filmpjes mixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_IVI-R    posted on 26-03-2007 00:34
Om alles nog wat beter onder de knie te krijgen en wat bij te leren, ben ik op zoek naar duidelijk filmpjes van dj's aan het werk, zodat ik duidelijk kan zien wat ze doen aan de cd players en mixer.. stijl: geen rap/r&b/scratch toestanden, maar wel  groove/house/trance enzovoort (euro-style)

youtube heb ik al gecheckt, maar weinig soeps..
als iemand nog leuke sites weet, laat maar weten

alvast bedankt!
www.nikan.be

What do you think about filmpjes mixen ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 26-03-2007 08:44
Op YouTube heb je filmpjes van een DJ-Tutor (volgens mij ook z'n username) en die geeft wel goed uitleg. Weet alleen niet of hij ook gewone filmpjes heeft.

Op Video Google heb ik wel een hele goeie, nl. LiQuiD iCe z'n filmpjes. Hier is een link:
http://video.google.nl/videoplay?docid=7070101486219342794&q=liquid+ice
Ernaast bij de playlist staan er nog 2 van hem. Hopelijk heb je er wat aan, maar het is wel een lange zit :P
edit: kijk op YouTube is naar filmpjes van ellaskins
MrCotino    posted on 26-03-2007 16:01
Die filmpjes van ellaskins zijn heel goed
Ik vond ook een filmpje hoe je kan beatmixen zonder je headphone te gebruiken(dus alleen met je speakers)

DJ_IVI-R    posted on 26-03-2007 16:46
alvast bedankt voor deze enkele linkjes Happy, laughing
www.nikan.be
Twello    posted on 26-03-2007 20:48
ja die flimpjes kijk ik ook ik probeer te leren mixen met de pitch fader... ik kan niet eens normaal goed mixen dus het word een lastige klus

DJ_IVI-R    posted on 26-03-2007 20:54
spijtig dat er gen filmpjes osptaan met een cd table top
www.nikan.be
Twello    posted on 26-03-2007 21:10
wel met een dubbelaar... 
DJ_IVI-R    posted on 26-03-2007 21:41
ja maar spijtig genoeg maar 1 filmpje.. maar ik vraag mij nu paar dingen af ..

hij zit daar constant met de pitch te "riden" met die sl1200's, maar bij een table top als ik het goed voor heb, zet je toch gewoon je cue point, play en dan met pitch bend luisteren en verder exact zetten?

of vergis ik mij en is het altijd zo dat afgaan met die pitch-fader..?

probleem is een beetje dat ik mij op niemand in omgeving kan baseren om wat kennis op te doen of zaken te ontdekken hoe ze exact moeten.. Zo had ik in begin pas na een tijdje door waarvoor juist die cue knop diende en wat gebruik ervan inhield enzovoort..

ik moet het allemaal zelf maar uitzoeken, en dat maakt het er als beginner niet gemakkelijker op Unhappy
www.nikan.be
MartinDuncan    posted on 26-03-2007 23:08
klopt, het wordt er zeker niet gemakkelijker op maar er staan op internet ook een aantal geschreven totorials op internet. ik denk dat als je dat intypt bij google (maar dan totorial goed geschreven  k weet ff niet hoe het moet) dat je een aantal nuttig dingen gaat vinden. 

maar even over het verhaal van de pitchbend (knopjes) en de pitch fader
(de schuif). wat hij op zijn platen speler doet het steeds vooruit of achter uithalen van zijn pitch fader en daarna meteen terug zetten is het zelfde wat jij kunt met je pitch kopjes. Als je op het pitch bend + knopje drult zul je horen dat het nummer sneller zal gaan, het - knopje is natuurlijk langzamer. Doormiddel van deze knopjes kun je het nummer een klein beetje vooruit of terug uit zetten en zo dus hele kleine verschillen tussen de nummers weg werken. Het gaat hierbij niet om verschillen in snelheid maar bijvoorbeeld als je niet iets te laat was met het op play drukken zodat hij een klein beetje achter het andere nummer aan loopt. Als de nummers nog niet de zelfde snelhied hebben kun je doormiddel van je pitch ben knopjes het nummer tijdelijk versnellen of vertragen, je kunt er dan op een simpele manier achter komen hoeveel je de pitchfader moet verplaatsen en dus de snelheid van het nummer moet veranderen. 

Volgens mij is het een warrig verhaal geworden, ik hoop dat je er een beetje wijzer van wordt maar ik kan het echt niet anders uitleggen. 
Ik begrijp wel dat je gefrustreerd raakt doordat het nog niet helemaal lukt met het beatmatchen, maar dit lukt nu een maal niet in een paar maandjes, je moet toch zeker op een jaar reken voordat je echt behoorlijk kunt beatmatchen. in het begin is het voorla doorbijten en in jezelf blijven geloven als je maar genoeg oefend lukt het vanzelf. wat ook erg belangrijk is is dat je veel informatie opzoekt op internet zoals bijvoorbeeld fora, je leert hier verschrikkelijk vel van.      
DJ_IVI-R    posted on 27-03-2007 16:04
ja oefenen gaat ook niet altijd vanwege werk natuurlijk.. ik draai gemiddeld ook maar een uur of 2 per week..
het grove pitch werk /beat matchen lukt, enkel dat finetunen nog niet echt..
ben nu sinds eind november-begin december bezig..
dus meeste mensen gebruiken hier enkel pitch en amper de pitch bend?
www.nikan.be
MartinDuncan    posted on 27-03-2007 20:31
ik gebruik de piich bend juist zwaar vaak ik vind het echt zwaar makkelijk maar het is gewening denk ik en je moet er mee leren omgaan. het is echt oefen oefenen en nog een keer oef...

This is an old Topic

No new postings for 6.742 days.
 Post CommentThat would be 224.7 months
or a whopping 18.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

372 Users online: 289 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 51.625
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.016