LCD TV aanschaffen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 14-04-2007 14:02
Ik wil 3 maanden ofzo een LCD scherm gaan kopen. Deze dient dan als scherm voor mijn pc, tv, dvd-speler en misschien eventueel een spelcomputer.
Ook mag hij niet groter zijn dan 39 inch.

Ik ben zelf al een tijd bezig met het uitzoeken wat nu een goed scherm is dat tevens ook een leuk prijskaartje heeft. Tot nu toe vind ik de LCD reeks van Samsung erg mooi.

Nu wilde ik weten of jullie ervaring hebben met LCD schermen en misschien eventuele tips of aanraders voor mij.(?)

What do you think about LCD TV aanschaffen ??

Vote :   

Jer-E    posted on 16-04-2007 15:27
in ieder geval weet ik het dan ook ni meer heb zelf samsung 32 r 71b wij hebben thuis upc kabel en zo'n kastje en ik heb dus egt geen hd thuis ik heb alleen een beetje geupscaled beeld en doe nou niet alsof je er alles van weet want denk niet dat jij er een cursus voor heb gehad.
en mog da wel zijn hoe kan het dan dat ik geen hd heb thuis Confused?
ik heb een keer een blu ray speler geleend op mun werk en blu ray disc erin gedaan en dat ziet er toch heel anders uit dan mijn kabel signaal en volgens my is bluray tog egt full hd dus 1080p
ccc    posted on 16-04-2007 15:38
Leer eerst eens goed typen man. Zoveel tijd kost dat nu ook weer niet.
mog, da, my, tog, egt, ni.

@Home biedt ook HD TV. Ze bieden nog maar 3 zenders aan, maar ik vind de kwaliteit veel beter vergeleken met analoog of digitaal.

- HD-NL
- National Geographic HD
- Discovery HD

Die zenders bieden ze aan voor 3.95 per maand extra.

Jer-E    posted on 16-04-2007 15:53
Om te typen zal ik nooit mijn tijd nemen ik ga er niet 5 min als het ook binnen 2 min kan.
en we hadden het over kabel en wat jij bedoel is iets anders. + dat je dan per maand moet gaan betalen voor 3 zenders. Lijkt me beetje dom als mensen dat doen.

maar ontopic:

je moet gewoon kijken wat voor tv je precies wil uiterlijk is belangrijk maar ook wat de tv heeft je ben nog een jong persoon dus loop even de aanbiedingen af.
samsung is zeer goed en ook zeer scherp geprijst en vaak zit er dikke marge op
dus veel onderhandel mogelijkheden kan soms 100 euro of meer schelen ( ik weet het ik werk bij It's).

djmamo    posted on 16-04-2007 17:31
Poster: Jer-E
 en doe nou niet alsof je er alles van weet want denk niet dat jij er een cursus voor heb gehad.
en mog da wel zijn hoe kan het dan dat ik geen hd heb thuis Confused?

ik ben AV technicus, en werk dagelijks met hd, schermen camera's enz. denk dat ik er wel wat van weet.

en dat jij geen hd hebt....... mischien ben je al gewent aan je beeld? heb je er een erg lange scart tussen zitten? heb je er een beeld versterker tussen zitten? heb je wel de juiste resolutie?
www.moonentertainment.nl
Jer-E    posted on 16-04-2007 18:02
heb hdmi kabel zit ook hdmi aansluiting op dat kastje en alst goed is gaat hdmi niet verloren. neej ik heb een xbox 360 ook hd wat die uitzend en dat ziet er tog veel scherper uit dan wat ik als tv binne krijg. als ik mun zusje der tv aansluit die heeft dan geen hd maar gwoon antenne dan is het beeld het zelfde dus ja ik weet het ook nie :P
ik weet wel hoe hd eruit zie werk zelf bij its daar hebben we generatoren staan die hd uitzenden
diggersfan    posted on 16-04-2007 21:41
quote:
er zijn nog maar 3 zenders die hd uitzenden en dit is alleen via schotel dus wat jij vertel diggersfan is niet juist.

alleen national giographic, nbc, cnn zijn via schotel hd de rest niet en zowieso gaat dat niet via kabel want voor als je hte nog niet wis is kabel anologe en hd high definition dus digitaal en vin het knap als je digitaal door anooge heen kan sturen.

Over je 1ste opmerking, wie zegt dat ze Nederlands moeten zijn.

Over je 2de opmerking, ik internet al 10 jaar over de kabel, dus hoezo niet digitaal.

