuwd!
Vibemaster-D    posted on 20-04-2007 21:23
2 MRX subjes van JBL
met een Crown XTI2000
en een DBX DriveRack PA

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

242 Users online: 153 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 56.109
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.654