Armin Van Buuren, de Verschrikkelijke.. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RenéKuppens    posted on 27-03-2007 13:25
Dit vondt ik op de MTV site in een Colum

Ik ben het hier dus niet mee eens.

Armin de Verschrikkelijke
23 oktober 2006 armin.jpgLove You More van Racoon is een stukje Nederlandse popgeschiedenis. Een juweeltje van een klein, oprecht liefdesliedje, dat een enorme hit werd. Symbool voor de wederopstanding van een band die door zijn platenmaatschappij op straat was gezet, en zo in de knel had gezeten dat sommige leden zich genoodzaakt zagen tijdelijk vuilnisman te worden.

Hetzelfde geldt voor I Would Stay van Krezip. Destijds de doorbraak van het aandoenlijke schoolbandje uit Tilburg, onder leiding van de nog aandoenlijker Jaqueline Govaert. Wat vond iedereen ze schattig, zeker door de video met het optreden op Pinkpop. Maar óf Pinkpop I Would Stay even meezong. Net als, ik noem maar even wat, 70.000 kelen voor het main stage van Rock Werchter.
Een nog veel belangrijker baken in de Nederlandse popmuziek is Saturday Night van Herman Brood. De grootste hit van het bekendste rock ‘n' roll-beest van het land. Draai je Saturday Night, dan druipt het gevaar uit je speakers. Zijn mythe is hem vooruit gesneld, maar daar draag ik graag aan bij.
Wat is nou de overeenkomst tussen deze 3 nummers?
Ze zijn alledrie in handen gevallen van de Pietje Bel-act van de duivel: Armin van Buuren. En de vrolijke snuiter heeft het lef gehad om deze nummers-met-reputatie vakkundig de grond in te stampen.
Armin de Verschrikkelijke zadelt de wereld al jaren op met bubblegum-house van de allerflauwste soort. Dat gaat zo goed dat hij door kuddes beenwarmers en tatoeages op opgepompte spieren tot op-twee-na-beste DJ ter wereld is verkozen. Dus...
Naast succesvol is Armin ook nog eens intelligent! In ieder verhaal over hem wordt nog maar eens breed uitgemeten dat hij een studie rechten heeft afgemaakt. En dat hij zich daarna pas vol op het draaien heeft gestort. Hierdoor wordt hij de Victoria Koblenko van de dancescene: gewapend met diploma, maar irritanter en irritanter.
Wat zijn we allemaal blij met hem, want Armin is sympathiek. En Armin is ook heel gewoon gebleven. Hij staat altijd zo vrolijk te lachen achter de draaitafels. Dit alles naar voorbeeld van Tijsje Verwest uit Breda, aan wie we ellende van het soort Armin toch eigenlijk allemaal te danken hebben. Maar ook al is Tiësto dan de bron van alle kwaad, hij doet ergens in de verte om de zoveel singles nog wel eens een poging zijn geluid enigszins te vernieuwen. Nee, dan Armin. Die heeft enkele jaren geleden een maniertje gevonden waar hallen vol scooterrijdende kids plat voor gaan, en dat Ctrl C - Ctrl V't hij op al zijn producties. Zo ook zijn remixen van grote hits van vaderlandse bodem.
Armin van Buuren maakt de allerlelijkst remixen ever. Immers, bij een remix is het de bedoeling dat de oorspronkelijke elementen gebruikt worden om het nummer in een nieuw jasje te steken. Maar de man uit Leiderdorp wijkt niet van zijn plan en dus wordt iedere meezinger voorzien van ellenlange, uitwaaierende akkoorden en stomvervelende strijkers. Het absolute dieptepunt is Saturday Night van Herman Brood. Deze ellende wordt kracht bijgezet door een videoclip waarin Armin, in sfeervol zwart-wit beeld, door het atelier van Brood loopt. In gedachten verzonken bladert hij wat door de schilderijen. Dan lijkt hij door een gedachte te worden opgeschrikt. Hij kijkt over zijn schouder, rechtstreeks naar een portret van de meester aan de muur. Duidelijk zie je de verbondenheid tussen de twee artiesten, de kunstenaars, de één in levende lijve, de ander als foto.
De rest van de video heb ik niet gezien, omdat ik in innige omhelzing met Villeroy & Boch overtuigend over mijn nek ging.
Herman Brood. Een man die ging voor oprechtheid, die met zijn hele lichaamsgewicht rock ‘n' roll was, die voor het Calvinistische Nederland een symbool was van wat wij allemaal niet durven. Wat had Herman zélf van deze remix gevonden? Met wat chemicaliën op is veel muziek al vrij snel best leuk, weet ook Armin's publiek. Toch denk ik dat Herman Brood Armin met liefde van het Hilton geduwd had.

