Promos verkopen legaal
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 02-04-2007 19:29
ik was juist in de soundstation in hasselt ik heb daar justice vs simian -we are your friends gekocht een promo en toen ik de kleine lettertjes las op de plaat zag ik daty deze niet voor verkoop was bestemd en dat de plaat eigendom was van de platenmaatschapij en die die elk moment kon terugvragen ik weet wel dat elke platenwinkel promos verkoopt maar is dit nu legaal

What do you think about Promos verkopen legaal ??

Vote :   
Basrose    posted on 02-04-2007 20:54
ja ik had laatst ook een vinyl gekocht en daar zat een promo sticker van astral op... beetje vaag dat ze dat voor de verkoop gebruiken en ondertussen zeggen dat er nooit plaats is in de dj pool.
Yorick    posted on 02-04-2007 20:56
in midtown liggen ze ook regelematig, en daar worden ze ook gewoon verkocht,,,
beetje krom maarja

barthawk    posted on 02-04-2007 21:28
ze zullen er niet voor niets ter promotie liggen....
Yorick    posted on 02-04-2007 21:38
maar als er op staat not for sale:P dan vraag ik me af en toe toch wat aF:p
MartinDuncan    posted on 02-04-2007 21:52
maja bij midtown kosten ze dan vaak ook nog 12.50 ipv 9.50 en dan is het meestal ook nog 1 one-sided beetje scheef idd maja
lolbroek    posted on 02-04-2007 22:34
Das in elke platenwinkel hoor.

Promo's worden eerst gewoon aan dj's gegeven, met het opschrift "not for sale" erop. Heeft het label dan nog promomateriaal over, dan worden deze gewoon aan shops verkocht.
Lead    posted on 02-04-2007 22:35
Promo's zijn persingen die gemaakt worden voordat de hele oplage geperst worden. Als die nog in de winkel liggen als de echte persing eris worden ze natuurlijk verkocht. Aangezien er minder promo's zijn dan 'echte' persingen zijn ze ietsje duurder (en dus specialer om te hebben, voor wie het wat waard vindt).

De tijden dat promo's alleen nog maar gebruikt worden om uit te delen zijn al lang vervlogen. En die stikkers zitten erop om de platen maatschappij in te dekken tegen gezeik (van onze vrienden van Brein??) Winking my eye
Let the BASS be louder
NielsR    posted on 09-04-2007 00:28
ik voel me wel in het zak gezet want een van de betere versies staat op de echte persing maar op de promo staat een andere remix
lolbroek    posted on 09-04-2007 09:22
Mja dat moet je maar checken als je de vinyl koopt imo. Ik heb de promo van same man en this is not miami ook nog liggen (gekregen weliswaar), maar heb de originele ook gekocht omdat daar andere remixen op staan Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

317 Users online: 35 Guests (282 Unknown)
Pages generated today : 6.602
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.658.614