duurzaamheid verf top-plaat djm 600 black
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_IVI-R    posted on 02-04-2007 19:48
Nu ik aan het uitzien was naar een djm-600, twijfel ik tussen de zilvere en de zwarte versie. De verkoper van een audio shop hier in Antwerpen vertelde mij echter dat de zilvere veel duurzamer is, aangezien dit gewoon geborsteld alu/metaal is, terwijl de zwarte gelakt is..

Nu vroeg ik mij af of er hier djm 600 black gebruikers zijn, die hem al een tijdje gebruiken, en met de vraag of zij merkbare gebruikssporen hebben (verf die weggaat)..

alvast bedankt!
www.nikan.be

What do you think about duurzaamheid verf top-plaat djm 600 black ??

Vote :   

A-flex    posted on 02-04-2007 19:57
Op mijn werk hebben ze al enkele jaren een djm 600 black in verhuur en de verf blijft er goed op.  ik heb ook een zilvere mixer en het nadeel is dat je er makkelijker het vuil op ziet. bij mij kan je zie waar mijn hande het meest de bovenplaat aanraken du bij de master...
een kap in de bovenplaat valt natuurlijk meer op bij een zwarte dan bij een zilvere maar als je er voorzichtig me bent.
ik hoop dat je er iets aan had. 
Vibemaster-D    posted on 02-04-2007 19:59
ik dacht dat de DJM's gewoon gelijjk waren.
als de zilvere beter is waarom is er dan geen zilvere DJM800?

maar ik wil je best geloven dat er een verschil is,
ik zou zelf kijken naar mijn gear.
ik bedoel als je 2 CDJ800's hebt en zilvere SL's zou ik de zilvere 600 nemen daar integen de zwarte SL's of miss CDJ1000's

maar dat moet je zelf beslissen de zelfde kleur vind ik professioneler en mooier
Lead    posted on 02-04-2007 23:00
Poster: DJ_IVI-R
...De verkoper van een audio shop hier in Antwerpen vertelde mij echter dat de zilvere veel duurzamer is, aangezien dit gewoon geborsteld alu/metaal is, terwijl de zwarte gelakt is...

ONZIN !!!

Die kwakzalver weet niet wat hij verkoopt. De zilveren DJM-600 is ook gespoten, met antraciet/zilveren lak, eigenlijk heet de kleur Titanium. De bovenplaat is overigens van een soort staal en geen aluminium.

Poster: Vibemaster-D

ik bedoel als je 2 CDJ800's hebt en zilvere SL's zou ik de zilvere 600 nemen daar integen de zwarte SL's of miss CDJ1000's..

En dat is nou net de reden waarom de zilveren erbij kwam Winking my eye

wist je trouwens dat in Amerika de zwarte nooit leverbaar is geweest ? Dit terwijl in Europa alleen maar de zwarte beschikbaar was. Na enig zeuren werd de zilveren ook in Europa ingevoerd en konden mensen dus kiezen. De kleur in Europa (Titanium) verschil met de kleur van het amerikaanse model.

De zwarte wordt in Amerika overigens nog steeds niet geleverd...

Persoonlijk ben ik van mening dat Pro equipment zwart moet zijn als kleur optioneel is, ongeacht de plaats waar het staan. Maar eigenlijk is bij pro gebruik alleen maar de features belangrijk, uiterlijk is bijzaak.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-04-2007 23:01 (1%)
Sandr    posted on 02-04-2007 23:01
Poster: Vibemaster-D
ik dacht dat de DJM's gewoon gelijjk waren.
als de zilvere beter is waarom is er dan geen zilvere DJM800?

maar ik wil je best geloven dat er een verschil is,
ik zou zelf kijken naar mijn gear.
ik bedoel als je 2 CDJ800's hebt en zilvere SL's zou ik de zilvere 600 nemen daar integen de zwarte SL's of miss CDJ1000's

maar dat moet je zelf beslissen de zelfde kleur vind ik professioneler en mooier

Technische kwaliteit is gewoon gelijk. Het gaat hier om de laklaag.
Het is logisch dat wanneer er lak op zit, dat die er af kan gaan. Wanneer er sprake is van geborsteld alluminium (of gepolijst of iets dergelijks), kan er ook geen lak vanaf springen.
Maar mits je er niet met je sleutelbos op gaat lopen kloten blijft die lak gewoon zitten.
Ik denk niet dat dit je keuze mag beinvloeden. Je moet gewoon kijken welke jij het mooist vind en welke het best bij jou set past.

Lead was me net voor, als het allebei gelakt is maakt het dus helemaal niet uit.
Mocht je ooit een vergelijkbare situatie als deze tegenkomen waar het wel om een gelakte en een niet gelakte gaat, houdt mijn verhaal dan maar in je achterhoofd
Play that funky music white boy....
tairip    posted on 02-04-2007 23:02
Volgens mij zijn de zilveren DJM-600 en de zwarte DJM-300 in verhouden tot hun tegenovergestelde broertjes (zwarte DJM-600 en zilveren 300) in % in nederland in het niet te brengen.

Ontopic,

Om het maar even plat te zeggen, je bent een knappe kerel als je de verflaag van een 600 of wel ander Pioneer mengpaneel dan ook weet te verslijten binnen de tijd dat je al je faders en potmeters vervangen hebt!

Zelfs de meest ranzige Pioneer die bij Neerlands grootste studentenclubs weg komen zien er qua verf nog redelijk tot goed uit en geloof me die dingen worden verkracht als ik het zo even mag zeggen!
DJ_IVI-R    posted on 04-04-2007 08:20
het is dus een djm 600 silver geworden..

de zwarte is blijkbaar nog moeilijk te krijgen..
zwarte was een maand wachten en dan nog maar 5 stuks geprogrammeerd voor heel België..
Alert : svp niet reply-en op jezelf, gebruik de EDIT knop.
www.nikan.be
Mod edit by Lead on 04-04-2007 09:46 (1%)
DJ_IVI-R    posted on 04-04-2007 17:12
heb mij toch op de valreep bedacht en heb hier ondertussen een djm 800 staan..
Ik had schrik snel spijt te zullen krijgen van de 600.. en voor die dikke 400 extra..
www.nikan.be
A-flex    posted on 04-04-2007 17:15
Zou ik ook gedaan hebben voor die 400€

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

374 Users online: 47 Guests (327 Unknown)
Pages generated today : 5.656
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.657.668