Vraagprijs bekende Dj (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 02-04-2007 23:18
Misschien haal ik dit jaar m'n propedeuse niet en moet ik van school af. Het plan is dan  om een jaar te gaan draaien op freelance basis.
Ik ben er ook mee bezig om en concept te bedenken voor een feest in de house richting of iets dergelijks.
Maar om een ruige schatting te maken van de kosten moet ik wel weten wat ik betaal voor een bekende DJ (bijv. FLG, Erick E, Don Diablo)

Ik vraag jullie hier niet om preciese prijzen, maar als iemand ooit iets heeft georganiseerd met een bekende Dj in de line up, en mij kan vertellen wat dat ongeveer heeft gekost?

Daar ben ik al een stuk mee geholpen!

Bij voorbaat dank,
Play that funky music white boy....

What do you think about Vraagprijs bekende Dj ??

Vote :   

robbert    posted on 03-04-2007 18:58
Ik vind het sowieso maar een vage regel, want waar leg je de grens. Als iemand een plaat uitbrengt valt hij dan voor altijd onder de 6% regel?
diggersfan    posted on 03-04-2007 20:37
Poster: Stephanie
Het verschil in BTW tarief zit 'm in het volgende;
Een dj die zelf nummers maakt en uitbrengt levert volgens de fiscus een artestieke prestatie, en dat valt onder het 6% tarief. Een dj die "alleen maar" plaatjes draait niet en die valt onder het normale 19% tarief.

Ook een DJ die alleen maar plaatjes draait wordt gezien als uitvoerend kunstenaar, en die vallen gewoon in het 6% tarief.

bron:
http://www.minfin.nl/nl/actueel/kamerstukken_en_besluiten,2007/03/DGB07-1040.html
djmarcelm    posted on 03-04-2007 20:52
tante nasty heeft het al haar fijn uitgelegd Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Sandr    posted on 03-04-2007 23:34
Volgens diggersfan dus niet. Benieuwd of stephanie hier binnenkort nog iets over te melden heeft?

Maar @ nick.
Die prijzen weet je in principe zeker? Niet op de euro af natuurlijk maar ongeveer?
Play that funky music white boy....
diggersfan    posted on 04-04-2007 00:26
Elke DJ is sinds eind vorig jaar artiest.
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/31858204

On topic: De vermelde prijzen voor de genoemde dj's kloppen volgens mij wel.
Jelmer    posted on 04-04-2007 11:44
Poster: NIekh

hoezo erg duur :P
dat wil ik als dj ook wel verdienen :P
  Vergeet niet dat een groot deel de hele week bezig is met rondreizen, plaatjes luisteren, plaatjes remixen en soms ook eigen baas zijn. Het lijkt veel, maar als je het bedrag even door 60 deelt en onthoudt dat ze 0,0 sociaal leven hebben wordt het al een stuk minder.
dj-nick    posted on 04-04-2007 16:03
Poster: Sandr
Volgens diggersfan dus niet. Benieuwd of stephanie hier binnenkort nog iets over te melden heeft?

Maar @ nick.
Die prijzen weet je in principe zeker? Niet op de euro af natuurlijk maar ongeveer?

ja die prijzen weet ik zeker.
Stephanie    posted on 04-04-2007 17:59
quote:
Poster: Sandr
Benieuwd of stephanie hier binnenkort nog iets over te melden heeft?
?

Tuurlijk

Er is inderdaad sprake van geweest in de tijd van minister Zalm alle dj's onder uitvoerende artiesten te plaatsen. Dit is er echter nooit helemaal doorgekomen. Dit is door mijn accountant en diverse andere accountants van collega's uitgezocht met unaniem hetzelfde antwoord. Als je alleen plaatjes draait val je in het 19% tarief. Maak jezelf ook producties en draai je deze ook dan val je onder de kunstenaars en mag je 6% rekenen. Reken je onterecht het algemene tarief dan kan je een leuke naheffing krijgen. Wellicht kan je dan nog met diverse bezwaarschriften aanvechten dat je onder het 6% tarief wilt vallen, maar standaard is dit niet het geval. Dit staat trouwens ook in de link die gepost is....welliswaar in wat omslachtigere taal.

Iemand riep iets over dat het nogal wat uitmaakt in prijs, moet zeggen dat dit ook niet geheel correct is. Over het algemeen worden dj's ingehuurd door bedrijven, organisaties ed. Deze zijn allemaal BTW plichtig. De 6% of 19% worden dus gewoon weer in mindering gebracht bij de belastingopgave. 19% is zelfs in de meeste gevallen bij opgave onder de streek nog voordeliger in de boekhouding. Staat ook in de link die geplaatst werd.....
Rubenn    posted on 04-04-2007 18:15
Poster: tairip

Vermeld er dan wel even bij dat het om live gaat!

Jeckyll & hyde live? laat me niet lachen.. ze zijn hier geweest in de boogie bar(werk daar) en die gasten gebruiken gewoon een md speler voor de rest doen ze niks.
ja die jumpers jumpen dan maar dan heb je ook alles gezegd.
patrick-allen    posted on 09-04-2007 19:39
Prijzen weet ik niets van maar als je een feest wil organiseren op grote schaal, dat gaat zeker niet 1 2 3..heb je een plan b voor volgend jaar :P
robbert    posted on 09-04-2007 22:58
Poster: Jelmer
Vergeet niet dat een groot deel de hele week bezig is met rondreizen, plaatjes luisteren, plaatjes remixen en soms ook eigen baas zijn. Het lijkt veel, maar als je het bedrag even door 60 deelt en onthoudt dat ze 0,0 sociaal leven hebben wordt het al een stuk minder.

