klopt, het wordt er zeker niet gemakkelijker op maar er staan op internet ook een aantal geschreven totorials op internet. ik denk dat als je dat intypt bij google (maar dan totorial goed geschreven

k weet ff niet hoe het moet) dat je een aantal nuttig dingen gaat vinden.
maar even over het verhaal van de pitchbend (knopjes) en de pitch fader
(de schuif). wat hij op zijn platen speler doet het steeds vooruit of achter uithalen van zijn pitch fader en daarna meteen terug zetten is het zelfde wat jij kunt met je pitch kopjes. Als je op het pitch bend + knopje drult zul je horen dat het nummer sneller zal gaan, het - knopje is natuurlijk langzamer. Doormiddel van deze knopjes kun je het nummer een klein beetje vooruit of terug uit zetten en zo dus hele kleine verschillen tussen de nummers weg werken. Het gaat hierbij niet om verschillen in snelheid maar bijvoorbeeld als je niet iets te laat was met het op play drukken zodat hij een klein beetje achter het andere nummer aan loopt. Als de nummers nog niet de zelfde snelhied hebben kun je doormiddel van je pitch ben knopjes het nummer tijdelijk versnellen of vertragen, je kunt er dan op een simpele manier achter komen hoeveel je de pitchfader moet verplaatsen en dus de snelheid van het nummer moet veranderen.
Volgens mij is het een warrig verhaal geworden, ik hoop dat je er een beetje wijzer van wordt maar ik kan het echt niet anders uitleggen.
Ik begrijp wel dat je gefrustreerd raakt doordat het nog niet helemaal lukt met het beatmatchen, maar dit lukt nu een maal niet in een paar maandjes, je moet toch zeker op een jaar reken voordat je echt behoorlijk kunt beatmatchen. in het begin is het voorla doorbijten en in jezelf blijven geloven als je maar genoeg oefend lukt het vanzelf. wat ook erg belangrijk is is dat je veel informatie opzoekt op internet zoals bijvoorbeeld fora, je leert hier verschrikkelijk vel van.