Introducing myself
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_hage    posted on 29-12-2004 21:47
Heej mensen,
 Ik ben hier nieuw en zal me eigen eens voorstellen:

Ik heet Justin en ben 13 jaar oud
ik mix al een tijdje en maakte eerst ook zelf muziek.
Ik ben van plan om een begin set aan te schaffen om beter te kunnen mixen
Dus mijn vraag aan jullie is:'" Wat kan ik kopen(Het budget ligt redelijk hoog want ik krijg het voor mijn verjaardag )

Thnx,

Justin

What do you think about Introducing myself ??

Vote :   

DJdarkness    posted on 29-12-2004 23:55

2x Cdj 800
1x ...........  (mixer is persoonlijk dus moet je zelf uitzoeken)

Of asl het niet zo hoog ligt
2x cdj 100s
1x   "    "

Succes ermee,, als je met cd spelers draaid, dan is pioneer zeer zeker aan te raden!
Verder moet je zelf een beetje zoeken en proberen wat je fijn vind werken!

Dj_hage    posted on 30-12-2004 11:15

Ja en is er ook een site waar je dat kan zoeken? Met afbeeldingen en prijs enzo? Zou wel handig zijn....

Ltr*

Dj_hage    posted on 30-12-2004 11:40

Ik heb die 2 dingen die jij hebt gezegd opgezocht..Maar ik denk dat die eerste goed is...Maar als je er 2 neemt zit je al gauw op de ?1000 en dan hebben we het nog niet over de andere dingen gehad...Is er ook nog iets goedkopers? Dat goed is maar tussen die 2 prijsen inzit? (Het MOETEN wel DRAAITAFLES zijn dus geen cd speler ofzo

Ltr*

TheSupercrab    posted on 30-12-2004 13:09
www.new-line.nl begin daar maar met kijken...

Dj_hage    posted on 30-12-2004 14:15

2 x Reloop RP-4000M3D s + Gemini PS-626i mixer

Op speciaal verzoek heb ik een aantal DJ sets samengesteld waarvan ik vind dat ze geschikt zijn voor een bepaalde doelgroep (zonder flauwekul waar je niks mee kunt; gewoon het hoognodige).

De "Intermediate" set bestaat uit:

• 2 x Reloop RP-4000 M3D s direct drive draaitafels
  • 2 x Ortofon OMB-5 Element
  • 2 x Neopreen slipmatten.
  • 1 x Gemini PS-626i mixer.

Is dit wat? Kost ?579 en is een aanbieding...
    Het leek mij wel wat Happy, laughing Kunnen jullie kijken of die goed is?

Ltr*
Jorrit    posted on 30-12-2004 14:47
dat is wel een geinige set om mee te beginnen, maar raak je snel op uitgekeken.
De tt's zelf heb ik geen ervaring mee (wil je trouwens wel draaitafels (=vinyl)) maar de mixer is niet zo heel bijzonder. De knoppen (van de eq) zitten te dicht op elkaar en de faders voelen heel gammel aan. Ik heb zelf nu een Synq SMX-1, dat kost iets meer, maar dan heb je ook wat.
djrichard    posted on 30-12-2004 15:21
hey,ik ben dj in belgie elke zaterdagavond in het cinema cafe
TheSupercrab    posted on 30-12-2004 15:32
heb zelf dat setje en ben dr zeer tevreden mee. De mixer is idd beetje bagger.. maar voor een jaar or mischien wel langer (hangt er van af hoe veel je draait) kun je dr wel mee voor uit. Als je eenmaal wat beeter wordt wil je toch nieuwe mixer maar dat is iets om later over naa te denken.
Dj_hage    posted on 30-12-2004 15:37
Zijn de draaitafels zelf wel goed? want anders koop ik na een jaartje gewoon een nieuwe mixer..Ja met platen doe maar....Waar kon ik die kopen? En hoe duur waren die ongeveer?

Ltr*
TheSupercrab    posted on 30-12-2004 15:46
ik vind die draai tafels wel goed.. Het zijn geen technics of Oem Super bakken.. maar ik vind ze erg fijn. Als je wat meer geld hebt ga dan voor de reloop 6000s of andere Oem Bakken.. (zijn allemaal de zelfde draai tafel maar ander merk die ze op de markt brengt). hangt dus echt van je budget af. AlsPlaaten kun je het beste in een plaaten winkel haalen.. kun je dr eerst naar luisteren.. Ook zijn dr veel online plaaten winkels.. Plaat kost ongeveer 12-15 eurries in NL.. 5 pond in UK Happy, laughing.

