record studio. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 26-03-2007 21:07
binnen kort zal ik samen met mijn vriendin een nieuw huis gaan kopen, en bij deze huizen kijk ik ook of er ruimte is voor mijn dj spullen en mischien een kleine opname studio (zal er eigenlijk wel zeker komen, dat kun je zien aan de spullen die ik al heb).

de laatste tijd ben ik nogal wat producers tegen gekomen, die mij ook graag zouden willen helpen met het produceren. dus wat houd me nu nog tegen.....

euh..... ja een (opname) studio.

op mijn werk kan ik een al wat ouderde professionel yamaha 16 kanaals mengtafel kopen voor een schijntje, en ook echt een schijntje

16 mono kanalen 4 stereo kanalen en 3 x aux 1 pre 2 post en per kanaal 4 toonregelaars. en per kanaal een direct out.

deze ga ik dan ook zeker kopen, dus een begin is gemaakt.
met deze tafel kan ik dus een normaal drumstel opnemen, en meerdere zang kanalen gebruiken.

verder moet ik nog ff kijken wat ik nog meer nodig heb.

wat ik tot nu toe heb:

16 kanaals mengtafel

versterker + speakers

en natuurlijk mijn dj set (djm500, 2 x cdj 200 en 1 x cmx3000 deze komt waarschijnlijk vast in mijn studio te zitten)

en een erg goede computer met 2 x tft scherm (voor het produceren) en een goede geluidskaart met 2x cinch in en 2x cinch uit.

en nog een laptop die nog een paar aanpassingen nodig heeft maar ook gebruikt gaat worden.

wat heb ik nog nodig:
2 x 32 bands EQ 
effecten prosesor.

en wat nog meer, ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
dus, denk jij dat ik er een speciaal  apparaat zeker bij moet hebben laat weten of heb je zelf ideeen voor een studio. vertel het.

www.moonentertainment.nl

What do you think about record studio. ??

Vote :   

jelektronic    posted on 26-03-2007 21:18
ik zou persoonlijk uitkijken naar een goed opname programma voor op je pc.
tis maar een kwestie van je opgenomen "liedje" goed te verwerken, aanpassen. 

ook mss goede monitor speakers (tenzij je er al hebt)

dit is alvast mijn mening en veel succes met je plannen!
DjBlackMagic    posted on 26-03-2007 21:33
Wat dacht je van Logic Pro 7 ?
djmamo    posted on 26-03-2007 21:48
Poster: DjBlackMagic
Wat dacht je van Logic Pro 7 ?

is dat eigenlijk niet voor de apple gemaakt?

ik heb namelijk een pc die speciaal voor audio en video gebouwt is, iets meer voor video maar toch
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 26-03-2007 21:57
Logic Pro werkt ook alleen maar op een apple, dat is niet ontwikkeld voor een Windows PC.
DjBlackMagic    posted on 26-03-2007 22:04
Dat weet ik heb zelf een apple maar weet niet of hij een pc heeft of een mac. Eeen computer kan zoal pc als mac zijn en laptop idem.
tairip    posted on 27-03-2007 10:52
In prinicipe kan je met de juiste software plugins erg veel doen.
Jongens zoals Pronti en Kalmani werken alleen maar softwarematig!

Een goede geluidskaart met voldoende I/O is dus een pre.
Ik zou als ik jou was een soortgelijkprogramma als Qubase gebruiken.
djmamo    posted on 27-03-2007 10:59
ff voor de duidelijkheid het gaat mij meer om de hardware niet om de software, want die heb ik grotendeels al (cubase, wavelab, fl studio)

en hoe je een bepaalde inrichting zou maken
www.moonentertainment.nl
Reemz    posted on 27-03-2007 11:03
Mamo al gedacht aan een goed midikeyboard, studiomonitoren, een  zangmicrofoon voor je vocals? 

Cyspoz    posted on 27-03-2007 11:09
Om misschien iets specifiekere vragen en antwoorden te kunnen stellen en geven is het misschien makkelijk als je aangeeft wat je precies in je studio wilt gaat doen. Wil je mixen producen, wil je muziek producen middels sequencers of wil je ook echt instrumenten in het verhaal betrekken.
djmamo    posted on 27-03-2007 11:22
Poster: Cyspoz
Om misschien iets specifiekere vragen en antwoorden te kunnen stellen en geven is het misschien makkelijk als je aangeeft wat je precies in je studio wilt gaat doen. Wil je mixen producen, wil je muziek producen middels sequencers of wil je ook echt instrumenten in het verhaal betrekken.

ik ga een ruimte bouwen voor het opnemen van vocals en het opnemen van instrumenten, dit gaat dan mijn computer in zodat ik het ook kan bewerken en in producties kan gebruiken.

en natuurlijk nummers produceren/remixen

heb een midikeybaord, monitoren komen er aan en de zang mic ook
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 27-03-2007 11:48
Kijk hier eens naar Winking my eye dit is echt een toppertje als je geen geld hebt om een complete zangbooth in te richten.

