Voice Killer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PERCY    posted on 14-12-2004 11:53
Wat is volgen jullie evaring een goede proggie om stemmen in muziek te killen om zo een instrumental over te houden?

Any One?

please..................

Knallen tot ze Vallen

What do you think about Voice Killer ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 14-12-2004 16:08
is volgens mij makerlijk om gewoon de insturmental versie te DLen.. Voice killen is niet simple omdat een voice op alle frequenties zit.. bass mid en high..
User edit by TheSupercrab on 14-12-2004 @ 16:09:13 (3%)
W.i.M    posted on 14-12-2004 18:25
Je zult het wel voor een gedeelte kunnen 'killen' maar helemaal wegkrijgen lijkt mij een onmogelijke taak.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 14-12-2004 22:03
Sterker nog, dit IS vrijwel onmogelijk.

Een stem een zo'n complexe serie van frequenties over een behoorlijk breed stuk bereik dat je met een Equalizer of toonregeling dit nooit weg kan halen zonder het hele nummer te mollen. Zelfs met een uitgebreide digitale Equalizer (met regelbare Q-factor) is dit me niet gelukt.

Een andere manier van filteren : Een stem is waarschijnlijk het enigste (of een van de weinige) 'mono' geluiden in een nummer, als je mazzel hebt. Je zou dan een filtertje kunnen gebruiken dat uitsluitend het volledige Stereo signaal doorlaat.

Maar ook hier kun je stukken van het nummer kwijt raken, de percussie is meestal ook redelijk mono.

Omdat het me in de praktijk met hardware effectapparatuur nooit goed heb kunnen krijgen denk ik niet dat dit mogelijk is met software. Ik wil je niet teleurstellen, maar ik zou ook geen software weten dat in de buurt ervan komt....

Hopelijk is er wel iemand die een mooie tip heeft, want ik ben er ook in geinterresseerd (de instrumental is niet altijd beschikbaar van tracks)
Let the BASS be louder
User edit by Lead on 14-12-2004 @ 22:05:08 (10%)
PP    posted on 08-11-2005 20:39
keej dan
PatrickBeuken    posted on 09-11-2005 08:57
Nja... k ken software met een voice-kill functie, maar zoals je het zegt... het klinkt nooit echt mooi...

This is an old Topic

No new postings for 7.262 days.
 Post CommentThat would be 242.1 months
or a whopping 19.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

290 Users online: 38 Guests (252 Unknown)
Pages generated today : 9.035
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.776.153