Ik denk dat ik deze set ga bestellen. (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AndersHJ    posted on 17-04-2007 19:29
Hallo,

Morgen ga ik wat geld verdienen, en dan nog wat weken sparen. En dan ga ik waarschijnlijk deze set bestellen:

Dubbele cd-speler reloop rcd2650s

Mengpaneel American Audio Q-D6

Koptelefoon Synq hps-2

Totaalprijs: €391

What do you think about Ik denk dat ik deze set ga bestellen. ??

Vote :   

Luxx    posted on 18-04-2007 15:52
Poster: dj_lightzone
het draait er niet om dat je 15 topics hebt geopend maar dat al die topics over hetzelfde gaan

jij snapt et
www.mothermusic.nl
Steve-O    posted on 18-04-2007 16:26
Idd wat rickdekoning zegt, als je een set koopt waar je spijt van krijgt gaat de hele lol dr af en dat is natuurlijk zonder, maarja als jij denkt dat je ze dope vindt, test ze anders eerstWinking my eye
Renzis    posted on 21-04-2007 15:25
heey
cd-spelers zien er nice uit, ik ben zelf ook bezig die te kopen, maar kvraag me af, hoe veel betaal je alleen voor de cd-spelers??
als je 350 (volgens mij) betaald voor de hele set, ben je stuk goedkoper uit als ik.
greup    posted on 21-04-2007 15:34

Poster: dj_lightzone
het draait er niet om dat je 15 topics hebt geopend maar dat al die topics over hetzelfde gaan

Ik heb even in je profiel gekeken, en ik kan het niet anders dan eens zijn met deze opmerking. Bij deze dan ook het vriendelijk verzoek om niet meerdere topics te openen voor hetzelfde onderwerp!.

Omdat je nog vrij nieuw bent op deze site zal ik dit topic nog maar even oplaten.

Bij deze, Graag ontopic weer.

AndersHJ    posted on 22-04-2007 12:04
Poster: greup

Ik heb even in je profiel gekeken, en ik kan het niet anders dan eens zijn met deze opmerking. Bij deze dan ook het vriendelijk verzoek om niet meerdere topics te openen voor hetzelfde onderwerp!.

Omdat je nog vrij nieuw bent op deze site zal ik dit topic nog maar even oplaten.

Bij deze, Graag ontopic weer.

Inderdaad ben ik nieuw, en ben ik gewoon op een ander forum HEEL VEEL te posten. Dat doet iedereen daar
Sorry voor de vele posts over hetzelfde, Ik zal er in het vervolg op letten.
MIJN EXCUSES AAN ALLE DJRESOURCERS
Jori    posted on 22-04-2007 12:56
Excuses aanvaard Ik zou voor 2 table tops gaan. Ik vind het zelf fijner als je mixer tussen je cd spelers in zit en ook zijn de jogwielen meestal wat groter en fijner bij een table top. Maar je kan wel in 1 keer beginnen dus dat is handig, als je maar niet teleurgesteld bent (dat had ik namelijk wel toen ik een GEWONE mixer had gekocht i.p.v. een DJ mixer).
OneSixty    posted on 22-04-2007 13:30
idd. spaar nu eens door of haal wat geld van je bank , en koop ineens een mooie set. zo krijg je zeker geen spijt! deze fout heb ik ook een paar keer gemaakt maar dan met mijn lampjes.
AndersHJ    posted on 22-04-2007 19:28
Poster: Jori
Excuses aanvaard Ik zou voor 2 table tops gaan. Ik vind het zelf fijner als je mixer tussen je cd spelers in zit en ook zijn de jogwielen meestal wat groter en fijner bij een table top. Maar je kan wel in 1 keer beginnen dus dat is handig, als je maar niet teleurgesteld bent (dat had ik namelijk wel toen ik een GEWONE mixer had gekocht i.p.v. een DJ mixer).