Nou je moet het ook zeker niet onderschatten. Een beetje dj draait per week toch wel op 4 plaatsen. Als je het uurloon dan maal het aantal gedraaide uren doet hou je toch echt lekker veel over!
Julemac    posted on 10-04-2007 00:02
Ik denk persoonlijk ook niet dat een DJ veel te klagen heeft.
Ze kunnen overdag nog normaal de straat op.
En ze doen zelf ook niks liever dan een plaatje opzetten
en wat robbert zegt ze draaien sowieso wel 4 keer per week.
Dan hou je zeker een aardig bedragje over..
Giallorosso    posted on 10-04-2007 00:18
sterker nog, in theorie kan je met 2 avonden per maand draaien al je maandlasten betalen; huur, eten, telefoon etc.
Lead    posted on 10-04-2007 12:10
2 avonden ?? Ben ik benieuwd wat jij vraagt voor een avondje ??

Ik ken mensen die al een hele tijd wekelijks draaien, maar er toch een baan bij hebben moeten nemen omdat dingen anders niet meer op te brengen zijn.

Vergeet niet dat er van je gage nog veel af gaat : vervoer van/naar de locatie, BTW, inkomsten belasting, ziektenkosten verzekering etc. Daarne moet je geld voor je eigen dinen over houden (die je hierboven noemt) en wat extra's over houden...
Let the BASS be louder
OneSixty    posted on 10-04-2007 15:02
als ik zo naar zie prijzen kijk zit iedere bekende dj rond de 1500 of meer (soms zelfs per uur)
dus van 3000 euro kan je echt wel leven hoor.
Giallorosso    posted on 10-04-2007 15:14
ja precies, ik reageerde op de bekende dj en zijn salaris.
patrick-allen    posted on 10-04-2007 17:22
Jaja Olaf als we goed ons best doen kunnen wij dat ook vragen :P 3000 euro per avond. Als je 2x per weekend draait en we delen de winst.....reken maar uit
Lead    posted on 10-04-2007 17:24
ah, dat verklaard het een en andere...

Maar stel 3000 euro. Daar gaat de fee voor de boeker nog vanaf, en daarna de loon- en andere belasting. Je mag blij zijn als je daar dan 1500 euro aan over houd. Een beetje DJ moet veel nieuwe platen hebben en zal daar ook nog wel een paar honderd per maand tegenaan gooien.

Het lijkt allemaal wel mooi, maar ik zie om me heen dat er niet veel mensen zijn die goed van draaien alleen kunnen leven. De meeste die in de muziek zitten hebben het produceren erbij, of een eigen platen label... die mensen hebben het wat makkelijker...

Het is te doen, maar mensen die het er ruim van willen hebben doen er meestal toch nog wel iets bij als aanvulling Winking my eye
Let the BASS be louder
patrick-allen    posted on 10-04-2007 19:15
Poster: Lead
ah, dat verklaard het een en andere...

Maar stel 3000 euro. Daar gaat de fee voor de boeker nog vanaf, en daarna de loon- en andere belasting. Je mag blij zijn als je daar dan 1500 euro aan over houd. Een beetje DJ moet veel nieuwe platen hebben en zal daar ook nog wel een paar honderd per maand tegenaan gooien.

Het lijkt allemaal wel mooi, maar ik zie om me heen dat er niet veel mensen zijn die goed van draaien alleen kunnen leven. De meeste die in de muziek zitten hebben het produceren erbij, of een eigen platen label... die mensen hebben het wat makkelijker...

Het is te doen, maar mensen die het er ruim van willen hebben doen er meestal toch nog wel iets bij als aanvulling Winking my eye

ja haha, laten we zeggend at als je op een feest als Sensation kan draaien dat je er dan wel van kan leven, als je op dat niveau draait.

Vibemaster-D    posted on 10-04-2007 21:21
ik kom redelijk rond met draaien voor een 15 jarige.

gemiddeld 4x per maand draaien 400 euro permaand alleen al met mijn drive-inn show als ik geen geld aan DJ gear zou uitgeven. dan kan je toch wel heel erg veel dingen kopen.

patrick-allen    posted on 11-04-2007 17:42
Poster: Vibemaster-D
ik kom redelijk rond met draaien voor een 15 jarige.

gemiddeld 4x per maand draaien 400 euro permaand alleen al met mijn drive-inn show als ik geen geld aan DJ gear zou uitgeven. dan kan je toch wel heel erg veel dingen kopen.

Dat is inderdaad lekker verdienen voor een 15jarige zoals je al zegt. Ik zou zeggen blijf doorgaan en uitbreiden en tegen de tijd dat je op jezelf woont is het denk ik 20% van je inkomen... Als je in de 30 bent kan je er misschien van even Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.605 days.
 Post CommentThat would be 220.2 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 19 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 61.817
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.568