[T] Nieuw trance nr, nog naamloos
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lawrenz    posted on 10-04-2007 10:35
ik ben al een tijdje bezig met een nieuw trance nummer, en ik dacht ik laat het is horen dan kan ik kijken of er nog wat verbeterd moet worden.
ik heb 2 versies van het nummer kwa opbouw, en weet nog niet welke de definitieve wordt.
Versie 1: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
Versie 2: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Het nummer moet nog gemastered worden, daar wil ik graag nog wat tips over. Laat ff je mening weten Winking my eye
dj Lorenzo

edit: het is nog niet af, laat ik dat er nog even bij zeggen!

What do you think about [T] Nieuw trance nr, nog naamloos ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 11-04-2007 21:12
niemand
bramv    posted on 11-04-2007 21:19
k vind hem wel geslaagt..
ik heb niet echt verstand van trance maargoed..
miss leuk om wat vocals er door heen te gooien, kan je uit die vocal ook de titel opmaken.
barthawk    posted on 11-04-2007 21:27
Hey Lorenzo!

Versie 1 vind ik het beste klinken, de synths komen dan ook het best naar voren...Probeer ook wat afwisseling te maken in je percussie...ok je hi-hats vind ik iets te simpel klinken(gebruik wat effecten e.d., andere samples) Je melodie klinkt ook leuk! Ik zou deze versie nog eens uitbouwen tot een volledige track, dan zou ik hem graag nog eens horen.
Ohja waar heb je het mee gemaakt? (ik gok Fruity :D )
djjw    posted on 11-04-2007 21:32
Ik vind de 2e versie beter als de eerste..
Bij de eerste valt b.v. de bassline ineens weg zodat je denk "waar is ie nou"

Bij de 2e gaat het wat geleidelijker , dus ik zou voortgaan op de 2e versie.
verder denk ik dat je piano geluidje een tikkie zachter mag..
maar dat kan ook aan mijn crapy klaptopgeluidje leggen.

bramv    posted on 11-04-2007 21:36
ik gok ook fruity loops
Lawrenz    posted on 11-04-2007 21:57
@ bramv: thanks! ik heb meerdere conceptjes opgezet die bestonden uit een melodielijn die zomaar uit m'n hoofd popte zeg maar :P maar ik vond deze zelf ook de beste.
Ik weet niet of ik er wel vocals onder ga zetten, heb er wel af en toe aan gedacht maar mss dat de melodielijn dan niet echt meer tot je door dringt.

Het is idd gemaakt in FL.
En de meningen zijn erg verdeeld over welke versie de beste is, de één vind versie 1 het beste, de ander weer 2.
Over de piano, ik moet het nummer nog masteren, en ik weet niet of het aan mijn speakerset ligt maar anders kon ik ze niet goed horen (sommige noten losten zeg maar op in de rest van harmoniepartijen).
Ik zal is even kijken naar wat variatie in de percussie :P
Bedankt voor de meningen!
RenéKuppens    posted on 12-04-2007 12:31
Nummer 1.

Ik vind alles mooi gemaakt maar zoals barthawk al zegt er mag wel wat afwisseling in. Ik wil ook even iets kwijt over je opbouw na de qlimax die is heviger dan de qlimax zelf je komt daar op het einde vooral vol aangestormd en dan in eens komt het 'softe' basje weer dan moet hij ook gewoon vol zijn.

Nummer 2.

Ik vind nummer 2 een leuke break voor in nummer 1 qua heftig heid is nummer 2 niks bij nummer 1 daar is alles veel explosiever.

Verder Suc6 met het afmaken en ik zou zeggen pak van allebei wat jij denkt dat het beste klinktWinking my eye

tairip    posted on 12-04-2007 13:04
Waar is die piano sample ook nog maar van?
DJ_IVI-R    posted on 12-04-2007 16:48
niet slecht..
www.nikan.be

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

345 Users online: 40 Guests (305 Unknown)
Pages generated today : 5.797
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.657.809