GLP Showdesigner Ebay
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Downforce    posted on 17-04-2007 20:33
Beste mede DJ Resourcers,

Op 11/3/07 hebben wij een 2de hands GLP Showdesigner SD 2 gekocht van een Duitse firma S_A_L_D. Het betreft een gebruikt exemplaar en we hebben  het gevraagde bedrag direct overgeschreven.
Nu begonnen wij ons af te vragen of het niet wat lang duurde vooraleer dit apparaat geleverd werd.
Na een enkel telefonisch gesprek kunnen wij hen niet meer bereiken.
In dit gesprek zei de verkoper dat hij op dat moment niet op het bureau aanwezig was en dat hij dus niets kon nagaan.
Later zou hij ons terugbellen, wat hij dus nog steeds niet gedaan heeft.
Nu weten wij niet direct wat we moeten doen om te zorgen dat dit apparaat wel degelijk geleverd wordt of om het betaalde bedrag terug te krijgen in het slechtste geval.
En gaat dit volgens jullie om bedrog? Zoja welke stappen moeten wij ondernemen?

Alvast bedankt!

What do you think about GLP Showdesigner Ebay ??

Vote :   

Xitrate    posted on 17-04-2007 20:41
Allereerst, geef de firma negatieve feedback op eBay. Als de firma veel dingen verkocht heeft en dan nog een 90%+ status heeft lijkt het me sterk dat het bedrog is. Daarna moet je denk ik contact opnemen met eBay zelf.
Downforce    posted on 17-04-2007 20:45
Ik neem zo snel mogelijk contact op met ebay.
Goed idee trouwens van die feedback!

Oja, het bedrijf waarmee ze (al dan niet) zouden versturen is UKF (?)

Ft    posted on 17-04-2007 21:00
Poster: Xitrate
Allereerst, geef de firma negatieve feedback op eBay. Als de firma veel dingen verkocht heeft en dan nog een 90%+ status heeft lijkt het me sterk dat het bedrog is. Daarna moet je denk ik contact opnemen met eBay zelf.

wanneer de verkoper een goede feedback heeft dus ver boven 90%, dan moet je niet meteen negatieve feedback geven. Deze verkopers zijn 'bang' voor negatieve feedback en zullen ook veel doen om te voorkomen dat de koper negatieve feedback geeft. De feedback kun je dus het beste gebruiken als soort van dreigmiddel... probeer eerst even duidelijk te krijgen of er geen sprake is van een misverstand. Probeer nog een paar keer contact op te nemen met de verkoper. Wanneer dit niet helpt, kun je het beste contact opnemen met ebay. Zij kunnen dan sneller stappen ondernemen dan wanneer je alleen maar de feedback zou geven...
Nvie    posted on 17-04-2007 21:41
eBay vind ik zoweizow een erg grote don't. Er lopen daar wel heeeel veeeel oplichters rond. Als je dan toch via eBay wilt kopen zou je hun veiligheidsvoorwaarden door moeten nemen en de feedback. Betaal ook nooit een geheel bedrag vooruit, kijk of je het in bepaalde percentages kunt splitsen, een deel voor en achteraf. Het liefst laat ik altijd iets onder rembours verzenden, dan maar wat extra verzendkosten mét zekerheid.

This is an old Topic

No new postings for 6.600 days.
 Post CommentThat would be 220 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 12 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 12
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.672.964