Edit

Hier de Reactie van Armin [DJ Emotion BedanktWinking my eye]

Armin van Buuren boos op columnist
30 Oktober 2006 17:13: Cyril Snijders
"Mensen bedankt voor de steun. Maar laat deze kerel maar lekker schrijven, hij weet er veel te weinig van."

"Maar ik ga me zelf niet verdedigen. Ik ben trots op de remixes die ik heb gemaakt en sta er dan ook volledig achter. En het kan me niets schelen wat een nep journalist daar van zegt. Met vriendelijke groet, Armin van Buuren."

Zo! De altijd vriendelijke nummer twee van de wereld is flink op zijn pik getrapt door een genadeloos stukje van MTV's Arne van Terphoven over zijn remix van Herman Brood's Saturday Night.
In een pissige en defensieve reactie laat hij weten dat kritiek hem niks doet en dat hij zich niet gaat verdedigen. Hmm, interesting. Komt weinig geloofwaardig over, Armin. Gewoon doodzwijgen, is dat niks? Of niet lopen fucken met Nederlands enige kleine stukje rock 'n roll geschiedenis, dat kan ook natuurlijk.

Brand Los..

What do you think about Armin Van Buuren, de Verschrikkelijke.. ??

Vote :   

Ferre    posted on 27-03-2007 13:36

dat die meneer maar eerst eens zijn genres bestudeerd en eens tegoei naar muziek luistert en dan nog maar eens terugkomt

Dalique    posted on 27-03-2007 13:50
' de duivel: Armin van Buuren ' 

Dat slaat werkelijk alles, sommige mensen hebben geen verstand van muziek, dus moeten ze ook niet ouwehoeren.

Ik vind het eigenlijk wel geniaal wat hij bedenkt. Neem nu
ARMIN ONLY . Hij doet daar veel met live artists, hij is creatief met muziek bezig. En houdt er ook echt van, en dat hoor én merk je aan hem. Zijn spontaniteit springt er echt van af inderdaad (in tegenstelling tot thijs).

Binnenkort ASOT 300!

mazzel met deze topic
Nvie    posted on 27-03-2007 14:05
Hij overdrijft wel heeeeeeel erg. Maar ik ben wel met hem eens dat die remix van Love You More het origineel helemaal niet overtreft.
jonny820511    posted on 27-03-2007 14:13
quote:
Poster: Nvie
Hij overdrijft wel heeeeeeel erg. Maar ik ben wel met hem eens dat die remix van Love You More het origineel helemaal niet overtreft.

Ik vond love you more juist weer stukken beter dan Saturday Night en de schrijver van dit stukje heeft wel een punt dat je Saturday Night eigenlijk niet commercieel mag remixen en uitbrengen. Persoonlijk geef ik hem groot gelijk laat hem maar schuiven. Hij schuift meer bij mekaar dan die collumnist waarschijnlijk.
RenéKuppens    posted on 27-03-2007 14:39
Maar zijn nieuwe remix van Ilse De Lange - The Great Escape (armin van buuren mix)

Maakt het nummer stukken beter.
Ik weet niet waneer hij uitkomt maar hij staat op de DVD van Armin Only 2006Winking my eye
DJ-Emotion    posted on 27-03-2007 14:44
En who the F*ck is Arne van Terphoven?
De columnist die deze onzin heeft opgemaakt....

Iig is het artikel al wat gedateerd, en staat hier de reactie van Armin
Dalique    posted on 27-03-2007 15:06
"Maar ik ga me zelf niet verdedigen. Ik ben trots op de remixes die ik heb gemaakt en sta er dan ook volledig achter. En het kan me niets schelen wat een nep journalist daar van zegt. Met vriendelijke groet, Armin van Buuren."