@ djmamo
De discussie plasma vs lcd, is hetzelfde als zo'n discussie vinyl/cd. Ik ben het in ieder geval niet helemaal met je eens. Alles hangt natuurlijk ook af van wat je te besteden hebt. Bij plasma lijkt het beeld op de een of andere manier, toch wat natuurlijker. Het grote voordeel van plasma is, dat zwart, ook echt zwart is. Bij lcd, heb je toch altijd te maken met de back-light, waardoor zwart, toch altijd donkergrijs wordt. Wel is het zo dat lcd in de afgelopen 2 jaar, een flinke inhaalslag op plasma heeft geboekt. Wellicht heb je wat slechte ervaringen met plasma, door het merk/type. Inbranden waar je het over hebt is al een tijdje geen probleem meer. Tenminste niet met de merken waar ik zelf dagelijks mee te maken heb.
Ik werk zelf voor een AV-dealer (installatie en reparatie) met A-merken. Dus niet zo'n dozenschuiver als de It's.

Ikzelf heb thuis nog steeds een beeldbuis-tv, die ik nog steeds niet wil inruilen voor een platte. Maar zo gauw het aanbod van (Nederlandse) hd-kanalen, wat groter wordt, stap ik ook over.

djmamo    posted on 16-04-2007 22:31
Poster: diggersfan
quote:
er zijn nog maar 3 zenders die hd uitzenden en dit is alleen via schotel dus wat jij vertel diggersfan is niet juist.

alleen national giographic, nbc, cnn zijn via schotel hd de rest niet en zowieso gaat dat niet via kabel want voor als je hte nog niet wis is kabel anologe en hd high definition dus digitaal en vin het knap als je digitaal door anooge heen kan sturen.

Over je 1ste opmerking, wie zegt dat ze Nederlands moeten zijn.

Over je 2de opmerking, ik internet al 10 jaar over de kabel, dus hoezo niet digitaal.

@ djmamo
De discussie plasma vs lcd, is hetzelfde als zo'n discussie vinyl/cd. Ik ben het in ieder geval niet helemaal met je eens. Alles hangt natuurlijk ook af van wat je te besteden hebt. Bij plasma lijkt het beeld op de een of andere manier, toch wat natuurlijker. Het grote voordeel van plasma is, dat zwart, ook echt zwart is. Bij lcd, heb je toch altijd te maken met de back-light, waardoor zwart, toch altijd donkergrijs wordt. Wel is het zo dat lcd in de afgelopen 2 jaar, een flinke inhaalslag op plasma heeft geboekt. Wellicht heb je wat slechte ervaringen met plasma, door het merk/type. Inbranden waar je het over hebt is al een tijdje geen probleem meer. Tenminste niet met de merken waar ik zelf dagelijks mee te maken heb.
Ik werk zelf voor een AV-dealer (installatie en reparatie) met A-merken. Dus niet zo'n dozenschuiver als de It's.

Ikzelf heb thuis nog steeds een beeldbuis-tv, die ik nog steeds niet wil inruilen voor een platte. Maar zo gauw het aanbod van (Nederlandse) hd-kanalen, wat groter wordt, stap ik ook over.

het geen mij ook over de A merken en weet ook uit ervaring dat bij jvc dit een heel groot probleem is, en bij de samsung lijn.

en ik werk niet bij ITS, ik heb een echte baan waarvoor ik heb geleerd
www.moonentertainment.nl
Jer-E    posted on 16-04-2007 22:32
van my is partime ben nog geen 22 Winking my eye
diggersfan    posted on 16-04-2007 23:18
Poster: djmamo
en ik werk niet bij ITS, ik heb een echte baan waarvoor ik heb geleerd

De opmerking over It's was ook niet op jou gericht. Ik ben er van overtuigd dat je leuke baan hebt, al weet ik niet precies wat je werk inhoud. Maar als dj lijkt het me leuk genoeg om dagelijks ook met beeld en geluid te maken te hebben.

djmamo    posted on 17-04-2007 10:14
Poster: diggersfan

De opmerking over It's was ook niet op jou gericht. Ik ben er van overtuigd dat je leuke baan hebt, al weet ik niet precies wat je werk inhoud. Maar als dj lijkt het me leuk genoeg om dagelijks ook met beeld en geluid te maken te hebben.

ben AV technicus, dus eigenlijk alles met beeld licht en geluid, en dan doe ik voornamelijk geluid voor congressen, en ook wel eens een lcd wegzetten en beamers enz.

mag veel rijden in busjes en kom op veel leuke locaties.
www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.715 days.
 Post CommentThat would be 223.8 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

122 Users online: 82 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 16.697
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.135.663