Stanton Turntable
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BURN    posted on 03-04-2007 17:57
Paar rookievragen over 'n stanton turntable...

Is het mogelijk dat een plaat ''vastloopt'' zoals dat welis met oude cd-spelers gebeurtConfused Ik kan me echt niet voorstellen dat het in de plaat zit maar goed.

En nog 'n vraag. Ondanks dat de bedrading en het aarden goed is gebeurdt lijkt het vaak alsof het geluid niet helder aankomt op het mengpaneel en ook niet PFL. Hoe komt dit, gare naald or what?

What do you think about Stanton Turntable ??

Vote :   

A-flex    posted on 03-04-2007 19:12
Wat bedoel je met vastlopen?? de hele tijd terug naar de vorige groef springen en het zelfde afspelen.

kan zijn dat het aan de naald ligt maar hoe oud is die?

Kan gebeuren met een versleten naald.

Steev    posted on 03-04-2007 19:17
Over het vastlopen, ik denk dat dit aan je plaat ligt. Als je plaat is beschadigd is er een kans dat de naald niet meer door kan lopen en telkens terug skipt naar een bepaalde groef. Ik kan me niet voorstellen dat dit aan de naald ligt.

Over het slechte geluid, haal je element eens van arm en kijk of er evt. stof op / in de arm zit. De naald kan ook versleten zijn, maar probeer nogmaals de kabels opnieuw aan te sluiten, hiermee bereik je meestal al snel het beste resultaat omdat een foutje zo gemaakt is niet? Happy, laughing

Succes ermee!

Margi    posted on 03-04-2007 19:50
En als het niet aan de plaat ligt en ook je naald okee is, controleer dan eens het gewichtje het einde van je arm. Hoe hoger het gewicht, hoe minder de naald skipt.
Maar let wel op, hoe hoger het gewicht, hoe sneller je records verslijten.

Van dat tweede: hoe oud is je naald? als ze versleten is, vervang je ze best. Anders brengt ook zij schade toe aan je kostbare vinyls...
A-flex    posted on 03-04-2007 21:50
Chek ook eens of je antie skate goed staat.
BURN    posted on 04-04-2007 09:34
Ik heb het element opnieuw op dat uiteinde van dde toonarm geschroeft. Hij stond een stukje scheef erop maar volgens aboutdj.com is dat eigenlijk niet goed. Echter, op het ding staan puntens die erop gedrukt zijn doro Stanton die toch weer impliceren dat het ding 'n stukje uit het lood zou moeten. Kortom de element zit er opnieuw op, toch maar 'n beetje uit het lood en eht gewicht is opnieuw gezet. kHeb de Stanton 200 naald, de sukkelproof versie, wel handig voor 'n beginner. En nu staat er ipv 2,5g, 3,5g op, aangeraden is 4 maar k heb 'et maar ff zow gelaten. En guess what, geen vastlopende plaat meer (idd overslaan hele tijd) en ook meteen helder geluid.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

287 Users online: 221 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 630
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.750.102