en zo is het maar net.
Lawrenz    posted on 27-03-2007 15:41
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ja oke, Saturday Night vind ik niet geweldig, maar om een artiest zo af te kraken
MaD    posted on 27-03-2007 16:14
Ik vind armin een top DJ maar ben het wel eens dat die remixes slecht zijn. Maar ja, je kunt niet alleen maar toppretjes produceren, en als je nooit eens wat anders probeert kom je nergens, dus wel respect dat hij die nummers durft te remixen, maar vint t niet echt een geslaagd project
noadja.com /// aboveall.nl
ArCee    posted on 27-03-2007 18:17
Deze mijnheer heeft dus helemaal niets met dance. Dat kan, smaken verschillen nu eenmaal. Deze mijnheer heeft daarintegen wel iets met rock, dat moge duidelijk zijn. Geeft ook niets, smaken verschillen nog steeds. Waar hij voorbij aan gaat is dat Armin het nummer van Herman Brood (vond het niet zijn sterkste remix overigens) op VERZOEK gedaan heeft vanwege de bioscoopfilm over de overleden man. De nummers van Kane en Racoon zijn met behulp van de artiesten zelf geremixed vanwege "Armin only". Waar moet die randdebiel dan om zeiken? Om het zeiken zelf misschien? Om zich te laten horen en hoe erg hij dance verafschuwd? Ik verafschuw ook een aantal soorten muziek maar ik laat iedereen in zijn waarde. Misschien moet deze mijnheer zich dat ook maar eigen maken want dit gaat absoluut niet alleen over Armin. Dit is afzetten tegen de gehele dancescene en dan heb ik nieuws voor hem. De dancescene is groter als dat deze mijnheer ooit zal worden met zijn amateuristische stukjes onzin.

Was getekend: ArCee.
Cyspoz    posted on 27-03-2007 18:45
Het is nogal een flame op een persoon gericht waarbij ik me afvraag of dat nodig is. Ik ben het echter voor een deel wel met hem eens. Er wordt nogal eens een lekker oud en bekend nummer gebruikt om iets nieuws te maken. En soms vraag ik me af of je nu bewondering moet hebben voor wat er is gemaakt.
Wat Junkie XL toen heeft gedaan was bijvoorbeeld leuk. Maar dat nummer werd vooral bekend door de hele hype rondom het feit dat hij de eerste was die ooit de rechten kreeg voor een officiële remix gebaseerd op werk van Elvis Presley.
Ik vind dat Armin zijn remix van Racoon erg mooi was en het orgineel versterkt en respecteerd. Saturday night vind ik daarin tegen een minder succes wat mij dan al snel de indruk geeft dat het Saturday night verhaal puur gebruikt is omdat het commercieël bekend is.
Maar zoals ik al zij, dit geld dus niet alleen voor Armin van Buren er zijn heel veel producers die dit doen. Bijna niks wat uitkomt vandaag de dag is orgineel of zelf bedacht. En Armin de Verschrikelijke vind ik dan ook nogal wat overdreven.
soundcollector    posted on 27-03-2007 20:04
Mja, kvind het maar een beetje zwakjes hoor wat die man daar neerschrijft.
MTV is de laatste jaren ook maar zwak aan het worden, tien jaar geleden was het nog een cool 'rebel en jeugdig' tv kanaal maar nu is het ook maar zwakke boel geworden.
Blijkbaar hebben ze niet alleen de zender verkl**t maar ook verkeerde journalisten ingehuurt. Dat een muziek zender dit op zijn site durft zette is echt abnormaal, het gaat bij MTV toch om MUSIC televison of niet? Is dit dan geen muziek wat Armin maakt?
Ik dacht het ook, een beetje respect zou dan wel kunnen
Wrs is de journalist gewoon jaloers omdat hij het nooit zo ver zal schoppen :D
barthawk    posted on 27-03-2007 20:56
ben het met armin's statement eens...niet dat ik al zijn platen top vind maar deze colomn slaat nergens op....
Sandr    posted on 27-03-2007 23:35
Ik ben het niet echt met iemand eens. Die columist gaat veel te hard over de zeik.
Maar ik vind dat wanneer je een remix maakt, je het origineel in zijn waarde moet laten. Dat vind ik niet bij alle remixen van Armin het geval.
Play that funky music white boy....
Jer    posted on 28-03-2007 09:39
Poster: DALIQUE
' de duivel: Armin van Buuren ' 

Dat slaat werkelijk alles, sommige mensen hebben geen verstand van muziek, dus moeten ze ook niet ouwehoeren.

Ik vind het eigenlijk wel geniaal wat hij bedenkt. Neem nu
ARMIN ONLY . Hij doet daar veel met live artists, hij is creatief met muziek bezig. En houdt er ook echt van, en dat hoor én merk je aan hem. Zijn spontaniteit springt er echt van af inderdaad (in tegenstelling tot thijs).

Binnenkort ASOT 300!

mazzel met deze topic

OFFTOPIC:
Ik vind hem anders ook altijd even vrolijk en spontaan achter de draaitafels staan. En hij heeft vind ik veel betere nummers dan armin.(maar dat is een mening:p)

ONTOPIC:
Maar inderdaad niemand heeft het recht om een artiest zo aftekraken!

Illusion    posted on 28-03-2007 11:43
Poster: Nvie
Maar ik ben wel met hem eens dat die remix van Love You More het origineel helemaal niet overtreft.

