Digitale Camera Questions.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 28-03-2007 18:51
Hallo!

Het is voor mij weer tijd om een nieuwe Digi cam aan te schaffen..

(ik val maar meteen met de deur het huis binnen)
welke camera zou je mij aanraden ?

Mijn Eisen.:
Min 5 Mp
Stylish! (deze zomer wel ff opvallen!:P)
Lekker Dun / Klein
min 10x zoom (NIET DIGITAAL!)
groot Preview Scherm!
Max 250 euro !

ik zat zelf te denken aan een Olympus Mju-700

(Clickable!)

maar weet het niet 100% zeker..
welke digi cam gebruik jij ? en kan je hem aanraden ?

Tell me:D

What do you think about Digitale Camera Questions. ??

Vote :   

Wout-r    posted on 28-03-2007 18:53
Laat ik nu net de MJU 700 hebben! :D Hij is van mn vader dus niet dat ik em vaak gebruik ofzo, maar bij de enkele foto die ik ermee gemaakt heb beviel hij me wel
DNR    posted on 28-03-2007 18:55
Even een tip:

Neem beeld stabilisator, dan weet je bijna zeker dat je mooie foto's krijgt. Ik heb namelijk vrij snel uitgevaagde foto's
Blast    posted on 02-04-2007 08:21
Min 10 x zoom, en niet digitaal. Ottewel 10 x optische zoom. Ik weet zeker niet of je voor dat geld, een camera kunt krijgen van minimaal 10x optische zoom. En ook op sites waar een Olympus MJU-700 staat, staat toch echt 3x keer optische zoom. De eerste camera die ik tegen kwam op de dixons met 10x optische zoom en  5MP was de FUJI Finepix S5600. Kost rond de 226 euro. Maar dit is niet echt een slank / klein design.
Cyrille    posted on 02-04-2007 10:16
Ik gebruik zelf een EOS300D, niet echt ideaal voor dagelijks 'toeristen' gebruik.. Ik heb zelf ook gekeken naar de IXUS serie van Canon en de Mju's van Olympus. Tot op heden nog geen van beiden gekocht maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de Olympus. Dit vanwege de prijs, gebruiksvriendelijkheid en functies.
Lead    posted on 02-04-2007 23:13
10x optische zoom in een compact camera bestaat volgens mij niet, dit houd op bij 3x (misschien bij goed zoeken 5x).

Ik heb zelf een Ixus (IIs), perfecte camera met een aluminium behuizing. Houd het redelijk lang uit op een accu en is snel start klaar. Maar voor echt mooie foto's is hij niet geschikt. Zodra de licht omstandigheden lastig worden (zoals op een feest) moet je al de flits of een statief gebruiken. Maar een perfecte camera voor de leuke momenten.

Als je hogere eisen aan foto kwaliteit stelt kom je al snel bij een spiegel reflex camera uit. Ik heb zelf een half jaar na de Ixus een Canon EOS 300D gekocht vanwege de magere resultaten van de Ixus op feesten (daar kocht ik hem voor uiteindelijk).

Met de EOS ben ik nog in de expirimenteer fase maar de plaatjes zij vele malen beter. Maar de EOS is een camera uit een andere klasse en niet gemaakt met een ander doel als een compact camera. Je neemt hem zeker niet zo gemakkelijk mee, en voor feesten moet je altijd dingen van tevoren regelen.

Welke ik je aan zou raden Confused
Eigenlijk allebei, ligt maar net aan het doel waarvoor je de camere koopt.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 03-04-2007 09:11 (1%)
Zuur    posted on 02-04-2007 23:57
Bestaan wel hoor Lead.

Panasonic heeft ze, zie hier de Panasonic DMC-TZ1. Deze is 5 MP, de TZ2 is 6 MP en de TZ3 is 7,2 MP. En Panasonic heeft goeie digitale camera's!
Jer-E    posted on 03-04-2007 09:03
hey ik werk zelf bij ITS enn ik kan je 1 advies geve
samsung heeft 3 verschillende camera's op de markt gebracht
degene die ik bedoel is de midden klasse kost ong 199,- verschild per winkel. ( zie onderaan voor specs)
deze camera licht zeer goed in de hand en maakt super mooie foto Winking my eye
echt een aanrader en anders zou k zelf tog voor een sony camera gaan zowieso geen olympus is wel leuk merk enzo
alleen die kaartjes die je erin moet propen zijn beperkt te krijgen
ik de samsung gaan gwoon sd kaartjes en in de sony gaan memorystick duo Winking my eye

je moet gwoon zelf lekker naar winkel gaan en laat je advisere en btw 1 tip luister niet naar wat de verkoper je aan probeerd te smere Winking my eye want hij wil vaak het duurste aan je verkope kijk alleen naar wat je nodig heb en wat zo goedkoop mogelijk is Winking my eye

SAMSUNG DIGIMAX S800 ZILVER

CCD-chip met 8,1 miljoen pixels
verwisselbare SD-Picture Card optioneel
3 x optische zoom
Overzichtelijk 2,4 LCD scherm
Pict Bridge: Direct printen zonder PC
prijs : 199.98 - internet 179

SONY DSC W35

HAD CCD-chip met 7,2 miljoen pixels
Compacte camera met 56MB intern geheugen
2 inch LCD scherm en optische zoeker
3 x optische zoom en 6 x digitale zoom
PictBridge: USB direct printen
prijs: 239.98 - internet 199
Zuur    posted on 03-04-2007 13:37
Ik zou dan weer geen Sony aanraden, memorysticks daarvan zijn VEEL te duur. Die camera's hebben allebei maar 3x optische zoom.

De Panasonic die ik noemde heeft 10x optische zoom, beeldstabilisator, 2,5 inch LCD scherm, gaan SD kaartjes in en heeft een Leica lens.

This is an old Topic

No new postings for 6.735 days.
 Post CommentThat would be 224.5 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

172 Users online: 101 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 11.772
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.163