Ok 2 tabletops, doe mij een voorstel (moet dus echt wel goedkoop zijn)
mijn vader vind 350€ voor een mixer en een dubbele cd-speler al ongeloflijk veel geld.
OneSixty    posted on 22-04-2007 20:05
je moet je vader gewoon goed vertellen dat je voor 350 euro geen "goede" set kan kopen.

vertel hem dingen zoals:

-djen betekent alles voor me.
-het is mijn geld , dus ik doe wat ik ermee wil.
-....

gewoon blijven zeuren. je kan hem ook gewoon dit topic laten lezen zodat hij er een beetje zicht op krijgt.

en als je voor tabletops gaat moet je kijken naar de mcd 200,
deze kost wel 300 euro maar hij is erg leuk om mee te beginnen

dancedimension    posted on 22-04-2007 20:17
Hoe je het wend of keert, 9 op de 10 ouders vinden 350 euro gewoonweg veel geld, en gelijk geef ik ze natuurlijk, zeker als je dan bedenkt dat, dat juist een "beginnetje" is richting het echte werk, het zal mooi zijn als je wat "sponsering" van je ouders krijgt maar gezien je leeftijd zou je ook (als je dat nog niet doet) je het budget kunnen vergroten door wat werk te zoeken. Stel dat je 350 euro van je ouders krijgt en dan nog wat geld verdiend met werken kun je, je budget vergroten tot ongeveer €500-550 euro, en dan kan je een leuke start maken. Bijvoorbeeld twee 2e hands cdj-100's (waar je tegenwoordig dood mee word gegooid) en dan bijv. een leuke mixer als American audio Q-D6 of iets in die richting en vergeet dan niet een koptelefoon. Overigens is een dubbele cd speler ook prima om te beginnen en die zijn meestal voor een wat leukere prijs te verkrijgen.
AndersHJ    posted on 22-04-2007 20:44
OK heb even gezocht en heb deze sets gevonden.
Numark 111 dj pakket

dancedimension    posted on 22-04-2007 21:10
Wel leuk een aardig, maar je zult er weinig plezier van hebben. Het eerste setje (numark) heeft niet eens een 3-band equalizer, sterker nog die heeft er geen, daarnaast heb ik zat reviews hierover gelezen, over het algemeen negatief, omdat deze spelertjes slechte anti-shock hebben, geen instant start.

Het 2e setje is over het algemeen ook niet al te best, de mixer heeft een 2-band equalizer en hierover ook niet al te beste reviews over gelezen, bijvoorbeeld deze:

gewoon weinig mogelijkheden en bagger kwaliteit
+hij heeft maar 1 uitgang(en de rec maar daar kun je niks mee)

of nog 1:

Niet aan te raden

Heb hem juist gekocht (hetzelfde model van citronic).
Faders glijden goed imo (heb nog niet veel ervaring echter :p) , alleen voelen ze wat fragiel aan. Slechte output. Vanaf dat de master output op meer dan 1/4 staat zwaar gekraak en bassen die speakers lijken kapot te spelen. Dit valt echter goed te compenseren door je versterker luider te zetten en de master zachter.
Verder niets speciaals, gewoon een basic dingetje voor een klein prijsje, goed voor een beginner (als ikzelf Happy, laughing )

[edit] na drie maanden kraakt de crossfader al, echt ergerlijk :p

En hier nog 1:

slecht

Ik heb deze mixer nu ongeveer 1 jaar, maar ik ben nu zo ver dat ik er helemaal niks meer mee kan. Gewoon bagger. Eerst deed het linker gehoorkanaal van het linker kanaal(snapje :P) het niet meer. Erg vervelend. Een maand later de ander ook niet meer. De crossfader begon na een tijdje ook te kraken. Toen heb ik hem opengehaald, beetje gefrutst en toen deed hij het weer. De kanalen zijn helaas niet meer te maken en dus moet ik op zoek naar een nieuwe mixer. Voor die tijd heb ik er op zich lekker mee kunnen mixen, maar de output is inderdaad ook een minpuntje. Al met al vind ik dit dus een van de mindere mengpaneeltjes. Maar ja, voor de prijs hoef je het niet te doen.

Zo, dat lijkt me best wel duidelijkWinking my eye En voor de cd speler geld hetzelfde als ik hiervoor heb vermeld.

Oftewel, ik raad je dit af (alsof dat nog niet duidelijk was), goedkoop=duurkoop in dit geval aangezien je snel uitgekeken bent OF dat de bouw kwaliteit het laat afwetenWinking my eye
AndersHJ    posted on 22-04-2007 21:18
OK, deze dus niet
Maar ken je andere setjes max. 500€ (dat ik ze tweedehands kan kopen)
En weet je ook beglische tweedehands sites?
dancedimension    posted on 22-04-2007 21:29
Nou, bijvoorbeeld www.2dehands.be en dan heb ik even voor je gekeken wat o.a. kan en dan is deze wel leuk geprijsd: http://www.2dehands.be/2-x-platine-cdj-100-s-19049888.html?qq=cdj%20100

En dan zou ik voor de rest kijken naar een leuke nieuwe mixer, en natuurlijk leuke koptelefoon zoals de stanton pro 2000 of iets dergelijke.

