Pioneer DVJ-X1 in gebruik (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 25-12-2004 00:42

Hehehe, eigenlijk minderwaardig voor de DVJ, maar hij werkt ook met CD-tjes....

En zo kom ik mijn avondjes wel door..... Nu alleen nog een vette plasma tegen de muur voor me....

DJ Lead DVJ-ing through the X-mas Weekend

Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer DVJ-X1 in gebruik ??

Vote :   

jordy    posted on 25-12-2004 03:04
ziet er   uit... al is dat het enigste wat ik er vet aan vind maja
TheSupercrab    posted on 25-12-2004 16:25
maak ons nou niet jaloers Lead. is niet eerlijk Winking my eye. Mooi spul Happy, laughing

W.i.M    posted on 26-12-2004 20:54
toys with boys.....
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Stephanie    posted on 31-12-2004 10:04
Wow.....mag ik een keertje bij je komen spelen Lead?
Lead    posted on 31-12-2004 10:52
Tuurlijk , het is alleen een stukje rijden denk ik Ljouwert -> Gouda
Let the BASS be louder
Stephanie    posted on 31-12-2004 20:19
Hmmmm...moeilijke keuze, 2 uurtjes rijden   en dan met twee DJV mogen spelen....
(En natuurlijk The Lead ontmoeten Laughing out Loud )

Wanneer?
BartLucid    posted on 10-01-2005 19:39
He Lead!
Ik heb je ontmoet tijdens de demonstratie van de DVJ-X1 die je gaf bij Correct Rotterdam.
Ik ben bezig met mijn werkstuk over de nieuwe speler die Pioneer op de markt gebracht heeft. Je had gezegt dat ik met al mijn vragen over de DVJ-X1 bij jou terecht kon !
Ten eerste is mij nog (steeds)niet helemaal duidelijk welke doelgroep pioneer op mikt met deze DVJ-X1. Ik heb gelezen dat jullie een aantal "test DJ's"  hebben die deze spelers op hun tour mee nemen bij hun gigs. Maar hoe gaat dit precies in zijn werk? Want er moet toch wel veel vraag naar zijn wil dit product net zo groot worden als de CDJ-1000MK2?
Ik neem aan dat DJ's die veel commerciele muziek draaien eerder op deze speler zullen overstappen gezien de muziekclips die er bij komen. Want gaan DJ's naast hun audio files ook allemaal video files matchen dan zijn ze wel lang bezig lijkt mij  Hoe denk jij hierover?

Thanks, Bart
BartLucid    posted on 11-01-2005 17:18
Te moeilijke vragen??
jordy    posted on 11-01-2005 17:50
denk dat de doelgroep nog moet komen

lijkt me namelijk meer iets voor commerciele muziek... en plaatsen waar ze dit draaien is een cd speler van numark nog net niet te duur naar hun zin en als het ff kan gewoon een computer...

maar wie ben ik
User edit by jordy on 11-01-2005 @ 17:50:39 (9%)
Lead    posted on 12-01-2005 00:49
Sorry de post was me even ontglipt

Ik denk dat er niet 1 specifieke doelgroep is voor de DVJ-X1. Er zijn DJ's die meerwaarde willen toevoegen aan hun performance. Het plaatjes-draaien kunnen veel mensen goed en om er tussenuit te blijven steken moeten ook DJs blijven vernieuwen. Dit kan door bijvoorbeeld effecten en filters te gebruiken, maar je kunt het draaien ook naar het volgende level tillen.... combineer audio en video met elkaar.

Video combineren met audio wordt al veel gedaan door VJs en Visual Artists (denk aan Micha Klein bijv.) die uiten met beelden. De kunst is om dit een geheel te laten vormen met de audio. VJs zijn gewend aan het maken en cree?ren van video clips, loops etc, dit is immers de basis voor hun performance. Ik denk dat er veel VJs zijn die ook op zoek zijn naar dingen en technologie om in hun optreden te gebruiken.

DVD's zijn een makkelijk en toegankelijk medium dat voor iedereen bereikbaar is, het maken van eigen content kun je met een beetje fantasie al heel makkelijk: Speel een MP3 af in je mediaplayer en kies een mooie Visualization en neem dit met een capture programma op. Als je dit een aantal keer doet heb je al een aardige hoeveelheid content die je met een video-edit programma kunt verwerken tot je eigen clip.

De DVJ-X1 wordt op dit moment door een klein aantal Nederlandse mensen gebruikt. Sander Kleinenberg gebruikt ze vrijwel altijd in zijn performance, dit is een trance DJ die zelf zijn content maakt. Alex van Oostom gebruikt uitsluitend DVJs. Hij draait hiermee vooral disco-achtige dingen, maar kan ook zijn ding doen met top-40 muziek.

Internationaal gezien zijn er meer artiesten die de DVJ gebruiken. Er is eigenlijk geen compleet overzicht hiervan, maar je zou op deze sites eens een kijkje kunnen nemen :

www.dvj-x1.com
www.djsounds.com
www.pioneerprodj.com/dvj Forum 

Vraag is er genoeg naar het product, maar een nieuw stukje techniek heeft tijd nodig voordat iedereen zijn eigen ding ermee heeft gevonden. De mogelijkheden zijn er in overvloed en mensen passen de dingen toe waar ze wat mee kunnen. Je kunt er bijvoorbeeld 1 gebruiken samen met een computer of andere videobronnen. Met software of hardware mixers zijn er eindeloze mogelijkheden. DJs, VJs en misschien DVJs...

