Nummer geproduceerd en dan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

trance    posted on 24-03-2007 18:13
Ik ben nu sinds een jaartje bezig met het produceren van eigen werk, nu gaat dit zo goed dat ik afgelopen week een nummer heb afgemixt die echt iedereen super vet vind. Ook op de dansvloer (een kleine preview) deed hij het erg goed...

Maar ik heb nu wel dit nummer. Maar ik weet niet hoe ik hem in de markt kan zetten. Zodat hij mischien op vinyl en/of cd geperst kan worden door een platen label of maatschappij. Iemand hier ervaring mee? Ik heb vaneen aantal collega,s de tip gekregen om hem te versturen als demo naar labels etc.

Ik ga hem hier niet posten o.i.d. Wie kan me vertellen hoe dit in zijn werk gaatConfused

What do you think about Nummer geproduceerd en dan ??

Vote :   

MD    posted on 24-03-2007 18:20
Je moet inderdaad een demo-cd naar een platenmaatschappij sturen en dan hopen dat ze hem goed vinden en met jou een contract willen tekenen.
Julemac    posted on 24-03-2007 18:29
waarom post je hem niet hier?
trance    posted on 24-03-2007 18:34
Poster: Julemac

Omdat ik niet wil dat straks 1 of ander juppie er met dit nummer vandoor gaat, wat je vaak hoort. Dus ik hou het voor mezelf, lijkt me erg verstandig.

Hij lijkt een beetje op dat nummer van ohmna - people get lost.

KwK    posted on 24-03-2007 18:45
quote:
Poster: Julemac

omdat het dan nog moelijker word om gereleased te krijgen

dus gewoon naar wat labels sturen
sommige acepteren ook een mp3tje via de mail
en mocht er weinig interesse zijn
kun je hem ook zelf op vinyl of cd laten persen
maar dan moet je wel alles zelf regelenen/betalen
MartinDuncan    posted on 24-03-2007 21:31
post anders eens een piep klein stukje zodat wij ook een prievieuw hebben
(als je wil)
ChiellianvanWhod    posted on 25-03-2007 16:30
Ik zou hem naar zoveel mogelijk labels of zelfs ook gewoon naar collegas sturen.
Maak een profiel aan of iets dergelijks bij een site die daar voor is. bijvoorbeeld myspace ofzo.
Zodat iedereen hem kan gaan beoordelen.
Kan je misgien ook wel vertellen dan HOE je hem gemaakt hebt.
Waarmee en waar je alles vandaan haalde etc.
Daar begin je mee.
een demo track opsturen zonder enige informatie zal geen nut hebben en doen ze er niks mee.
Je moet jezelf promoten.
maar wees wel zo slim hem naar de juiste mensen te sturen, stuur hem dus niet daluk op naar een label die artiesten zoeken dat zich in de technoscene bevindt.
ik neem aan dat het een ''trance-demo'' is?
Als je hen vertelt dat het een trance nummer is zit je al helemaal verkeerd. vertel hen gerust wat jij van de track vind en hoe je hem omschrijft.
Vertel ook wat over jezelf een kleine biografie.

Succes er verder mee.

Illusion    posted on 25-03-2007 16:50
Poster: MartinDuncan
post anders eens een piep klein stukje zodat wij ook een prievieuw hebben
(als je wil)

Of je nu een klein stukje of een volledig nummer post, je geeft alsnog je nummers weg. Misschien gaat er dan nog een andere Dj met de melodie of iets anders vandoor.

Ik zou het gewoon voor mezelf houdenWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
sjefkuh    posted on 25-03-2007 19:13

Als je hen vertelt dat het een trance nummer is zit je al helemaal verkeerd.

Hoezo?? Er zijn denk ik genoeg labels die geinterreseerd zijn in trance.
barthawk    posted on 25-03-2007 20:08
Poster: ChiellianvanWhod
Ik zou hem naar zoveel mogelijk labels of zelfs ook gewoon naar collegas sturen.

