binnen kort zal ik samen met mijn vriendin een nieuw huis gaan kopen, en bij deze huizen kijk ik ook of er ruimte is voor mijn dj spullen en mischien een kleine opname studio (zal er eigenlijk wel zeker komen, dat kun je zien aan de spullen die ik al heb).
de laatste tijd ben ik nogal wat producers tegen gekomen, die mij ook graag zouden willen helpen met het produceren. dus wat houd me nu nog tegen.....
euh..... ja een (opname) studio.
op mijn werk kan ik een al wat ouderde professionel yamaha 16 kanaals mengtafel kopen voor een schijntje, en ook echt een schijntje
16 mono kanalen 4 stereo kanalen en 3 x aux 1 pre 2 post en per kanaal 4 toonregelaars. en per kanaal een direct out.
deze ga ik dan ook zeker kopen, dus een begin is gemaakt.
met deze tafel kan ik dus een normaal drumstel opnemen, en meerdere zang kanalen gebruiken.
verder moet ik nog ff kijken wat ik nog meer nodig heb.
wat ik tot nu toe heb:
16 kanaals mengtafel
versterker + speakers
en natuurlijk mijn dj set (djm500, 2 x cdj 200 en 1 x cmx3000 deze komt waarschijnlijk vast in mijn studio te zitten)
en een erg goede computer met 2 x tft scherm (voor het produceren) en een goede geluidskaart met 2x cinch in en 2x cinch uit.
en nog een laptop die nog een paar aanpassingen nodig heeft maar ook gebruikt gaat worden.
wat heb ik nog nodig:
2 x 32 bands EQ
effecten prosesor.
en wat nog meer, ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
dus, denk jij dat ik er een speciaal apparaat zeker bij moet hebben laat weten of heb je zelf ideeen voor een studio. vertel het.