Muziek is inderdaad op dit moment vooral de wat commerciele dingen, maar wel heel recent werk bijvoorbeeld www.mixmash.com. In nederland zit ook een importeur : www.mixmash.nl waar je discs zou kunnen bestellen.

Er zijn ook steeds meer Hitzone-achtige compilaties die ook een DVD bevatten met de clips van de tracks erop. Het kan de muziek industrie ook weer een nieuwe impuls geven als het club-circuit ook breeduit DVD gaat gebruiken.

Kortom: De Pioneer DVJ-X1, maar DVD in zijn algemeenheid, is nieuwe technologie die nog ontdekt en uitgevonden moet worden. Eens moet de eerste fabrikant die techniek voor (D)VJs bruikbaar maken. Daarna kunnen de artiesten de techniek tot het uiterste drijven.
Toen de Technics SL1200 ontwikkeld werd hadden de engineers nooit kunnen bedenken dat er ooit mensen met afgeplakte platen zouden scratchen terwijl ze er een salto bij maken.... De CD techniek is al een aardig stuk op weg, waarom zou beeld niet volgen ?
Let the BASS be louder
Lead    posted on 12-01-2005 00:54

Bekijk dit setje eens, die staat deze week op de stand van Discovery Sound & Vision op de Horecava in de Rai.

Pioneer DVJ-X1 Flightcase

Dit eigenlijk een mooie compacte oplossing die gerand staat voor uren en uren plezier

Let the BASS be louder
User edit by Lead on 12-01-2005 @ 00:56:10 (4%)
BartLucid    posted on 12-01-2005 11:07
Zo vet hoor! Heb jij die Booth bedacht? Thanks voor je antwoord Lead
jordy    posted on 12-01-2005 11:40

helaas is dat me een te duur grapje

mischien over 4 jaar 1 DVJ erbij

(2e hands)

User edit by jordy on 12-01-2005 @ 11:40:30 (16%)
Timmerink    posted on 12-01-2005 14:50
Cool! Discovery Sound & Vision is vlak om de hoek bij mij Zal is een keer vragen of ik maar is een keertje kan gebruiken. Lijkt me toch wel verslafend.
BartLucid    posted on 12-01-2005 22:11

He Lead, echt cool dat er ook gewoon een aparte bestel site (mixmash) voor de DVJ's is.
Ik heb er is een kijkje genomen, en ze hebben gewoon best veel shit. Met name voor Urban, Dance en Disco DVJ's.
Bestond mixmash al voor de lancering van de DVJ-X1, of is het wat nieuws in samenwerking met Pioneer. Hoe zijn deze 2 precies met elkaar verbonden?

User edit by Lead on 05-03-2005 @ 15:19:43 (4%)
Lead    posted on 13-01-2005 01:20
Verbonden niet, maar die discs zijn goed en sluiten perfect aan op de DVJ.

De DVJ heeft content nodig, en zijn content heeft DVD spelers nodig.... 1 + 1 = 2
Let the BASS be louder
BartLucid    posted on 05-03-2005 14:57

He Lead sorry dat het een eeuw heeft geduurt, maar die cijfers van school krijg je nu eenmaal niet snel..

Maar ik heb een 8 voor me werkstuk gekregen over de DVJ-X1, heb t samen met 3 andere klasgenoten gedaan.

Nog bedankt voor de info, en als je t bestandje wil hebben roep je maar!

Lead    posted on 05-03-2005 15:19
Geen probleem hoor.... mail het stuk maar, dat vind ik ook wel leuk om ff door te lezen...
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 07-03-2005 22:16
post het anders ff ergens op t forum :D
BartLucid    posted on 10-03-2005 17:19
Jep dat doe ik, alleen probleem want die troella die de eindredactie heeft gedaan die zou em mij mailen maar dat duurt ff!
Ik doe me best!
Lead    posted on 10-03-2005 18:12

(ik wacht wel hoor) :D
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 10-03-2005 @ 18:13:01 (13%)
BartLucid    posted on 14-03-2005 11:56
Ok ik heb em eindelijk tepakken me werkstuk.
Wie hem wil zien download em van deze link
http://s34.yousendit.com/d.aspx?id=01CN7MV3DCXGF1OER14I385HWE
Jorrit    posted on 14-03-2005 13:37
erg mooi wekstuk!
Wat voor opleiding die je eigenlijk?
BartLucid    posted on 14-03-2005 13:44
Poster: Jorrit
erg mooi wekstuk!
Wat voor opleiding die je eigenlijk?

Thanks Jorrit, ik zit op de Hogeschool van Amsterdam, en studeer Media en Informatiemanagement (richting reclame marketing communicatie)
Lead    posted on 14-03-2005 14:08
wow... mooi stuk hoor... alles goed onderbouwd. Ik heb alleen het idee dat ik sommige dingen 2-3 keer heb gelezen verspreid over al die pagina's.... Maar dat mag de pret niet drukken.

Wat voor cijfer heb je er trouwens voor gehaald ?? Ik schat een dikke voldoende....
Let the BASS be louder

199 Users online: 111 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 33.127
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.940.419