Pioneer DVJ-X1 in gebruik (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 25-12-2004 00:42

Hehehe, eigenlijk minderwaardig voor de DVJ, maar hij werkt ook met CD-tjes....

En zo kom ik mijn avondjes wel door..... Nu alleen nog een vette plasma tegen de muur voor me....

DJ Lead DVJ-ing through the X-mas Weekend

Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer DVJ-X1 in gebruik ??

Vote :   

BartLucid    posted on 14-03-2005 14:42
Poster: Lead
wow... mooi stuk hoor... alles goed onderbouwd. Ik heb alleen het idee dat ik sommige dingen 2-3 keer heb gelezen verspreid over al die pagina's.... Maar dat mag de pret niet drukken.

Wat voor cijfer heb je er trouwens voor gehaald ?? Ik schat een dikke voldoende....

He Lead er zaten ook 2 meiden in t team, die er weinig vanaf wisten. Misschien dat t daardoor komt .
We hebben een 8 gekregen, dus zeker wel chill.. Ook mede door jou info uiteraard
Jorrit    posted on 14-03-2005 15:11
wow... mooi stuk hoor... alles goed onderbouwd. Ik heb alleen het idee dat ik sommige dingen 2-3 keer heb gelezen verspreid over al die pagina's.... Maar dat mag de pret niet drukken.

Dat doe ik ook wel eens in een groot werkstuk, en als het een goed punt is wat je meerdere keren noemt vinden de meesten docenten het geweldig!
User edit by Jorrit on 14-03-2005 @ 15:11:34 (2%)
Lead    posted on 14-03-2005 22:18
zie je wel : een dikke voldoende Winking my eye
Let the BASS be louder
viss0r    posted on 24-03-2005 14:40
Eventjes een vraagje over dit interessante apparaat: Hoe gebruik je dit?

Ik heb ergens gelezen dat het hetzelfde is als de MKII maar dan ook met video etc? Hoe pas je dit toe? Zoals windows media player visualisaties, of clips? En de mixmash cd's, zijn dat bijvoorbeeld clips?

Ofterwijl, wat moet je ermee
TheSupercrab    posted on 24-03-2005 14:44
wat je dr mee kan doen is een heeeeeleboel.. Elke Dvd die je hebt kun je nu dus "scratchen" (james zabiela deed laatst iets met starwars episode 2 waar bij die dus de stemmen heen en weer scratchde en jij op het groote beeld idere keer de starwars characters zag beweegen) Je zou ook gewoon muziek dvds kunnen gebruiken waar natuurlijk een heeeeleboel musiek op staat. maar het leukste is toch het film idea. Voor thuis gebruik is het mischien wat minder want films scratchen en zo is nou niet echt je prioritiet.. Maar als je optreed geeft het wel een mooi effect..  Je kunt het zien als een heele duure sampler waar bij je alle dvds die je hebt kunt gebruiken als sample Happy, laughing.
User edit by TheSupercrab on 24-03-2005 @ 14:45:08 (20%)
Lead    posted on 24-03-2005 20:02
Mixmash geeft DVDs uit met 30 videoclips (zonder watermerk van Mixmash of aan/afkondiging)

CD Pool heeft dit ook, maar daar worden de clips aangekondigd met text en dat is niet helemaal wat ik fijn vind.

Je doet met de DVJ-X1 hetzelfde als met een CDJ, alleen is het beeld volledig synchroon met de audio. Dit is eigenlijk heel simpel gezegd wat je er mee kunt doen, doet wel een beetje teniet aan de DVJ maar dit is wel het simpels om het zo uit te leggen.

Je kunt tegenwoordig de DJM-1000 met MIDI aan de Edirol V4 video mixer hangen waardoor je met de kanaalfaders de audio controlleeerd en met de crossfader van de mixer kun je de transition fader van de video mixer bedienen. Je hoeft niet meer dan 1 mixer te gebruiken om zowel de audio als de video te mixen. In de toekomst zullen hier nog wel meer AV (audio/video) mixers en effectors voor komen.

Content is op dit moment hetgene waar de house DJs moeite mee hebben, dit komt niet massaal commercieel uit en je moet er goed naar zoeken om iets bruikbaars te vinden. Commerciele muziek is wel erg goed verkrijgbaar (denk dan aan Cd Pool en Mixmash), net zoals Urban en Hiphop.

Zelf maken is dus een optie om unieke dingen te krijgen. Ik ben zelf een beetje aan het expirimenteren met de Visualization van WindowsMedia player en wat loopjes en programma's als Vusic bijvoorbeeld. Zo kun je zelf een audio track pakken en die met bijvoorbeeld Studio 9 monteren om zo een eigen videoclip te maken.

Volgens mij hoeft het er niet zo mega ingewikkeld te zijn allemaal, want mensen zijn gewent om naar je audio te luistenen en als ze er dan wat bewegende beelden bij krijgen is het alleen maar mooi meegenomen Winking my eye

Over een tijdje zal er waarschijnlijk meer clips te verkrijgen zijn in de winkels, dit is iets wat zich nu aan het onwikkelen is. Er komen tegenwoordig al steeds meer DVDs met clips beschikbaar, denk dan aan de eerder genoemde voorbeelden hierboven, of kijk naar de TMF Hitzone CD waar je een DVD met klips bij krijgt.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 24-03-2005 20:23
Je kunt tegenwoordig de DJM-1000 met MIDI aan de Edirol V4 video mixer hangen waardoor je met de kanaalfaders de audio controlleeerd en met de crossfader van de mixer kun je de transition fader van de video mixer bedienen. Je hoeft niet meer dan 1 mixer te gebruiken om zowel de audio als de video te mixen. In de toekomst zullen hier nog wel meer AV (audio/video) mixers en effectors voor komen.

Vet! Dus je kan in feite de edirol mixer bedienen met de DJM?
Lead    posted on 24-03-2005 21:45
Yep, in de topic heb ik dit plaatje gebruikt om het aansluiten duidelijk te maken :

//www.djresource.eu/Topics/story/73/Pioneer-DJM-1000/

(ergens halverwege)

Maar dat kan inderdaad. In de Edirol zitten meer dan 100 overgangsmogelijkheden, je selecteerd die in de Edirol en je crossfader doet de rest.
Let the BASS be louder
jordy    posted on 24-03-2005 22:13
jammer dat die set zo ongeveer 12.000euro kost? ofzo

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

170 Users online: 102 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 33.175
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.940.467