Welke Laptop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 20:47
Hallo,

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een laptop.
Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Dell Inspirion 6400.

1.Zou dit een goede zijn voor webbuilding, design voor mechanische onderdelen, gaming en opnemen van mixen?

2. Weet iemand een andere?

Voorkeur:

Dual Core, intern gehugen 1024 MB, Wifi verbinding, HD moet niet zoveel zijn,
60 GB is al genoeg, 15,4" scherm, vooral mobiel bruikbaar.

Alle voorstellen of bedenkingen zijn uiterst dankbaar!

dj2dj.nl

What do you think about Welke Laptop ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 10-04-2007 20:54
wat kost dat ding ongeveer

misschien toshiba sattelite A100 00M

specs.
Dual core  T2060
160 GB hdd
1024 RAM
15.4 TFT
WIFI B/G
Bluetooth
Windows Vista Home Premium.
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 21:00
De dell begint vanaf een prijs van 700-750 euro, na mijn het veranderen van enkele instelling rond de 900. Nu prijs is niet echt mijn probleem.

Ik heb een beetje schrik om de toshiba zijn levensduur, ik zou liever iets grotere merken hebben waar de kwaliteit - prijs verhouden merkbaar is.

dj2dj.nl
dutchman    posted on 10-04-2007 21:03
voor zo ver ik weet is thosiba heel niet zo slecht hoor...
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 21:08
Poster: dutchman
voor zo ver ik weet is thosiba heel niet zo slecht hoor...

Als ik mijn tante haar Toshiba naast mijn vader zijn Dell zet, merk ik vlug dat Dell beter is.

dj2dj.nl
Vibemaster-D    posted on 10-04-2007 21:16
Poster: Dj_Fantasy

Ik heb een beetje schrik om de toshiba zijn levensduur, ik zou liever iets grotere merken hebben waar de kwaliteit - prijs verhouden merkbaar is.

sorry hoor maar toshiba is op dit moment één van de beste laptop merken. wij verkopen ook toshiba het meest. voor laptops dan.
LauW    posted on 10-04-2007 21:18
Dat kan met alles te maken hebben behalve het merk. Dat is slechts een sticker op een stuk hardware wat van een ander merk exact het zelfde kan zijn.
DNR    posted on 10-04-2007 21:18
mijn zus heeft ook een toshiba.. dat is ook een redelijk snel ding
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 21:20
Poster: Vibemaster-D

sorry hoor maar toshiba is op dit moment één van de beste laptop merken. wij verkopen ook toshiba het meest. voor laptops dan.

Met welke prijzen gaan ze ook over de vloer? Ik zag de sattelite laatst bij de mediamarkt voor slechts 750 euro! Dat vondt ik echt een belachelijk prijs voor zijn functie's, dan moet er toch iets mis zijn!
dj2dj.nl
Gery    posted on 10-04-2007 21:52
Apple Macbook.

loopt nooit vast, bestaan geen virussen voor, werkt veel efficienter als eendert welke windows machine, is ideaal voor web design en grafisch ontwerp, is ook direct compatibel met praktisch alle betere dj software.
DJ - Producer
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 21:58
Sorry maar ik moet niets weten van mac osx.
De programma's die ik wil/moet gebruiken werken niet op dit platform.
dj2dj.nl
ccc    posted on 10-04-2007 22:07
Ik heb zelf een Acer laptop. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Een tip die ik wil geven is, koop een laptop met een scherm dat een soort van glasplaat is.(ik google even hoe zoiets heet). Dat zijn heldere schermen.
Ik heb ook nog een laptop met een normaal scherm en ik zou nooit van me leven meer zo'n scherm kopen.
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 22:10
Dat is een TFT scherm denk ik CCCWinking my eye

dj2dj.nl
Gery    posted on 10-04-2007 22:10
 programma's zoals ?

want voor de meeste windows programma's bestaat er een mac versie of mac alternatief.
DJ - Producer
ccc    posted on 10-04-2007 22:11
Dat is een TFT scherm denk ik CCCWinking my eye

Nee ik heb ook een TFT scherm en dat is compleet anders.
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 22:12
Voor school gebruiken wij voor mechanische onderdelen te tekenen Inventor. Dat programma gebruik zowat heel mijn schoolcarriere dus is het wel handig als ik het ook thuis kan inoefen.

dj2dj.nl
Reind    posted on 10-04-2007 23:07
Poster: Gery
Apple Macbook.

loopt nooit vast, bestaan geen virussen voor, werkt veel efficienter als eendert welke windows machine, is ideaal voor web design en grafisch ontwerp, is ook direct compatibel met praktisch alle betere dj software.

