Musik Messe, Pro Light + Sound 2007 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ-Emotion    posted on 31-03-2007 17:00
Net terug uit Frankfurt, dus bij deze maar even een kickoff

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Technics was de grote afwezige....

Ben momenteel ff de ruim 250 foto's die ik heb geschoten aan het uitzoeken, linkje volgt als ze online staan

What do you think about Musik Messe, Pro Light + Sound 2007 ??

Vote :   

Reind    posted on 31-03-2007 18:47
Technics is einde verhaal afgelopen oftewel zo goed als dood... die kom je dus waarschijnlijk nooit meer tegen op een beurs.
Ferrox    posted on 31-03-2007 19:11
gisteren geweest, erg weinig nieuws.. Vond dat regen gordijn dat figuren kan maken wel grappig!

195 KM/H op de duitse snelweg, harder kon de auto niet
Thomz    posted on 31-03-2007 19:30
Vandaag geweest, nog in het hotel...      vond het dit jaar een beetje tegenvallen. Weinig  nieuws en veel te veel volk
DJ-Emotion    posted on 31-03-2007 20:39

Voor iedereen die een CDJ heeft...
Hier Alvast een leuke gadget wat ik op de beurs tegen kwam.

En voor de CDJ1000
Zijn deze ook leverbaar.
(persoonlijk vind ik dit niks)

PatrickBeuken    posted on 31-03-2007 22:06
Ook net terug Happy, laughing Vond het dit jaar ook niet zo geweldig, weinig nieuws opgestoken, wel een aantal voor mij interessante nieuwe contacten Happy, laughing
djjw    posted on 01-04-2007 05:21
Poster: PatrickBeuken
wel een aantal voor mij interessante nieuwe contacten Happy, laughing

Daar kun je uiteindelijk meer aan hebben, dan aan de nieuwste
dj gear te bekijken.
RenéKuppens    posted on 01-04-2007 11:54
Poster: DJ-Emotion
En voor de CDJ1000
Zijn deze ook leverbaar.
(persoonlijk vind ik dit niks)

Deze vind ik dan persoonlijk weer heel veel vetter dan die stickers of wat het dan ook zijWinking my eye
Vibemaster-D    posted on 01-04-2007 19:47
hoezo technics is dood??
DJ-Emotion    posted on 01-04-2007 20:29
Poster: Vibemaster-D
hoezo technics is dood??

De officiële lezing is dat Technics niets nieuws heeft te presenteren en het dus niet rendabel vond om met een stand op de messe aanwezig te zijn..... 
Reind    posted on 01-04-2007 23:41
hoezo technics is dood??

Gewoon zoals ik het zeg, einde verhaal afgelopen er komt niets meer.

Ik heb nog geen officieele bevestiging gehad maar je hoort het overal van bronnen die toch tot zeer betrouwbaar gerekend mogen worden. Het is stock weg ruimen en klaar.
ScottB    posted on 02-04-2007 12:30
Poster: Reind

Gewoon zoals ik het zeg, einde verhaal afgelopen er komt niets meer.

Ik heb nog geen officieele bevestiging gehad maar je hoort het overal van bronnen die toch tot zeer betrouwbaar gerekend mogen worden. Het is stock weg ruimen en klaar.

Dat vind ik toch wel heel erg jammer. Een merk dat er al zo lang bij is en zeker lang aan de top heeft gestaan wat betreft draaitafels en ook zeer goede hoofdtelefoons heeft, gaat nu weg. Jammer maar helaas ...
Vibemaster-D    posted on 02-04-2007 16:53
dat slaat nergens op ik bedoel de SL1200/1210 is zo goed dat er geen update meer hoeft te komen waarom kappen ze ermee
tairip    posted on 02-04-2007 17:40
dat slaat nergens op ik bedoel de SL1200/1210 is zo goed dat er geen update meer hoeft te komen waarom kappen ze ermee

De draaitafel is maar een van de dingen die Technics maakt en verkoopt.
De verkoop van de draaitefel valt in het niets bij hun andere activiteiten en het is dus waarschijnlijk niet meer interresant om de maak van de draaitafel voort te zetten.
NielsR    posted on 02-04-2007 18:24
technics is een onderdeel van panasonic en waarschijnlijk was de afdeling niet winstgevend genoeg meer.
Reind    posted on 02-04-2007 21:35
Poster: fettibamba
technics is een onderdeel van panasonic en waarschijnlijk was de afdeling niet winstgevend genoeg meer.

Dat niet alleen maar sinds 2006 moeten fabrikanten ook ROHS produceren (zonder bepaalde toevoegingen in stoffen etc). Dat resulteerde er in dat de arm van de OEM bakken bijvoorbeeld van een ander materiaal gemaakt moest worden en dus zwaarder is geworden + een prijs stijging.

Technics verkoopt sinds de OEM bak amper meer, als ik om me heen hoor hoeveel Technicsen er weg gezet worden tegenover OEM bakken is dat misschien 20% Technics, 80% OEM (als dat getal niet nog hoger ligt).

