Ableton Live 5 probleem.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 13-04-2007 23:03
Hallo, ik ben sinds vandaag ableton gebruiker. Nu ben ik wat aan het prullen(heel simpel allemaal) maar mijn geluid hapert... Ik heb maar 1 kicklijn aan het loopen en 1 bass lijn. Nu als ik dan bij mijn CPU ga kijken komt die tot op 119%
Iemand een idee wat ik ertegen kan doen?

Greetz x.

What do you think about Ableton Live 5 probleem. ??

Vote :   

barthawk    posted on 14-04-2007 00:30
hey jonas je moet ff kijken bij je instellingen of ableton wel de goede geluidskaart neemt (ik neem aan dat je er eentje hebt met asio 2.0) Mocht ie die al hebben geselecteerd dan ff kijken naar de latency...ik heb de mijne zelf op 20 ms (voor cubase weliswaar) maar je moet ff je specs bekijken hoe laag je de vertraging van je geluidskaart kan zetten.... als er nog vragen izjn hoor ik zel wel...
the-melody    posted on 14-04-2007 10:43
Hey bart, ik weet niet wat voor kaart ik heb. Ik zal zo eens kijken, hopelijk werkt het.
Specs van me iMac:
Computernaam: iMac
Computermodel: iMac4,1
Processornaam: Intel Core Duo
Processorsnelheid: 1.83 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache (per processor): 2 MB
Geheugen: 1 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: IM41.0055.B08

Edit: bij driver type staat er: Coreaudio. Ik kan ook kiezen tussen No Audio.
Ik heb hem gezet op 20ms maar hij geeft weer superveel CPU aan.
barthawk    posted on 14-04-2007 11:36
ik heb zelf geen mac maar ik neem aan dat de coreaudio dan je onboard geluidskaart is..blijkbaar kan die dan niet veel hebben...ik zou het nog eens proberen met max. 50 ms. latency tot die vertraging is het nog goed werken met een geluidsprogramma..Kijk ook ff of bij CPU multicore/multiprocessor support aanstaat....anders moet je denk ik ff kijken voor een nieuwe (externe) geluidskaart...want aan je specs van je pc lig thet niet...(hieronder ff 2 screenshots van mijn setup gemaakt...

the-melody    posted on 14-04-2007 11:41
Nope, ik zette nu een baslijn, kick lijn en percussie en ik zat op 300 enzoveel percent.... Heb je enig aanrader voor een geluidskaart? Mijn bedgut... euh maximum 120 euro tot hiertoe.

Is dit iets? Of doorsparen naar een M-audio fast track?
barthawk    posted on 14-04-2007 11:51
neej ik zou dan deze nemen. Een M-audio Audiophile USB, Gewoon een goede geluidskaart zonder al teveel extra's, gewoon wat je echt nodig hebt...(je hebt uitgebreidere versies, maar dat is meer als je ook gitaar/zang gaat opnemen en ik denk dat jij dat nog niet van plan bent..Hij kost hier 155,- euro en is te verkrijgen bij de betere audio/dj speciaal zaak...
Luxx    posted on 14-04-2007 11:51
best raar probleem meestal kunnen macs veel beter muziek programma's aan :S ik heb hetzelfde probleem als jou niet gehad maar ik denk wel dat het aan je geluidskaart ligt
www.mothermusic.nl
the-melody    posted on 14-04-2007 11:56
@bart: ok, ff zien hoeveel die hier kost en dan spaar ik wel ff.

@luxx: jah idd, ik was zo blij. Toch beter geluistert naar die verkoper en eerst een deftige geluidskaart gekocht en dan pas Ableton. Zou het ook kunnen liggen dat de software niet Intel compatible is?
DJ_IVI-R    posted on 14-04-2007 11:56
ik heb een emu 0404 geluidskaart, met zero latency en een hoop analoge en digitale in en uitgangen.. kostprijs was rond de 100 euro.. is wel een pci kaart voor gewone pc..
www.nikan.be
DJMartino    posted on 14-04-2007 11:59
Poster: the-melody
Hallo, ik ben sinds vandaag ableton gebruiker. Nu ben ik wat aan het prullen(heel simpel allemaal) maar mijn geluid hapert... Ik heb maar 1 kicklijn aan het loopen en 1 bass lijn. Nu als ik dan bij mijn CPU ga kijken komt die tot op 119%
Iemand een idee wat ik ertegen kan doen?

