djm 600 => laptop zonder midi ingang (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

muadhib    posted on 16-04-2007 21:10

Dag beste muziekliefhebbers!

Ik heb een vraagje, deze luid als volgt:
Is het mogelijk een djm 600 pioneer mengpaneel aan te sluiten aan mijn computer, deze heeft echter geen midi ingang... wat ik ten zeerste berouw...zijn er eventuele oplossingen voor dit probleem?

ik heb wat zitten opzoeken, met het volgende als resultaat:

MIDI USB-interface, 1 ingang/2 uitgangen
De UM-2EX is een echte recht-toe-recht-aan MIDI–USB-interface met één MIDI-ingang en twee uitgangen. Hij is voorzien van de FPT-technologie (“Fast Processing Technology” ) en MIDI-signaalindicators. Bovendien ondersteunt hij de native drivers van Mac OS en Windows*.
De compacte UM-2EX mikt met name op kleine MIDI-studio’s en muzikanten, die met een laptop werken. Dankzij de vrouwelijke MIDI-connectors kun je er MIDI-kabels van eender welke lengte op aansluiten, zodat de interface zich niet vlak bij het MIDI-instrumentarium hoeft te bevinden.

Kenmerken

• Supersnelle MIDI-dataoverdracht dankzij FPT (“Fast Processing Technology” ).
  • Ondersteunt geavanceerde en native drivers.*
  • Vrouwelijke MIDI-connectors (ingang/uitgangen).
  • Voorzien van een USB-plug.
  • Voeding via de USB-bus (geen adapter nodig).

• * Mits gebruik van een compatibele USB host controller.

Ik veronderstel dat je met dergelijke toestellen dit probleem kan oplossen...
    helaas is het maar een verronderstelling!

graaaaaaag jullie mening, of jullie advies...
    een geluidskaart bijkopen blijkt geen optie, want het betreft hier een protable pc

veeeeel dank bij voorbaad!

vriendelijke groeten

What do you think about djm 600 => laptop zonder midi ingang ??

Vote :   

Jelmer    posted on 18-04-2007 21:22
    Poster: muadhib

Met de maya 44 geluidskaart kan ik dus 2 channels van de djm 600 gebruiken...
    Hoeveel channels kan ik gebruiken als ik 1 cdspeler (pioneer cdj 200) gebruik?
    Of welke opstelling kan je mij aanraden om de djm 600 volledig te gebruiken?

De DJm heeft vier kanalen. Als je er dus vier apparaten aan hangt gebruik je de mixer volledig. Nu nog leren mixen met meerdere numers door elkaar.
    ChiellianvanWhod    posted on 19-04-2007 00:05
    Poster: muadhib

Met de maya 44 geluidskaart kan ik dus 2 channels van de djm 600 gebruiken...
    Hoeveel channels kan ik gebruiken als ik 1 cdspeler (pioneer cdj 200) gebruik?
    Of welke opstelling kan je mij aanraden om de djm 600 volledig te gebruiken?

offtopic:
    Ik heb ook gehoord dat FL studio (fruity loops) een tool heeft waarmee je mp3/Wav kan omzetten naar een bestandje die de afzonderlijke geluiden, zoals ze in het liedje voorkomen, weergeeft. Klopt dit? zoja hoe noemt deze feature, of zijn er nog alternatieven?

Je zou een liedje kunnen laden, en elk geluidje er kunnen uithalen en opslaan als sample... dit zou zeer handig zijn, maar mss niet zo legaal.

Is dit enkel een gerucht of bestaat dit echt?

Greetz, again
      Happy, laughing Als dat zo was, was ik allang beroemd! haha nee dit kan niet... samplen kan natuurlijk altijd dus beetje knippen uit een liedje en editen.
    dus dat kan wel het is dus niet zo (zoals jij dat denk, denk ik) dat wanneer je bijvoorbeeld een liedje hebt van ik zegma wat van K3! (yes) en je die in fruity bijv. zet dat je dan alle sporen krijgt. dus kanaal 1 die kut gejengel van die wijfe kanaal 3 vette drums kanaal 4 dikke bas gitaar kanaal 5 vette klarinet Happy, laughing Nee zo zit het dus niet in elkaar dan zou je even naar hun producer moeten gaan en vragen of hij je die sporen apart wil gevenWinking my eye
    ChiellianvanWhod    posted on 19-04-2007 00:08
    Oja en je gebruikt gewoon 1 kanaal voor 1 cd speler simpelHappy, laughing stel dat je kanalen mono waren dan zou je 2 kanalen in gebruik nemen omdat je cd speler stereo uitgang heeft. Maar gelukkig hebbe al dj mixers wel een stereo kanaal!
    Wat wat jij wil is meer live beetje klote met samples en muziek... dan kan je beter een goedkoop behringer tafeltje kopen ofzo of BFC midi controller van BehringerHappy, laughing ook heel leuk kan je igg wel die volledig gebruiken.. goedkoper en werkt iets beter met wat jij wil Happy, laughing
    Winston    posted on 19-04-2007 01:41
    @ muadhib

Dit topic voelt raar aan. Koste wat het kost moet de DJM-600 worden gebruikt.

Als ik jou was zou ik eerst kijken wat je wilt doen.

Als het alleen DJ mixing op de PC is, heb je de volgende keuzes:
    1. PC aansluiten op 2 of meer van je DJM-600 kanalen, als de software meer dan 2 players heeft
    2. Als je een controller wil voor je PC players kun je kiezen uit dubbelaars, of de Numark iCDX die ook cd's kan afspelen, of de Cortex apparatuur of een time code oplossing zoals Final Scratch of Serato.

