LCD TV aanschaffen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 14-04-2007 14:02
Ik wil 3 maanden ofzo een LCD scherm gaan kopen. Deze dient dan als scherm voor mijn pc, tv, dvd-speler en misschien eventueel een spelcomputer.
Ook mag hij niet groter zijn dan 39 inch.

Ik ben zelf al een tijd bezig met het uitzoeken wat nu een goed scherm is dat tevens ook een leuk prijskaartje heeft. Tot nu toe vind ik de LCD reeks van Samsung erg mooi.

Nu wilde ik weten of jullie ervaring hebben met LCD schermen en misschien eventuele tips of aanraders voor mij.(?)

What do you think about LCD TV aanschaffen ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 14-04-2007 15:29
Sony Bravia.

ik heb een sony bravia KLV32  dat is een 32" LCD TV hd ready.
erg mooi en niet duur

maar kan je een budget noemen
Dj_Danny    posted on 14-04-2007 18:50
Waar je op moet letten als je hem op je pc aansluiten via HDMI dat je de overscan uit kan zetten. Verder zijn de Samsung de beste in kwaliteit/prijs verhouding. Het zijn zeker mooi schermen. Ben zelf in het bezit van een Samsung LE32R71B. Jammer dat nog niet alles in breedbeeld wordt uitgezonden en dat de kwaliteit van kabel tv niet erg hoog is..
Jer-E    posted on 14-04-2007 19:05
Poster: Vibemaster-D
Sony Bravia.

ik heb een sony bravia KLV32 dat is een 32" LCD TV hd ready.
erg mooi en niet duur

maar kan je een budget noemen

welke heb je precies
de
klv 32 u 2000   
klv 32 u 2500
klv 32 s 2000
klv 32 s 2030
klv 32 s 2500

de opvolgende toestellen worden boven de 1500 euro :P dus zet k er maar ni bij

als ik jou was zou ik voor de samsung gaan en dan de 27 s 71 of 32 s 71
de 3 is ook leuk maar ja voor 1 hdmi extra nahh zouk geen 200 euro voor betalen
en design is natuurlijk anders.

Luxx    posted on 14-04-2007 19:46
kep de grootste sony bravia hierzo staan maar ben daar niet zo blij mee. hd ready heb je niks aan je moet gewoon HD hebben. dat hd ready is pas echt hd als je een extra kassie ofzo erbij koopt
www.mothermusic.nl
djpeckman    posted on 14-04-2007 20:31
HD is alleen erg mooi waneer je er een HD schotel plus ontvanger op aan sluit.

Samsung is mischien mooi kwa behuizing....ga er maar is voor staan....dan ziet het beeld er niet uit.
en het geluid is ook bagger.

had er een...maar is nu naar me broertje en krijg een Bravia ziet er erg goed uit.

Voor mij moet er zoizo een VGA. aansluiting op zitten.
DiscJunkie2    posted on 15-04-2007 07:41
Ik heb op dit moment de Philips 32PF5331 in huis....
http://www.kieskeurig.nl/product/137457F1E42C1C15C12571E70033FA00.htm

Na veel wikken, wegen en kijken in verschillende shops voor dit scherm gegaan. Voor mijn gevoel gaf hij een mooier beeld dan de Samsung serie. Ik raad jou ook aan op zeker een aantal keer langs verschillende winkels te gaan om de Tv's daadwerkelijk te bekijken...
Jer    posted on 15-04-2007 08:55
Poster: djpeckman
HD is alleen erg mooi waneer je er een HD schotel plus ontvanger op aan sluit.

Samsung is mischien mooi kwa behuizing....ga er maar is voor staan....dan ziet het beeld er niet uit.
en het geluid is ook bagger.

had er een...maar is nu naar me broertje en krijg een Bravia ziet er erg goed uit.

Voor mij moet er zoizo een VGA. aansluiting op zitten.

Dit is echt de grootste onzin de samsung serie, waar de zwarte en de witte van zijn. (LE26R72B) uit geroepen tot beste tv van het jaar 2006!En ik heb echt eengeweldig beeld moet je misschien goede aansluiting hebben.
En bij de meeste zaken raden ze een samsung aan.

