[M] VHouse Mixtape (April 2007)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJVinz    posted on 01-04-2007 19:34
ik heb een mixje gedropt
en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?!

Het is een House/Electro mix.
Duur 51:13

Reacties/Tips zijn meer dan welkom!!

Download Link
DJVinz    posted on 02-04-2007 18:45
Is tie zo slecht , dat ik geen reactie krijgt
Julemac    posted on 02-04-2007 18:58
heb je een tracklist?
Cyspoz    posted on 03-04-2007 18:03
Downloading...

P.S. Post ook even de tracklist zoals Julemac ook al vroeg.
Vibemaster-D    posted on 03-04-2007 18:39
check
Cyspoz    posted on 04-04-2007 13:57
Feedbacking...

Ik ken niet alleen muziek en vind het dan ook jammer dat er nog geen tracklist bij staat. Dus graag nog even posten, zeker als je ook iets meer reacties wilt hebben.
OM te beginnen is je mix goed opgenomen. Ik hoor geen oversturing in je mix en op een klein volume dipje een keer aan het einde is het volume vrij constant. Iets wat belangrijk is bij opgenomen mixen omdat het daarbij vrij hoorbaar is.
Het mix werk zit ook wel goed, links en rechts een kleine misser maar over het algemeen redelijk strakke overgangen.
Mix moment zijn voor zover ik kan inschatten goed gekozen. Nummers zijn netjes op de juiste maat gemixt. Een enkele keer kom je wat ongelukkig uit met melodie lijnen en vocals, maar met wat creativiteit en backspins was dat netjes opgelost waardoor het eindresultaat goed was en daar gaat het om.
Een opbouw kon ik niet echt vinden in je mix, je tempo is volgens mij vrij constant. Dat is iets waar je nog verbetering zou kunnen aanbrengen voor een volgende mix. Daardoor wordt het iets spannender en boeiender voor de luisteraar.
Aan het einde van de mix breek je een beetje met de platenkeuze van de rest van de mix vond ik en had het gevoel dat je misschien beter eerder had kunnen stoppen met mixen. Maar is misschien maar mening, ken ook niet alle platen dus vandaar.

Ik vind het een nette mix en met de tips en wat oefening kan de volgende mix alleen maar beter worden. Succes!
DJVinz    posted on 04-04-2007 19:40
Heey Cyspoz ,
Bedankt voor je reactie.

Jah idd ik zal de volgende keer netjes de tracklist ! er bij posten - 
wel zo netjes jah..

Maar goed , Er komen nog meer mixe van me aan ! Verbetere mixen ..

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Jij schijfde
Een opbouw kon ik niet echt vinden in je mix, je tempo is volgens mij vrij constant. Dat is iets waar je nog verbetering zou kunnen aanbrengen voor een volgende mix. Daardoor wordt het iets spannender en boeiender voor de luisteraar.
De opbouw en tempo- , hoe kan ik dat verbeteren , kan je een voorbeeld geven dat zou  zijn.

Greetz Vinz
Cyspoz    posted on 04-04-2007 21:00
Een voorbeeld zou kunnen zijn dat je bijvoorbeeld zorgt dat het tempo omhoog gaat. Begin op 128 eindig op 132 bijvoorbeeld. Je kan dat doen door tijdens nummers langzaam de pitch op te voeren of direct na een break of overgang. Op die manier krijg je een opbouw in tempo.

Een tweede manier die je vaak automatisch samen gebruikt met de eerste om met relatief rustige nummers te beginnen en de heftige klappers voor het einde te gebruiken. Dit is dus een kwestie van tijdens of van te voren goed op je platen keuze te letten. Je zal dan ook dus merken dat heftige nummers vaak wat sneller tempo hebben en dan vanzelf op het einde van je mix komen en je dus gaande weg het tempo moet opvoeren.

Het effect hiervan is dat de luisteraar iedere keer een stukje meer snelheid en een nog vetter nummer te horen krijgt. Daardoor hunkert hij iedere keer naar wat er hierna zal komen aangezien de verwachting dan is dat het nog vetter/flitsender/knallender enzo is. Is een vak appart maar met een beetje oefening moet dat goed komen.
DJVinz    posted on 05-04-2007 16:43
Okey ik snap hem  
Bedankt voor de uitleg!

Ik ga me beste doen , en veel oefenen

See Next Mixtape ..

Greets Vinzz

This is an old Topic

No new postings for 6.749 days.
 Post CommentThat would be 225 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

329 Users online: 41 Guests (288 Unknown)
Pages generated today : 6.260
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.658.272