Maar de eerste optie die je gaf toen je het topic opende vond ik tot nu toe (die jij heb gegeven) de beste set, als jij kijkt naar prijs-kwaliteits verhouding.
Twello    posted on 22-04-2007 21:58
bij ons is het zo wat je zelf verdient mag je zelf uitgeven. Ik werk natuurlijk niet voor mijn plezier
AndersHJ    posted on 22-04-2007 22:45
OK ik ga nog eens goed zoeken, heb al veel berichten gestuurd naar eigenaars van toploaders.
Maar nu heb ik nog een vraagje:
Je hebt je pitchfader, maar ik heb moeiet met 0.1 te verschuiven (dit doe ik bij een vriend) als ik een klein tikkeltje verschuif dan gaat gij direct 0.3 of meer omhoog (misschien ligt dat wel aan zijn cd speler).
Is dit zo met die reloop ??
Hebben jullie daar ook moeite mee?
OneSixty    posted on 22-04-2007 22:53
ik heb 2 apparte knopjes om de pitch met 0,1 te verschuiven. maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
Jer    posted on 23-04-2007 09:52
Poster: JasperVC
OK heb even gezocht en heb deze sets gevonden.
Numark 111 dj pakket

Heb ook nog een tijdje die onderste gehad op zich voor het geld niks mis mee!
Maar je heb geen joghweel dus gewoon niet kopen!
A-flex    posted on 23-04-2007 10:49
als ik van u wa zou ik ook door sparen ik heb nu ook een dikke 700€ liggen maar ik ga ook doorsparen mo zeker geen spijt te krijgen.
(eerst ging ik ook voor een smx-1 gaan maar heb toch maar een smx-2 besteld) anders zou ik mischien achter een maand al spijt hebbe van die aankoop.
nog veel succes met je zoektocht
DrMando    posted on 23-04-2007 11:41
Ik zou net als A-flex eventjes doorsparen ... vergeet niet dat goedkoop matieraal weinig restwaarde heeft ... beter sparen voor dat net iets meer, als het dan tegenslaat kun je ze achteraf makkelijker 2de hands kwijt spelen voor deftig prijsje.

+ kans dat het tegenvalt met duurder materiaal is kleiner dan met goedkoper.

+ het gaat hem niet om de toeters en belletjes maar om de degelijkheid van het aparaat!

+indien je echt niet anders kan koop dan toch maar die reloop ... maar zoals hier al velen zeggen ... table tops zijn beter ALS je enkel met cds gaat draaien ... als je natuurlijk nog plannen hebt met vinyl (wss niet als je 350€ veel vind) dan is zo een speler best prima. Anders toch eventjes 2de hands gaan zoeken zou ik zeggen

en als laatste tip, koop niks waar je nu al van denkt spijt te kunnen krijgen!
AndersHJ    posted on 23-04-2007 18:27
Ok bedankt voor de tips, ga even wteedehands zoeken, en als ik nix vind ga ik waarschijnlijk voor deze set
AndersHJ    posted on 23-04-2007 19:32
Ok set gevonden. Ik weet, geen jogpads maar wat is het GROTE nadeel daarvan? Is hetzelfde mogelijk me de search buttons?

DJ_Sintec    posted on 23-04-2007 20:07
als je wilt geef ik je de link naar een site waar je voor 398 euro jouw reloop cd speler en een Reloop RMX 40 BPM

ik weet niet of het mag ben te lui om te gaan zien :D of je een link naar een verkoopsite mag posten.
AndersHJ    posted on 23-04-2007 20:46
Poster: DJ_Sintec
als je wilt geef ik je de link naar een site waar je voor 398 euro jouw reloop cd speler en een Reloop RMX 40 BPM

ik weet niet of het mag ben te lui om te gaan zien :D of je een link naar een verkoopsite mag posten.

Weet ik al. Ben aan het nadenken
NielsR    posted on 01-05-2007 20:58
Poster: JasperVC

Sorry, dat wist ik niet. op een ander forum waar ik opzit is het heel normaal dat je 5 topics PER DAG aanmaakt. en waarom isdat zo erg? Je kunt mij ook gewoon negeren

Je bedoeld toch niet teletet volgems mij echt wel niet ordelijk hoor en echt saai

341 Users online: 267 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 51.903
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.294