Dit is juist zooooo dom, als een label dan intresse heeft om hem uit te brengen...dan ligt ie al bij een aantal andere labels....daar gaat je exclusiviteit...
MartinDuncan    posted on 25-03-2007 20:36
je moet gewoon goed weten welke labels de stijl uitbrengen die jij hebt gemaakt. het zal dan wel trance zijn maar er zijn binnen trance ook weer richtingen en sounds (wat jullie vast al wisten). kijk gewoon bij welk label het nummer het beste past en probeer het met een demotje.
barthawk    posted on 25-03-2007 21:31
Poster: MartinDuncan
je moet gewoon goed weten welke labels de stijl uitbrengen die jij hebt gemaakt. het zal dan wel trance zijn maar er zijn binnen trance ook weer richtingen en sounds (wat jullie vast al wisten). kijk gewoon bij welk label het nummer het beste past en probeer het met een demotje.

als je denkt dat je goud in handen hebt...stuur hem dan naar armada, die hebben ook vele sublabels die weten er altijd wel raad mee.
RenéKuppens    posted on 25-03-2007 21:47
Poster: barthawk

als je denkt dat je goud in handen hebt...stuur hem dan naar armada, die hebben ook vele sublabels die weten er altijd wel raad mee.

Maar dan moet je echt goud in handen hebben.
Armada krijgt duizende nummers toe gestuurt.

@ Trance: als je het nummer een cijfer tussen 1-10 moet geven. Wat zou jij hem voor jou gevoel geven?
(als bijv. Armada (Dat geld niet voor als je je zelf een 8 of hoger geeft hèWinking my eye))

Denk je dat je er zelf helemaal niks meer aan kan doen, maar dat hij wel beter kan. Ik zou zeggen neem eens contact op met een platenmaatschapij die niet super veel Producers heeft.Een Zapp Recordings, White Villa (Deze doet wel meestal aan producties van eigen bodem) Digidance etc..
ChiellianvanWhod    posted on 26-03-2007 12:27
Poster: sjefkuh

Hoezo?? Er zijn denk ik genoeg labels die geinterreseerd zijn in trance.
  Nee kijk, daarmee probeer ik te zeggen dat je dus moet gaan uitleggen wat jij het voor het nummer vind.
Omdat tegenwoordig trance heel breed is.
Als je hen gaat uitleggen hoe je hem zou omschrijven in style, hoe die zou klinken.
moet je ze niet alleen vertellen dat het een trance-nummer is dan weten zij niet van jouw wat diegene er dus van vind. Je moet promotenHappy, laughing
ChiellianvanWhod    posted on 26-03-2007 12:34
Poster: barthawk

Dit is juist zooooo dom, als een label dan intresse heeft om hem uit te brengen...dan ligt ie al bij een aantal andere labels....daar gaat je exclusiviteit...
  Als je het allemaal tergelijker tijd doet zou ook idd dom zijn ja:D maar het is de vraag of ze er wel wat mee gaan doen. stel je zou het naar een label gaan sturen. en zij doen er niks mee... dan vraag jij je af of ze r wat mee hebben gedaan of niet...
je moet dus juist jezelf zoveel mogelijk promoten (Maar dan ook goed natuurlijk)
praat met mensen uit die bisnues, die weten je altijd op weg te helpen.
maar verwacht nou niet groots succes.
Het blijft in het begin misgien bij wat ervaring op doen.
Je moet dus ondernemend zijn! dus kijk ook goed naar wie je het stuurt.
en stel dat er een aantal mensen/labels zijn dus die daadwerkelijk interresse in je track hebben, hoef je je nog geen zorgen te maken. want dan zou de track wel goed moeten zijn:P dan willen ze ten 1e nooit meteen iets uitbrengen, was het maar waar:P dus belangrijk dat je het naar de juiste mensen dus stuurtHappy, laughing
maar geen nut denk ik om naar echte commerciele labels te sturen..
maar het belangrijkste en misgien ook wel het leukste is altijd dat je in iedergeval ANTWOORDT krijgt!Happy, laughing

jerzz    posted on 26-03-2007 15:19
Heb je slechts één track? Maak er dan eerst een paar bij zodat je kan aantonen dat je niet een toevalstreffer hebt is mijn devies Winking my eye
Spacy    posted on 03-04-2007 15:19
Elke track is een toevalstreffer hoor !
De beste sounds en ideën komen uit vergissingen and thats a fact !

Ik denk niet dat fedde le grand even het idee had om ff een vette electro houser te maken die de wereld ging laten ontploffen.

En idd naar artiesten sturen die dat genre leuk vinden, meestal hebben die nog vrienden in het wereldje en hup je bent vetrokken.
Heb nu zelf maten die labels hebben, dus als iemand mij iets stuurt wat me verbluft verwijs ik hun uiteraard door.
Wel spijtig dat ik/mijn maten meer in de deephouse/minimal/electro/techno stijl zitten.

This is an old Topic

No new postings for 6.733 days.
 Post CommentThat would be 224.4 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

148 Users online: 106 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 2.266
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.349.044