KLIK

Drumkit (microfoons)
Zang mic
Kelk mic
Multi effect processor
Compressor/ Limiter
Mengpaneel
Monitoren
Laptop o.i.d.
Goede geluidskaart
Microfoonstatieven
Bekabeling
Spectrum analyser (kan erg makkelijk zijn)

Enz... je kan het zo uitgebreid maken als je het wil!
jelektronic    posted on 27-03-2007 16:23
waarom een spectrum analyser (is da ni om de bandbreete te bepalen van bijvoorbeeld radiozenders) als ik vragen mag, wij gebruiken zo een ding op school om de kabeldistributie te meten maar waarvoor wordt dit dan in een opnamestudio gebruikt?
djmamo    posted on 27-03-2007 17:56
denk zelf dat ik geen compressor/limiter nodig heb, het geluid hoefd niet hard te gaan, als de klank maar mooi is.

en een compressor/limiter zet je er eigenlijk alleen tussen als je installatie erg hard moet gaan, en dat is niet van belang hierbij.

een kelk microfoon is gewoon een kleine condensator microfoon, dus ook niet erg hard nodig.

ik zoek meer alleen de basic gear.

voorbeelden klik, klik, oke dit is dan wel een ver gezocht plaatje

spectrumanalyzer, denk ook niet dat ik dat hard nodig heb, omdat je heel erg op je gehoor afgaat, en je eigenlijk erg veel uit je vu meters kan halen en uit je computer, dus de opgenomen sporen
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 27-03-2007 18:16
Poster: djmamo
denk zelf dat ik geen compressor/limiter nodig heb, het geluid hoefd niet hard te gaan, als de klank maar mooi is.

Compressor limiter wil je vaak wel voor je microfoons!
djmamo    posted on 27-03-2007 18:20
Poster: tairip

Compressor limiter wil je vaak wel voor je microfoons!

leg dan ook ff uit waarom ik die voor mijn microfoons moet gebruiken.

lees hier verder over de limiter
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 27-03-2007 19:35
Je wil je signaal gecompressed hebben voordat het je pc binnen komt zodat als je er later bewerkingen mee gaat doen je een lagere signaal/ ruis verhouding hebt!
djmamo    posted on 27-03-2007 23:10
Poster: tairip
Je wil je signaal gecompressed hebben voordat het je pc binnen komt zodat als je er later bewerkingen mee gaat doen je een lagere signaal/ ruis verhouding hebt!

is mischien mogelijk, maar als ik een "zuivere" lijn heb en ik regel hem netjes af op 0db dan maakt het niet veel uit, kan er altijd nog een digitale versterking overheen gooien. en digitaal bewerken dus de frequentie van de ruis elimineren
www.moonentertainment.nl
wico    posted on 17-03-2010 16:54
waarvoor dient een geluidskaart ik wil echt later een record studio hebben en zoek nu onderdelen die noodzakelijk zijn

bambamstudio    posted on 17-03-2010 17:18
een audio interface met RCA in- en uitgangen? Hoe wil je je microfoons aansluiten in je record studio?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
wico    posted on 18-03-2010 20:26
Poster: bambamstudio
een audio interface met RCA in- en uitgangen? Hoe wil je je microfoons aansluiten in je record studio?

ik zou mijn mics aansluiten op me mixer
kan je dan je mixer op je geluidskaart aansluiten
Dolivieira    posted on 18-03-2010 20:33
Ja dat kan. Maar wat wil je precies gaan doen?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mixt-Ape    posted on 19-03-2010 01:54
Nice, effe een 3 jaar oud topic kicken...
Dolivieira    posted on 19-03-2010 07:16
Poster: Mixt-Ape
Nice, effe een 3 jaar oud topic kicken...

Mixt-Ape,?Wico gebruikt de search knop. Mag ook wel in de krant, toch? Beter zo dan iedere keer nieuwe topics openen.

Wico zelke vraahjes kan je ook in KVT topic doen.
wico    posted on 19-03-2010 19:10
Poster: djdolivieira
Ja dat kan. Maar wat wil je precies gaan doen?

ik wil een record studio maken later als ik genoeg geld heb verzameld
en ik zou alles met microfoons willen doen
dus zal ik mijn mics gewoon aansluiten op de mixer
Dolivieira    posted on 19-03-2010 21:40
Wat voor mixer had je in gedachte.

251 Users online: 189 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 2.228
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.773