We hebben ook 2 van de nieuwste bravias van sony en dat beeld is wel iets mooier moet je wel de allernieuwste hebben die hebben 8000:1 contrast.
Die beginnen bij 2200 euro en vanaf 1 meter beeld.
robbert    posted on 15-04-2007 10:11
De LG 32LC2r, echt een goede tv die de laatste tijd voor belachelijk lage prijzen aangeboden wordt. De Tv is hd-ready en heeft erg veel aansluitmogelijkheden, dus voor al jouw wensen. Daarnaast spreekt het design mij erg aan.
dj-nick    posted on 15-04-2007 10:21
wij hebben hier 2 schermen van Samsung moet zeggen dat ze erg goed bevallen,

goede kwaliteit en meerdere uit/ingangen voor diverse apparaten.

djmamo    posted on 15-04-2007 12:36
waar je op moet letten is aantal aansluitingen, hdmi, vga, scart.

en kijk goed naar je snelheid van je scherm zeker als je er op gaat gamen.

contrast is ook wel belangrijk hoe hooger je contrast waarde hoe meer contrast er in je beeld zit en dus duidelijker is.

koop geen plasma, een plasma is in verhouding tot een lcd veel trager en als je per ongelijk in slaap valt tijdens het dvd kijken en je dvd springt in slaapstand en dan heb je smorgens het dvd logo op je scherm staan.

en dat krijg je er nooit meer uit omdat het erin is gebrand.

bij het beoordelen van een tv moet je goed naar de aanbieder kijken en hoe deze aangesloten is als je er naar aan het kijken bent.

bij de grotere markten is alles doorgelust en is dus je beeld kwaliteit vele malen slechter omdat er verlies is van je signaal, en je dus geen duidelijk beeld krijg van de echte uitsturing.

en mischien is een bepaald type lcd wel DE tv van het jaar, maar dat zegt meer over de kwaliteits prijs verhouding dan over het daadwerkelijke beeld.
en dit is ook maar een stunt om nog meer te verkopen.

hd ready is een tussen fase van kabel naar hd (high defenition) en hd ready kan wel hd aan maar zal nooit de kwaliteit van hd halen omdat het gewoon niet genoeg beeldlijnen aankan.

voor hd en hd ready heb je een soort van decoder nodig, dus een kastje waar je de kabel op aan sluit en dan op de tv aansluit.

een tv kan geen hd ontvangen zonder decoder.

www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 15-04-2007 12:56
Poster: djmamo
koop geen plasma, een plasma is in verhouding tot een lcd veel trager en als je per ongelijk in slaap valt tijdens het dvd kijken en je dvd springt in slaapstand en dan heb je smorgens het dvd logo op je scherm staan.

De traagheid van Plasma is niet waar, het is zelfs andersom. Voor veel mensen is dit zelfs de reden waarom er een plasma gekocht wordt en geen lcd. Bij plasma heb je dus geen last van schaduw beweging bij bijvoorbeeld voetbal. Het inbranden bij plasma klopt, maar als je hier enigzins rekening mee houd moet het toch voorkomen kunnen worden..
Laidback    posted on 15-04-2007 14:16
hmm.. ik heb 2 Plasma's op me werk staan (Vodafone City Point)
ze staan dag en nacht aan,, al 5 weken lang.. en geen last van Inbranders,
en beeld verversing gaat ook rete snel!..

het zijn Samsung Plasma's , Industrial schermen... (zonder tuner Happy, laughing)
Vibemaster-D    posted on 15-04-2007 14:32
Pioneer plasma's

als je nu 2 DVJ's koopt krijg je 1500 euro korting op een pioneer plasma.

Lead    posted on 15-04-2007 15:30
Poster: Vibemaster-D
Pioneer plasma's

als je nu 2 DVJ's koopt krijg je 1500 euro korting op een pioneer plasma.

Oh, bron voor deze actie ??
Let the BASS be louder
ccc    posted on 15-04-2007 15:45
Poster: DiscJunkie2
Ik raad jou ook aan op zeker een aantal keer langs verschillende winkels te gaan om de Tv's daadwerkelijk te bekijken...

Dit ga ik ook zeer zeker doen. Maar ik wilde toch een beetje info hebben voordat ik naar de winkels toe ga.

