Poster: Stephanie
Het verschil in BTW tarief zit 'm in het volgende;
Een dj die zelf nummers maakt en uitbrengt levert volgens de fiscus een artestieke prestatie, en dat valt onder het 6% tarief. Een dj die "alleen maar" plaatjes draait niet en die valt onder het normale 19% tarief.
Poster: NIekhVergeet niet dat een groot deel de hele week bezig is met rondreizen, plaatjes luisteren, plaatjes remixen en soms ook eigen baas zijn. Het lijkt veel, maar als je het bedrag even door 60 deelt en onthoudt dat ze 0,0 sociaal leven hebben wordt het al een stuk minder.
hoezo erg duur :P
dat wil ik als dj ook wel verdienen :P
Poster: Sandr
Volgens diggersfan dus niet. Benieuwd of stephanie hier binnenkort nog iets over te melden heeft?
Maar @ nick.
Die prijzen weet je in principe zeker? Niet op de euro af natuurlijk maar ongeveer?
quote: |
Poster: Sandr
Benieuwd of stephanie hier binnenkort nog iets over te melden heeft? |
Poster: tairip
Vermeld er dan wel even bij dat het om live gaat!
Poster: Jelmer
Vergeet niet dat een groot deel de hele week bezig is met rondreizen, plaatjes luisteren, plaatjes remixen en soms ook eigen baas zijn. Het lijkt veel, maar als je het bedrag even door 60 deelt en onthoudt dat ze 0,0 sociaal leven hebben wordt het al een stuk minder.
Poster: Leadah, dat verklaard het een en andere...
Maar stel 3000 euro. Daar gaat de fee voor de boeker nog vanaf, en daarna de loon- en andere belasting. Je mag blij zijn als je daar dan 1500 euro aan over houd. Een beetje DJ moet veel nieuwe platen hebben en zal daar ook nog wel een paar honderd per maand tegenaan gooien.
Het lijkt allemaal wel mooi, maar ik zie om me heen dat er niet veel mensen zijn die goed van draaien alleen kunnen leven. De meeste die in de muziek zitten hebben het produceren erbij, of een eigen platen label... die mensen hebben het wat makkelijker...
Het is te doen, maar mensen die het er ruim van willen hebben doen er meestal toch nog wel iets bij als aanvulling
Poster: Vibemaster-D
ik kom redelijk rond met draaien voor een 15 jarige.
gemiddeld 4x per maand draaien 400 euro permaand alleen al met mijn drive-inn show als ik geen geld aan DJ gear zou uitgeven. dan kan je toch wel heel erg veel dingen kopen.