Als je alleen wil producen met de PC zou je kunnen kiezen voor:
    1. producen met controller in de vorm van een keyboard die je apart koopt
    2. producen met uitgebreide MIDI mixer, maar dit is alleen slim als je ook ander apparatuur gebruikt zoals draaitafels en/of cd players
    3. producen zonder controller, dus uitsluitend mouse en toetsenbord

In geen van deze gevallen heb je de DJM-600 nodig; verkopen dat ding!

Als je zowel wil mixen als producen kun je kiezen voor:
    1. een geavanceerde MIDI mixer, dan verkoop je dus je DJM-600
    2. firewire mixer in combinatie met een MIDI controller in de vorm van een keyboard, DJM-600 is ook nutteloos
    3. Time code apparatuur en keyboard MIDI controller, DJM-600 is dan nog bruikbaar, maar je moet tenminste nog twee cd players kopen
    4. Gear uit de Cortex line of de Numark iCDX, plus aparte MIDI controller, plus DJM-600.

Ik zou een computer tijdens een set niet voor producen en mixen tegelijk gebruiken. Grote kans dat het vastloopt. Gewoon eerst producen dan mixen kan wel.

Echt veel andere basis methoden zijn er niet.
    Tic Toc
    Winston    posted on 19-04-2007 01:44
    En natuurlijk moet je erop letten dat je een geluidskaart koopt die in staat is te zorgen voor de koppelingen van de opstelling die je uiteindelijk wilt.

Maar gewoon rond de DJM-600 fantaseren vindt ik niet de juiste manier van werken.
    Tic Toc
    muadhib    posted on 21-04-2007 12:29
    @ Wiston

Bedankt voor uw uitleg, maar ik heb reeds de djm 600 aangekocht.
    De hoofd bedoeling die ik had vooralleer ik deze aanschafte was, 2 cd-spelers + 1 mengtafel aanschaffen(+ versterker, etc), om op deze manier massas veel te kunnen oefenen en na enkele jaren perfecte life sets te kunnen spelen. Ik ben namelijk sinds een paar jaar in de ban van psychedelic trance en voel me reeds geroepen mijn eigen gevoel in muziek om te zetten. Op psytrance (goa) feestjes gebruikt men vaak een pioneer mengpaneel met 4 channels met 2 cd-spelers en eventueel een portable pc. Hier heb ik dus mijn oog laten op vallen...

Ik vond recentelijk een goeie aanbieding voor een djm 600 die ik niet heb laten liggen. Ik vind de effecten super handig
    Dus ik zou allesinds hierop willen verder bouwen. Maar omdat deze hele investering tijd en massas geld kost, vroeg ik mij af of ik mijn pc kan aansluiten waardoor ik op zen minst kan oefenen tot wanneer ik overschakel naar cd-spelers.

Het producen van muziek zal dus ook van belang zijn, maar hier kijk ik zeker niet tegen op. misschien is het best mijn pc enkel daar voor te gaan gebruiken.

Ik ben wel wat verrontrust door je mening "verkoop je djm 600", dit was namelijk niet mijn bedoeling, en hoop dat dit niet nodig is om mijn doel te bereiken.

Jelmer    posted on 21-04-2007 13:05
    Dus je zoekt gewoon een kabeltje om je de muziek van je pc via je mengpaneel te laten gaan zodat je met DJsoftware alsvast kan oefenen met mixen....

muadhib    posted on 21-04-2007 13:15
    Poster: Jelmer
    Dus je zoekt gewoon een kabeltje om je de muziek van je pc via je mengpaneel te laten gaan zodat je met DJsoftware alsvast kan oefenen met mixen....

true
    Mforge    posted on 21-04-2007 14:14
    Poster: Jelmer
    om een lang verhaal maar kort te maken.....Thumbs Up

baath    posted on 21-04-2007 18:40
    dan kan je beter maar gewoon voor Virtual Dj gaan Winking my eye
    heb je aan een 5.1 geluidskaart al genoeg
    Winston    posted on 21-04-2007 23:35
    @muadhib:

Als ik zo lees wat je bedoeling is, heb je een goede keus gemaakt, door goed af te kijken. Je hoeft de mixer dus gelukkig niet te verkopen.

Je plan is dus:
    fase 1. PC
    fase 2. PC + DJM-600 (2 inputs en 2 channels in gebruik)
    fase 3. PC + DJM-600 + 2 cd players (4 inputs en alle 4 channels in gebruik).

Je zoekt dus een geluidskaart die 2 outputs heeft die in de 2 inputs gaat van de DJM-600 om fase 2 af te ronden.
    Of je kunt ook met twee geluidskaarten werken met elk 1 input.

Afhankelijk van de DJ software die je het liefst gebruikt kun je een geluidskaart kiezen die wordt aanbevolen in de manual door de fabrikant. Daarin zal ook wel staan hoe je het geheel moet configureren. Succes!

Tic Toc
    the-melody    posted on 28-04-2007 14:50
    Ik heb zelf een audiophile firewire van M-audio icm een djm600 en ableton, en hij werkt perfect, denk dat het ook de oplossing is voor je probleem. Verder gaf winston al genoeg aanHappy, laughing
    User edit by the-melody on 28-04-2007 @ 14:50:29 (17%)

This is an old Topic

No new postings for 6.725 days.
     Post CommentThat would be 224.2 months
    or a whopping 18.4 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 37 Guests (235 Unknown)
    Pages generated today : 97.070
    Most visitors online this month : 699
    Lifetime Pageviews since 2003 : 244.649.368