Er wordt ook over plasma's gepraat, dat is helaas geen optie. Dat is omdat ik ze tot nu toe pas vanaf 43inch heb gezien(bestaat geloof ik ook niet kleiner) en dat is mij bij voorbaat al te groot.
djmamo    posted on 15-04-2007 17:05
Poster: robbert

De traagheid van Plasma is niet waar, het is zelfs andersom. Voor veel mensen is dit zelfs de reden waarom er een plasma gekocht wordt en geen lcd. Bij plasma heb je dus geen last van schaduw beweging bij bijvoorbeeld voetbal. Het inbranden bij plasma klopt, maar als je hier enigzins rekening mee houd moet het toch voorkomen kunnen worden..

dan zou ik toch vaker naar een plasma gaan kijken want een plasma geeft vegen als de beelden erg snel gaan, en dus niet fijn is om te gamen.

wij hebben op het werk alle oude pioneer plasma's eruit gegooid en vervangen door lcd's en dat is gewoon omdat lcd mooier en beter is dan plasma
www.moonentertainment.nl
W.i.M    posted on 15-04-2007 17:21
Ik zelf zou geen gewone lcd-tv gebruiken voor m'n pc, dit omdat m'n 20" lcd monitor een resolutie heeft van 1600x1200 wat een prima resolutie is op een 20" scherm.

of vergis ik me hier in en is een tv prima te doen als monitor ?

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Vibemaster-D    posted on 15-04-2007 18:03
Poster: Lead

Oh, bron voor deze actie ??

www.pioneerprodj.com

om de home pagina krijg je die actie 5 seconden in beeld
Devotion    posted on 15-04-2007 20:23
IK heb nu zelf sinds januari een Sony Bravia KDL40W2000 staan. Wel een hele inch meer dan de 39 die je aangaf, maar geeft een superstrak beeld op zowel de Xbox360 (1080p helaas over VGA) en de PS3(1080p HDMI). Ik gebruik hem als "monitor" voor de laptop om 1080p films weer te geven... Ben er erg tevreden over!
ccc    posted on 15-04-2007 21:04
Gebruik je het ook wel eens om bijvoorbeeld te internetten of documenten te typen?
Devotion    posted on 16-04-2007 08:40
Dat doe ik ook wel eens ja; de max resolutie is dan 1920x1080. Superscherp en haarfijn!

Overigens is dit scherm niet allen HD-ready, maar dus echt Full-HD
Ferre    posted on 16-04-2007 09:21
alleen ben je met HD nog nix, nog geen enkele zender zend uit in HD, alleen eventueel voor te gamen of dvd te kijken (mits bluray of hd dvd's) en hdmi aansluitingen,maar tv kan je zowiezo nog niet in HD bekijke
diggersfan    posted on 16-04-2007 10:23
Er zijn al genoeg zenders die HD uitzenden, zowel via de satelliet als via de kabel.
Full-HD schermen zijn er overigens al vanaf 37".
Om op de toekomst voorbereid te zijn is het wel zo handig om meer te kijken naar de hdmi-ingangen. Minimaal 2 zou voor mij wel een vereiste zijn. Maar dat ligt wel aan het budget.
Jer-E    posted on 16-04-2007 11:24
er zijn nog maar 3 zenders die hd uitzenden en dit is alleen via schotel dus wat jij vertel diggersfan is niet juist.

alleen national giographic, nbc, cnn zijn via schotel hd de rest niet en zowieso gaat dat niet via kabel want voor als je hte nog niet wis is kabel anologe en hd high definition dus digitaal en vin het knap als je digitaal door anooge heen kan sturen.
djmamo    posted on 16-04-2007 12:41
Poster: Jer-E
er zijn nog maar 3 zenders die hd uitzenden en dit is alleen via schotel dus wat jij vertel diggersfan is niet juist.

alleen national giographic, nbc, cnn zijn via schotel hd de rest niet en zowieso gaat dat niet via kabel want voor als je hte nog niet wis is kabel anologe en hd high definition dus digitaal en vin het knap als je digitaal door anooge heen kan sturen.

discovery zend via de kabel HD uit en film 1 via de decoder van UPC dus ook via de kabel. en verschillende nederlandse zenders zijn bezig om ook hd uit te sturen. veel documantaires worden sinds 2006 op hd geschoten en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

in Amerika is HD al 25 jaar de standaard norm, dus eigenlijk elk amerikaanse zender stuurt hd uit.

en waarom kan hd niet over een kabel? zijn al genoeg plaatsen in Nederland waar glasvezelkabel ligt..... dus eigenlijk weet je niet waar je over praat?

www.moonentertainment.nl

198 Users online: 113 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 17.002
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.135.968