Greetz x.

ik zit met hetzelfde probleem
RenéKuppens    posted on 14-04-2007 12:03
hm.. ik heb dit probleem bij ableton live 6.01 als ik te veel VST's inporteer dan hapert hij even maar speel ik hem de 2e x af dan is het gewoon weer goed..
the-melody    posted on 14-04-2007 14:31
Mijn budget is gegaan tot 220eurie, iemand advies voor een goede geluidskaart?

@DJ-RK: bij mij is het de 2de keer nog slechter....
barthawk    posted on 14-04-2007 15:38
in de categorie tot 220 zou ik gaan voor die m-audio die ik hierboven had gezet...

the-melody    posted on 14-04-2007 15:39
Ok dan neem ik dieHappy, laughing Bedankt bart!
barthawk    posted on 14-04-2007 15:44
Poster: the-melody
Ok dan neem ik dieHappy, laughing Bedankt bart!

haha ok mooi, tis zekr goeie keus...want tot zo'n beetje tot 200 euro is deze audiophile wel het beste... daarboven komen de e-mu's en edirols tot 500 euro...dan krijg je de elite (externe)soundcards van Motu enzo (+- 800 eurie)
the-melody    posted on 14-04-2007 15:47
Hmmm probleem, bij mijn vaste winkel hebben ze die audiphile niet binnen, enkel een inbouwversie van 108eurie... Link.
En online wil ik niet kopen met producing apperatuur omdat ik liever een winkel heb waar ik terecht kan ter plekke met de hoe/wat vragen die dan ter plekke in me op komen.
Edit: is de Alesis IO2 niet iets?
barthawk    posted on 14-04-2007 16:25
hey ik zie wel dat ze de iets duurdere variant hebben van de audiophile (234 euro) met wat extra aansluitingen voor bijv. muziekinstrumenten...aansluiting is via firewire maar dat heeft een mac volgesmij wel toch ..?? link
dan zou ik hiervoor ff langsgaan.
the-melody    posted on 14-04-2007 16:27
Oh okHappy, laughing Bedankt:D
Luxx    posted on 14-04-2007 19:54
zo duur hoeft je audio card niet te zijn. ik heb gewoon een standaard kaartje in deze pc zitten. niet echt een technologisch hoogstandje.. maar kan wel gewoon extra line-in op doen zoals me dj spullen. als ik jou was zou ik gewoon ff naar je dealer gaan waar je je mac heb gehaalt en gewoon een niet al te dure laat inbouwen? is dat niet gewoon handiger? ook niet zo duur lijkt mij.
www.mothermusic.nl
the-melody    posted on 14-04-2007 19:56
neen want dan kost dat inbouwen weer geld en ik denk niet dat dat kan in een iMac. Ik ga een audiophile halen bij recordcase. Allemaal bedankt en als het probleem dan nog niet is verholpen horen jullie het wel:D
the-melody    posted on 17-04-2007 16:24
Ok ik heb nu de M-audio firewire audiophile gekocht. Alles uitgepakt driver geinstaleerd, mac uitgezet. Firewire aangesloten, mac terug aan. Nu krijg ik geen geluid door mijn boxen en ableton blijft maar oversturen. Iemand een idee?

Ok geluid krijg ik wel, maar ableton ziet hem niet om te selecteren ok ableton lukt maar hij blijft oversturen... Volgens keith van KeyMusic komt het doordat live 5 niet gemaakt is voor intel en dat ik naar de 6 moet gaan, klopt dit? Want daar heb ik nu echt geen zin in
Prozei    posted on 17-04-2007 17:26
update naar 5.2 zal waarschijnlijk het probleem oplossen.
normaal gesproken ken je processor nooit 119% belast zijn.
5.2 versie bied intel mac ondersteuning
RenéKuppens    posted on 17-04-2007 18:28
Ik lees net dat Ableton live 6.07 er aan komt of er al net is kan het er niet goed uit halen. toch maar eens updaten van 6.01 naar 6.07
the-melody    posted on 17-04-2007 19:37
Ok ik heb net de upgrade naar 6 gekocht, en nu werkt tie perfectHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.719 days.
 Post CommentThat would be 224 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

102 Users online: 59 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 2.601
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.379