Egaal opnemen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 10-04-2007 23:42
Jullie zullen het probleem ook wel hebben met terug luisteren van je mix, dat niet alles egaal klinkt en dan met name de bassen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Limiter tussen je mengpaneel en pc of werken jullie met een programma die het op je pc regelt?? Zo ja, welke?

What do you think about Egaal opnemen. ??

Vote :   

Gery    posted on 10-04-2007 23:44
in theorie als je een goede vu meter hebt op je mengpaneel zou je streefdoel moeten zijn om continu op 0 db te mixen en van zelfsprekend een egale output te verkrijgen op je record out Happy, laughing
DJ - Producer
ArCee    posted on 10-04-2007 23:54
Feit blijft dat er in house/trance/dance diverse soorten drumcomputers gebruikt worden met hun eigen sound. Soms wat zwaarder en soms wat lichter. Dat wil ik dus egaal krijgen maar om daar iets duurs als ableton voor aan te schaffen (als dat al een uitkomst zou zijn)?
DJ_Sintec    posted on 11-04-2007 09:28
ik had ook dat probleem.
Nu werk ik met cool edit om op te nemen, hier is een zeer degelijke vu meter bij van inkomend geluid, en als je in het rood speelt op je pc dan Happy, laughing (te luid dus) dan geeft hij dat aan. Voor ik begin zet ik dus eerst mijn gain's zo open dat hij niet in het rood speelt op mijn pc (niet op mengpaneel). Bij mijn mengpaneel nu staan de gains dan ongeveer 1/4 open.

Ik heb zo geen last meer van te luide opnames en ander...
Lead    posted on 11-04-2007 10:22
Gewoon goed op je gains letten tijdens het mixen. Zorg dat je voordat je kanaal open gooit de nivo's gelijk zet. Dit voorkomt gedoe achteraf. Dit is heel moeilijk te herstellen.

Met een limiter kun je veel, maar 2 tracks die door elkaar heen lopen en niet op hetzelfde niovo zitten krijg je niet meer goed.

Maar dit kun je doen door een VST plugin te gebruiken in eender welk audio bewerkigs proggramma. Voor nabewerking van samples en mixen gebruik ik zelf Steinberg's Wavelab.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 11-04-2007 10:30
Je kan na die tijd ook je nieveau's reduceren door hem te normalizen, dit wil zeggen dat je alles naar een bepaald level toe trekt. Als je mix op een bepaald punt veel zachter is dan de rest dan kan je dat stuk selecteren en appart ten opzichte van de mix normalizen.
Cyspoz    posted on 11-04-2007 11:14
Volgens mij heeft de topic starter het niet zozeer over het volume, maar meer over het soms wat donker klinken van nummers.
Als je een mix opneemt is het belangrijk dat je eigenlijk de EQ's op je mixer gebruikt vanuit de nul positie. Op dat moment laat je nummers transparant en egaal door en komen ze gewoon strak op je mix te staan. Je mag tijdens het mixen natuurlijk nog wel je EQ gebruiken om je mix netjes en strak af te werken. Waar je echter op moet letten is dat je de EQ van je mixer gaat gebruiken om het lekker te laten klinken over de speakerset op je kamer die mogelijk gewoon niet goed klinkt of niet goed is afgeregeld. Dan ga je namelijk een aangepast signaal sturen naar je speakers wat daarover wel klinkt, maar bij de opname niet.
Gery    posted on 11-04-2007 16:01
dan ligt het aan de platenkeuze he.

uiteraard zijn er zwaardere en lichtere nummers maar het kanniet de bedoeling zijn dat je de zware nummers stiller gaat afspelen toch...
DJ - Producer
Luxx    posted on 11-04-2007 17:05
gewoon goed kijken bij je meters op je mixer(als je die dan wel hebt)
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.605 days.
 Post CommentThat would be 220.2 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

120 Users online: 14 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 64.888
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.672.639