Dit vind ik juist wel, ik vind de remix van Armin mooier. De gewone van Racoon vind ik saai.

Maar dit is een persoonlijke mening.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
sjefkuh    posted on 28-03-2007 17:08
Slaat echt helemaal nergens op dit..

oké, love you more en saturday night waren niet zijn beste remixen,
maar die van krezip daarintegen vond ik súper.
Saturday night heeft hij idd ook op verzoek gemaakt voor de film, en ik heb in een interview gehoord dat hij het eerst zelfs niet wilde doen.
En daarnaast heeft armin nog een héleboel goede, zelfbedachte producties en remixen.
Stephan_    posted on 28-03-2007 18:40
Hij heeft wel een beetje gelijk vind ik. Je graaft je eigen graf als je zo veel bekende nummers remixt. Dan weet je dat je dit soort kritiek kan verwachten. En om nou te zeggen dat die Love You More goed was, nou echt niet...
Maargoed, ik ben ook al langer geen fan meer van Armin van Buuren. Vind persoonlijk dat hij de laatste 2 jaar steeds vlakker is gaan draaien, tegen saai aan gewoon. Jammer, in 2003/2004 was hij echt top.
Winston    posted on 11-04-2007 22:56
Die journalist speelt zowel de man als de bal. Hoe moet je daar nu op reageren als het over jou ging?

Armin vindt ik een goede DJ en hij heeft een aantal leuke producties. Ik vindt dat zijn remixjes wel beter kunnen.
Tic Toc
Luxx    posted on 12-04-2007 18:43
Zegt die journalist nu sirrieus dat armin slechte house maakt? volgens mij maakt hij niet eens house? armin gaat eerder richting de soft-trance of ergens in dat hoekje. ik vind zijn muziek persoonlijk echt helemaal niks ik snap dan ook niet dat hij 2e van de wereld is. maar kep wel respect voor de man. en dat hij de duivel is.. komop nou zeg.. moet hier sirrieus op reageren ?
www.mothermusic.nl
Renzis    posted on 25-04-2007 09:54
zo zinloos, kmag zowiezo de meeste collumniste niet, ze kunnen alleen maar zeiken over dingen en mensen die het bereikt hebben in het leven. en dat terwijl ze zelf niet verder komen dan un zinloos stukje in een blad schrijven. maar zodra je begint met teksten als armin - bubblegum muziek. dan ben je fout bezig
Code-Y    posted on 25-04-2007 10:06
wat denkt ze wel niet?

armin is the best man...... kijk dat tiesto nummer 1 is geweest boven armin dat komt door zijn goede skills. maar ik persoonlijk vind armin qua stijl beter....
en die remixes..... die zijn gewoon meesterlijk ik heb die van armine n racoon op single gehaald..... die mix ik maar al te graag overal doorheen :D

en aan het einde beweert dat mens ook nog dat de meeste fans van armin maar al te goed weten dat "met wat chemicaliën op" zijn muziek wel leuk lijkt.....

en nu ff dit punt:
MUSIC IS MY DOPE!

misschien moet dat mens eens een fijna hobby gaan zoeken..... tuinieren ofzo.... dan hebben wij geen last van haar..... 

MuffHouse    posted on 25-04-2007 10:09
Tis net of Armin zijn vriendinnetje heeft afgepakt
rob1n    posted on 25-04-2007 11:21
"Herman Brood. Een man die ging voor oprechtheid, die met zijn hele lichaamsgewicht rock ‘n' roll was, die voor het Calvinistische Nederland een symbool was van wat wij allemaal niet durven. Wat had Herman zélf van deze remix gevonden?"

dat vraag ik me wel af, maar voor de rest is de column niet echt van bijster hoge kwaliteit
Reemz    posted on 25-04-2007 13:52
 Arne van Terphoven is een persoon die een boek heeft geschreven over de Dance Scene en vind zichzelf nu zo stoer dat hij vind dat hij wat over andere DJ's/Producers wat mag zeggen.

Maar goed wie is Arne om daarover te oordelen. Mensen die denken dat ze alle kennis bevatten over de dance scene kots ik uit en zeker Arne van Terphoven.

En dat Arne geen kennis bezit mag duidelijk zijn want wie schrijft er momenteel nog steeds columns en verdient geen bakken met geld? En wie verdient wel lekker veel centjes? Precies Armin.

En dat men het niet  eens is met een remix is prima maar ga niet iemand af lopen zeiken omdat je het niet kan hebben dat hij het wel gemaakt heeft en zelf niet.

Kortom Arne van Terphoven is een mooi voorbeeld van mensen die praten als een kip zonder kop.

THE END...

64 Users online: 21 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 14.979
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.221.731