Onzin, met mijn mac heb ik net zo vaak een Kernell panic als een blauw scherm in XP/Vista... ongeveer eens per jaar als ik de zooi weer eens echt verkloot heb. Web design + grafisch design kun je echt net zo goed een pc voor gebruiken (zelfs liever nog een sony laptop met x black scherm want die zijn qua kleur beter dan de macbook pro's) en alle betere dj software is overdreven... alleen Traktor heeft op dit moment fatsoenlijk werkende software voor intel macs.

Ik ben zowel windows als mac gebruiker en als ik afhankelijk zou zijn van een notebook werd het GEEN mac. Ondanks dat koop ik komende zomer toch een nieuwe macbook pro... de notebook is voor erbij dus daar kan ik soms wel een beetje lastigheid mee hebben qua compatibiliteit.

programma's zoals ?

want voor de meeste windows programma's bestaat er een mac versie of mac alternatief.

Autocad, veel games en zo kan ik er nog meer dan genoeg opnoemen.
Dj_Fantasy    posted on 10-04-2007 23:13
Autocad gebruiken wij niet maar op elektro-mechanica omdat de meeste bedrijven met directe 3D programma's tekenen zoals Catia enzo.
Bij mijn weten is Inventor enkel voor de windows te krijgen.
Inventor is btw van dezelfde firma als Autocad, autodesk namelijk.
dj2dj.nl
splendid    posted on 11-04-2007 10:18
Poster: ccc

Nee ik heb ook een TFT scherm en dat is compleet anders.

zo'n scherm heet een brightview scherm
NielsR    posted on 11-04-2007 10:27

ik zou toch voor de mac want nu met de intel dual core werken ze ook sneller en ze kunnen ook windows draaien
ciderke    posted on 11-04-2007 11:05
programma's zoals ?

Ik heb ook een Macbook, maar dan ben je echt wel verplicht om Windows erop te zetten voor bepaalde programma's. Ik heb een hele waslijst programma's die ik nodig heb voor school die niet compatibel zijn met Mac Os X. Misschien bestaat er dan wel een variant, maar als je voor school met dat programma moet kunnen werken moet je niet aankomen met een alternatief natuurlijk.

De programma's die ik moet gebruiken;

-JCreator (om Java te programmeren)
-Autocad (Uitvoeringstechnieken elektriciteit, bouwkundig tekenen)
-Solid Works (Mechanisch ontwerpen)
-Maple Classic (Wiskunde, enkel de nieuwe versie Maple 10 is compatibel met Mac, maar we moeten met Classic werken)

Je ziet dat Windows wel een must is op schoolgebied. Dit is natuurlijk grotendeels te wijten aan hun monopolie, maar om 'on topic' af te sluiten; Als je je laptop vooral voor school gebruikt is het misschien wel handiger om een windows-laptop te kopen.
Dj_Fantasy    posted on 11-04-2007 13:09
Dan opnieuw de grote vraag...
Is de Dell Inspirion 6400 GOED?
of weet jij een beter? (buiten Toshiba,HP of apple!)
dj2dj.nl
Dj_Fantasy    posted on 12-04-2007 20:01

Dan opnieuw de grote vraag...
Is de Dell Inspirion 6400 GOED?
of weet jij een beter? (buiten Toshiba,HP of apple!)

niemand?
dj2dj.nl
Ziax    posted on 13-04-2007 11:45
Alle merken hebben wel minpunten. Ik laat mijn laptop zelf ineensteken. Kost inderdaad meer. Maar je kan upgraden naar gelijk wat en alle betere onderdelen passen er zonder problemen in.
Winston    posted on 29-12-2014 14:09

Er speelt meer dan er is genoemd bij het kiezen van een laptop. LEes dit door.

Tic Toc
Sebasz    posted on 29-12-2014 14:27

Kneus wat ga je elk oud topic bumpen met die link van je

This is an old Topic

No new postings for 3.784 days.
 Post CommentThat would be 126.1 months
or a whopping 10.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: Lead & 10 Guests (228 Unknown)
Pages generated today : 27.128
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.415.502