Hoe deze dure hobby blijven financieren (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rekord    posted on 11-04-2007 15:05
Ik lees oa dat jullie maar platen kopen en uitkijke naar iets nieuws qua materiaal maar mijn vraag is hoe blijf je dat allemaal betalen?
Kunnen jullie al de investeringen recupereren met optredens op fuifen e.d.?
Ik studeer nog en heb dus geen fulltime job, ik doe vakantiejob maar dan nog...
Ik doe zoveel dingen graag zoals reizen, festivals, uitgaan,.....
Mijn ouders financieren zelfs al een hele boel!
Het enige wat ik kan doen is weekendwerk maar ik wil nu ook wel niet alles uitgeven en dus ook nog sparen.
Hoe regelen jullie deze financiele boel?

What do you think about Hoe deze dure hobby blijven financieren ??

Vote :   

tairip    posted on 11-04-2007 15:18
Volgens mij zijn hier al een x aantal topics over, gebruik de search eens!
jelektronic    posted on 11-04-2007 15:21
ik ga veel werke bij een zelfstandige dakwerker waardoor ik veel geld verdien in weekends en vakanties. veel sparen en dan uitgeven aja
ik werk al bijna een jaar en alles wat ik bij elkaar krijg is voor mijn discobar en voor cd's. andere dingen doe ik van mijn zakgeld en zo kom ik toch rond.
patrick-allen    posted on 11-04-2007 16:02
Ik draai met cd's ik koop cd's en brand ook wel eens natuurlijk. Voor de rest geef ik pas geld uit als ik het heb..ik spaar. Echt terug verdienen doe ik niet.
Ft    posted on 11-04-2007 16:25
kwestie van prioriteiten... als je dit wilt financieren zul je soms ff andere dingen (zoals reizen uitgaan etc) even moeten laten zodat je geld hebt voor platen/gear...
Luxx    posted on 11-04-2007 17:03
ik heb een bijbaantje en draai ik 3 verschillende clubs en daar verdien ik wel genoeg mee dacht ik zo. verder ook wat hulp van de fam he?
www.mothermusic.nl
djmamo    posted on 11-04-2007 17:23
ik heb een full-time baan al AV technicus en in het weekend kan ik wel zeggen een full-time dj baan (vrij-za en zon) en ja daar komt dus wel flink wat geld van binnen.

en ja als je 7 dagen per week werkt dan kun je bijna niets uitgeven. en het is ook een beetje waar je het aan uit wil geven.
www.moonentertainment.nl
Basrose    posted on 11-04-2007 17:50
ja maar voor de meeste is het een inverstering die ze er niet snel of zelfs nooit uit halen... het is maar net hoe ver je wil gaan.
ThomazZ    posted on 11-04-2007 17:56
Medicijnonderzoek is wel een optie voor snel geld als je 18+ bent.
Cyspoz    posted on 11-04-2007 18:07
rekord, ik weet niet hoe oud je bent maar laat je niet misleiden door de booths van mensen soms op de website. Die hebben daar vaak ook lang voor gespaard en hebben soms een full-time job. Er zijn maar weinig mensen die het terug verdienen, maar voor de meeste is het een hobbie en die mag geld kosten. Hoeveel moet je natuurlijk zelf kiezen.
Let ook op de leeftijd, sommige mensen zijn al een stuk ouder en hebben iets meer te besteden. Ik denk dat een ieder voor zichzelf moet afvragen hoeveel geld hij er voor overheeft om lol te hebben met deze hobbie.
Winston    posted on 11-04-2007 22:35
Ja, in de eerste plaats gaat het om muziek. Ik heb een baan en in principe voldoende geld voor een super booth. Maar dat heb ik voorlopig nog niet voor over.

Wat adviesjes als je krap zit:

Koop niet meer apparatuur dan je strict nodig hebt; denk goed over na en vraag advies. Als beginner bv is het niet nodig dat je een 'full spec' set hebt. Maar zorg wel dat het geen miskoop is.

Spaar bij de bank, dan krijg je een klein beetje rente.

Doe niet aan impuls aankopen. Koop iets bv kleding, mobieltje, ijsje, of uit naar een festival, alleen als het echt nodig is of als je er tenminste net zo van geniet als je muziek en (toekomstige) set. Geniet met mate van lekkers, minder reizen en uitgaan, kies de beste en leukste trips of aciviteiten als het echt moet. Stop met roken en zuipen.

Werk met cd's, trouwens downloads zijn een stuk goedkoper. Dou dan zoveel mogelijk tracks op 1 cd.

Natuurlijk baantjes in je vrije tijd en in de vakantie. Blijf steeds uitkijken naar de best betaalde baantjes.

Vraag familie om geld i.p.v. cadeaus voor je jaardag, kerst etc.

Gebruik OV i.p.v. een eigen scooter of auto.

Vraag hoeveel korting je zou kunnen krijgen bij verschillende dealers.

Je zou eventueel 2e hands kunnen kopen, maar daar hou ik persoonlijk niet van.