Dj_hage    posted on 30-12-2004 18:03
Keej bedankt, Maar ik ben niet zo slim en vraag me af: Waar zitten de effecten op dus echo enzo?? Draaitafel of de mixer? Zeker een heel dommevraag  

Maar ja...Platen winkels? Ik zal kijken of er eentje in de buurt is (Ik woon in Wijchen omg. Nijmegen)

Ltr*
TheSupercrab    posted on 30-12-2004 18:21
in Nijmegen zijn plaaten winkels zat... Effecten.. tja... die kunnen op een cd speler zitten, op een mixer.. of op een apart effecten unit.. zo dom is die vraag dus niet.. Maar over effecten hoef je nog niet zo veel zorgen te maaken als je net begint met draaien.. zat te doen voor dat je met effecten begint te klooien... zou eerst maar is beginnen met beatmatchen... voor wat meer tutorials over draaien en zo, hier wat linkjes,

http://music.hyperreal.org/dj/AVH/
http://www.recess.co.uk/  

Zijn wel alle 2 int engels maar je kan dr een boel van leeren... die bovenste heeft ook een links sectie met een heeleboel andere links.. lees eerst maar rustig wat van die dingen door dan weet je meteen al een stuk meer.

Dj_hage    posted on 30-12-2004 19:07

Ik weet al hoe ik moet draaien Winking my eye Moet alleen goede draaitafels en mixer hebben....
Dus maar was dat wat ik toen straks zei iets of niet? want anders zeg ik dat even tegen mijn ouders..

Ltr*

TheSupercrab    posted on 30-12-2004 19:08
ik heb zelf precies dat zelfde setje staan.. als je nie meer kan uitgeven is dat het beste dat je kan krijgen naar mijn mening.

Lead    posted on 30-12-2004 20:29

Welkom op deze site :D

Dat voorbeeldsetje is geen zooi, maar ik denk ook niet dat je er een eeuwigheid mee zult kunnen draaien. New-line.nl is een goed startpunt als je veel info en goede prijzen op een rijtje wilt hebben.

Let the BASS be louder
Stephanie    posted on 31-12-2004 10:13
Streepje ertussen, anders gaat het over sportschoenen.

http://www.new-line.nl
Lead    posted on 31-12-2004 10:53
 Oeps, klopt idd
Let the BASS be louder
Dj_hage    posted on 31-12-2004 18:16
Heej! Ja ik heb op marktplaats gekeken en zag daar een leuk aanbiedingkje namelijk:

Aangeboden: 2x Stanton Str 8- 80

Prijs: ? 400,00
Beschrijving: Betrouwbare dj-tafel met direct drive motor en aluminium plateau
voor heavy scratching via de rechte arm. Verder uitgevoerd met S/PDIF digitale uitgang, Key adjustment, Quartz lock, 33, 45 en 78 toeren

Inclusief Stanton 520 Sk elementen.

Weinig gebruikt.

Is dit iets? Ik mocht de draaitafels voor ?375 hebben..Het zijn er 2..

User edit by Lead on 01-01-2005 @ 13:48:59 (33%)
Stephanie    posted on 31-12-2004 20:12
Is een nette tafel, heb een paar weken terug met z'n grote broer gespeeld (8-90) en die deed niet onder voor de SL1200's. Maar ja, je houdt altijd dat verhaal over restwaarde en doet ie het over 12 jaar nog

Maar nieuw is het voordeligste wat ik kon vinden 319 euro, dus 400 voor 2 met elementen lijkt me heel redelijk.
Dj_hage    posted on 01-01-2005 19:35
Keej bedankt..Nu ga ik mijn pa omver zeuren

Jullie horen de resultaten wel

Ltr* justin
Dj_hage    posted on 01-01-2005 19:48
Owww..Het is in NoordHolland..En daar wonen wij net een heel eind vanaf..Dus nou wilt mijn pa ze niet halen omdat het te ver is..Even kijken of er een andere oplossing is..

Ltr*
Lead    posted on 01-01-2005 21:31

In welke regio woon je dan ?? Of was het bij een particulier die ze verkoopt ?

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 7.574 days.
 Post CommentThat would be 252.5 months
or a whopping 20.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 37 Guests (209 Unknown)
Pages generated today : 82.697
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.849.815