Samples opnemen...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Numnuts    posted on 12-04-2007 09:51
hallo, ik heb laatst in een film gezien dat een dj/producer met een soort mp3 speler en een microfoon op pad ging om allemaal geluiden op te nemen en hier samples uit te knippen. De geluiden konden van deuren, roltrappen etc komen. ik vroeg mij af of dit echt kan en wat ik hiervoor nodig heb. Ik hoor namelijk regelmatig geluiden waar ik goede samples uit kan halen.

Is mischien een aparte vraag en met films weet je het nooit, want tsja het blijf Hollywood :P

gr Jelle

What do you think about Samples opnemen... ??

Vote :   

tairip    posted on 12-04-2007 10:40
Je zou het kunnen doen met de Gemini Ikey en een mic! Of een portable minidisk recorder/player met een mic.
sjefkuh    posted on 12-04-2007 10:42
Dat zou idd kunnen maar ik denk niet dat je dan een goede kwaliteit hebt.

right1    posted on 12-04-2007 11:28
en hoe noemde die film ? :d ik denk ook dat 't geen goeie kwaliteit zou zijn, anders leg je heel veel geld ervoor neer denk ik
tairip    posted on 12-04-2007 11:38
Poster: sjefkuh
Dat zou idd kunnen maar ik denk niet dat je dan een goede kwaliteit hebt.

Hoezo niet? WAV en met een goede mic? Een Sennheiser K6/ME64 richtmicrofoon!
Numnuts    posted on 12-04-2007 12:35
dit komt o.a in (niet lachen ) Save the last dance 2 en nog een andere film waarvan ik de titel niet meer weet. Het leek mij namelijk wel leuk om allemaal geluiden op te nemen en te bewerken in bruikbare samples.

maar hoe zal de kwalitieit van de opnames zijn?

NielsR    posted on 12-04-2007 12:46
de roland sp 404 heeft een ingebouwde microfoon waar je samples mee kunt opnemen en onmiddelijk bewerken
tairip    posted on 12-04-2007 13:01
Poster: Numnuts
dit komt o.a in (niet lachen ) Save the last dance 2 en nog een andere film waarvan ik de titel niet meer weet. Het leek mij namelijk wel leuk om allemaal geluiden op te nemen en te bewerken in bruikbare samples.

maar hoe zal de kwalitieit van de opnames zijn?

Als je ze rechtstreeks vanaf DVD opneemt is de kwaliteit natuurlijk wel goed. verder kun je zelf bewerken, de frequenties die je niet wil eruit halen en die je wel wil oppompen. Verder kun je er natuurlijk een heel dozijn effecten overheen gooien om het beter of anders te laten klinken.
Numnuts    posted on 12-04-2007 20:07
Bedoel je de dvd film? want dan begrijp je me niet. Ik bedoel rondlopen over straat met een klein recordtje en een mic en allerlei geluiden op te nemen om deze te samplen. Kan dit uberhaupt en wat voor spullen zijn hier goed voor.

tairip    posted on 12-04-2007 21:23
Bedoel je de dvd film? want dan begrijp je me niet. Ik bedoel rondlopen over straat met een klein recordtje en een mic en allerlei geluiden op te nemen om deze te samplen. Kan dit uberhaupt en wat voor spullen zijn hier goed voor.

Ja ik heb al eerder aangegeven dat dit kan met een Gemini Ikey + mic of een minidiskspeler met een mic!
Numnuts    posted on 13-04-2007 13:25
naja iig bedankt voor je hulp Winking my eye
tairip    posted on 13-04-2007 13:33
naja iig bedankt voor je hulp Winking my eye

Begrijp je iets niet? Je mag best doorvragen, probeer vragen zo duidelijk mogelijk te stellen dan kan ik je helpen.
Numnuts    posted on 14-04-2007 19:38
haha nee dat is het niet alleen...heb ook ff de prijzen gekeken van de spullen die je aanraadde en vind dit teveel voor een experimentje :P

daarom zei ik al, bedankt voor je hulp Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.722 days.
 Post CommentThat would be 224.1 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 111 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 2.212
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.348.990