Daarnaast is het einde van de draaitafel steeds dichterbij aan het komen, als je al een dalende omzet hebt, een productie lijn om moet gaan zetten terwijl die waarschijnlijk nog maar een paar jaar kan draaien is dat niet lonend. Met de SL hebben ze ons al lang genoeg een poot uit kunnen draaien.
Lead    posted on 02-04-2007 22:32
Poster: tairip
De draaitafel is maar een van de dingen die Technics maakt en verkoopt.
De verkoop van de draaitefel valt in het niets bij hun andere activiteiten en het is dus waarschijnlijk niet meer interresant om de maak van de draaitafel voort te zetten.

Technics verkoopt alleen nog maar DJ equipment en synths, en ook nog alleen maar in US en Europa. Gezien de issues met ROHS compliancy zou de SL opnieuw ontworpen moeten worden, er worden te veel zware metalen gebruikt in de speler om door de EU keuring heen te komen. Opnieuw ontwikkelen is blijkbaar te duur, dus wordt de stekker uit de hele DJ lijn getrokken (tenminste, zo gaan de verhalen die ik heb gehoord).

Wat ik begreep zullen de hoofdtelefoons waarschinlijk wel doorverkocht gaan worden, alleen komt daar waarschijnlijk een ander merk op te staan.

De verhouding tussen SL's en OEMs die hierboven wordt gegeven trek ik in twijfel, maar over een tijdje worden er toch nog maar 2 soorten TT's verkocht EOM's: (van verschillende merken) en budget modelletjes.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 02-04-2007 22:37
Poster: Lead

Technics verkoopt alleen nog maar DJ equipment en synths, en ook nog alleen maar in US en Europa. Gezien de issues met ROHS compliancy zou de SL opnieuw ontworpen moeten worden, er worden te veel zware metalen gebruikt in de speler om door de EU keuring heen te komen. Opnieuw ontwikkelen is blijkbaar te duur, dus wordt de stekker uit de hele DJ lijn getrokken (tenminste, zo gaan de verhalen die ik heb gehoord).

Wat ik begreep zullen de hoofdtelefoons waarschinlijk wel doorverkocht gaan worden, alleen komt daar waarschijnlijk een ander merk op te staan.

De verhouding tussen SL's en OEMs die hierboven wordt gegeven trek ik in twijfel, maar over een tijdje worden er toch nog maar 2 soorten TT's verkocht EOM's: (van verschillende merken) en budget modelletjes.

Dus dat gaat betekenen dat een ieder die nu nog een SL wil of uit stock moet kopen of een 2nd hand moet kopen!
Technics word vintage!
Lead    posted on 02-04-2007 22:43
Ze liggen al bijna nergens meer op voorraad en er zijn nog maar een paar bedrijven die nog iets binnen zullen krijgen. Wat nu nog niet als bestelling is aangenomen zal niet meer besteld kunnen worden vrees ik...

Ze worden nog zeldzaam over een paar jaar. Goede investering, koop er nu 10, die worden over een paar jaar zeker veel geld waard Winking my eye
Let the BASS be louder
tairip    posted on 02-04-2007 22:55
Poster: Lead
Ze liggen al bijna nergens meer op voorraad en er zijn nog maar een paar bedrijven die nog iets binnen zullen krijgen. Wat nu nog niet als bestelling is aangenomen zal niet meer besteld kunnen worden vrees ik...

Ze worden nog zeldzaam over een paar jaar. Goede investering, koop er nu 10, die worden over een paar jaar zeker veel geld waard Winking my eye

Daar zat ik ook al aan te denken! Winking my eye De mijne staan hier wel goed thuis maar zakelijk gezien is het misschien een optie om er een x aantal op vorraad te nemen en deze eerst onder het stof te laten verdwijnen zodat vervolgens de laag er weer af mag als een ieder zijn SL's op zijn!
diggersfan    posted on 02-04-2007 23:19
Meeste nieuwe labels komen al niet meer met vinyl, en je kunt er vergif op in nemen dat binnenkort bestaande labels gaan stoppen met vinyl.
Dus het lijkt me verstandiger om in iets anders te gaan beleggen.
Lead    posted on 02-04-2007 23:26
De markt ervoor zal minder worden, maar over 5 jaar verkoop je een SL voor minimaal het dubbele als dat je hem nu voor koopt denk ik. Er zullen altijd mensen zijn die ernaar op zoek zijn (het blijft tenslotte wel een icoon voor de DJ industrie)
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 02-04-2007 23:31
Lead, hoe zit het met de foto's van de messe? Ik zie alleen maar tekstlinkjes, maar geen images in de gallery.
Lead    posted on 03-04-2007 02:46
Dat ging dus nog even niet goed.

Ik heb inmiddels het eerste deel online gezet : Frankfurter Messe Photo's 2007

De rest komt morgen (pioneer deel), ik ga nu maffen
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 03-04-2007 02:47 (1%)
DJ_IVI-R    posted on 03-04-2007 07:30
en wat dan met de wisselstukken voor technics?
www.nikan.be
Lead    posted on 03-04-2007 09:08
wisselstukken ??

Bedoel je Reserve onderdelen ? Die zijn fabrikanten minimaal nog 5 jaar verplicht te gaan voeren.

Maar de prijzen ervoor zijn het laatste jaar al door het dak gegaan, nog meer stijging zou wel heel bizar zijn....
Let the BASS be louder

186 Users online: 13 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 64.043
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.671.794