Tic Toc
DJ_IVI-R    posted on 11-04-2007 22:39
full time job..

en dan nog regelmatig sparen, want zelfs al heb je een fulltime job, er zijn nog andere dingen in het leven die geld kosten, zoals een huis, eten, auto, verzekeringen,taksen, vrouwen enzovoort
www.nikan.be
patrick-allen    posted on 12-04-2007 12:45
Poster: DJ_IVI-R
full time job..

en dan nog regelmatig sparen, want zelfs al heb je een fulltime job, er zijn nog andere dingen in het leven die geld kosten, zoals een huis, eten, auto, verzekeringen,taksen, vrouwen enzovoort

Haha lollig dat je vrouwen er achteraan noemt :D
Maar dit is wel een beetje waar Winking my eye
Steve-O    posted on 12-04-2007 17:17
haha vrouwen kosten geld maar je bepaald zelf hoeveel hoorWinking my eye je moet idd gewoon prioriteiten stellen.....ik heb mn nieuwe set net en tsja heeft wat gekost maar heb dan verder bijna niks uitgegeven....
soundcollector    posted on 12-04-2007 17:22
hallo, alle koste die er aan uit gaan bij mij zijn er ook door verdient.
Ik geef wel altijd pas uit als ik verdien...
Ik blijf op het einde van de maand wel op 0 euro met deze hobby maar dat was uiteindelijk de bedoeling, ik doe het tenslotte voor men plezier.
Als je gaat draaien omdat je geld wil verdienen kan ge beter stoppe zo voorkom je een hoop teleurstellingen Winking my eye
OneSixty    posted on 13-04-2007 22:00
Poster: soundcollector
Ik blijf op het einde van de maand wel op 0 euro met deze hobby maar dat was uiteindelijk de bedoeling, ik doe het tenslotte voor men plezier.
Als je gaat draaien omdat je geld wil verdienen kan ge beter stoppe zo voorkom je een hoop teleurstellingen Winking my eye

zo is het!
Javier-Vicente    posted on 13-04-2007 23:05
Poster: ThomazZ
Medicijnonderzoek is wel een optie voor snel geld als je 18+ bent.

ja alleen dat heeft zo zn risico's in mijn ogen...
NielsR    posted on 14-04-2007 12:45
je moet gewoon dingen opgeven ik heb nu mijn psp verkocht voor een nieuwe mixer omdat ik niet genoeg geld had om ook nog eens spelletjes daarvoor te kopen
patrick-allen    posted on 14-04-2007 13:51
Poster: soundcollector

amen, seme here
Day-One    posted on 15-04-2007 16:05
in mijn geval ging het om de hobby en uiteindelijk is het uitgelopen. ik begon met 2x CDJ-800 en een Behringer DJX-700..na een aantal beperkingen (vooral op de DJX-700) ben ik overgestapt naar de DJM-400 en daar 2x CDJ-1000MKIII

Conclusie..uitgelopen hobby (ja idd hobby) na een aantal jaren ervaring zou jeje zelf als DJ "kunnen" markeren.

In mijn optiek heb je twee keuze...of je gaat sparen of je gaat lenen (bank ed)

TIP....Koop gelijk goede spullen dat voorkomt onnodige upgrades.
djmamo    posted on 15-04-2007 17:14
Poster: Day-One

In mijn optiek heb je twee keuze...of je gaat sparen of je gaat lenen (bank ed)

ik kan je aanraden om keuze 2 het lenen (bank) niet te doen.
veel mensen denken dat het toch wel makkelijk is, en dat is het ook.

ben je van plan om met je vriendin een huis te kopen dan gaan ze kijken naar je financiele situatie, en wat is er aan de hand meneer heeft nog een lening lopen van 10.000 euro

sorry meneer u kunt uw huis niet kopen omdat u al een lening heeft en de lening die wij willen verstrekken is niet genoeg voor het huis, had u maar niet die andere lening moeten hebben.

en daar denken heel veel mensen niet over na. (ik heb het niet meegemaakt, weet dat het mogenlijk is)

en als je leent betaal je veel meer, dan dat je spaart.
www.moonentertainment.nl
DJ_IVI-R    posted on 15-04-2007 17:23
idd.. indien mogelijk, enkel lenen voor een huis of een wagen zou ik zeggen!
www.nikan.be
Day-One    posted on 15-04-2007 17:50
uhmmmm voor een huis heb een hypotheek nodig (vorm van lening) dat wordt niet geregistreerd bij de BKR (bureau kredit registratie).

bij het kopen van een huis gaan ze een bkr toetsing doen dit om te kijken of je een wanbetaler bent en de hoogte van de hypotheek bepalen (en dit alles heb ik ervaring mee)

De hoogte van je BKR beplaad de hoogte van je hypotheek  in elk geval in NL en belgië zal het anders aan toe gaan!?

Naar mijn menig.....de persoon in kwestie zal toch zelf moeten bepalen wat het beste bij hem/haar past.

Lukaz    posted on 15-04-2007 21:17
werken puur werken zo doe ik het. ik heb ook 3 baantjes dus dat tikt wel door.
lenen is voor mij geen optie en ik denk dat ik dat wel kan afraden 7 van de 10 x raak je in de schulden zeker op jonge leeftijd.
ccc    posted on 15-04-2007 22:43
Lenen wil je ook afraden. Ik ken oude vrienden die ook veel deden lenen via hun studiefinanciering. Uiteindelijk hebben ze de opleiding niet afgemaakt, moesten hun lening terug betalen, lukte ze niet, raakte steeds dieper in het gebeuren want en uiteindelijk zitten 2 van hen nu in de gevangenis omdat ze mensen hebben beroofd en mishandelt om ze te beroven.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat dit vaak gebeurt, maar dit is een van de redenen waarom ik mijzelf heb voorgenomen om nooit te lenen. Of het moet niet anders kunnen.
trance    posted on 16-04-2007 00:30
Pfffff get a job!

Het meest makkelijke.

143 Users online: 28 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 17.830
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.754.345