Grrr.... ik erger me aan J&H licht en geluid (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PatrickBeuken    posted on 23-03-2007 17:15
Ik heb vorige week bij J&H licht en geluid een Leatherman Charge TI besteld. Deze was in de opruiming voor € 65. Leatherman heeft dit model en de Charge XTI namelijk uit productie genomen. Hiervoor zijn nieuwe modellen in de plaats gekomen.

Een paar dagen later kwam het pakketje aan. Hierin zat een Charge XTI met lichte gebruikssporen (dus geen nieuwe TI), een opbergtasje van een ander merk dan Leatherman (dus niet het originele tasje dat erbij hoort).

Nadat ik mijn bestelling had gekregen heeft J&H licht en geluid de prijs op hun site weer aangepast naar € 156. (Ik dacht dat dat model opgeruimd was?)

Wat ik nu dus denk is dat ze nog wat oude troep hadden liggen... een Charge XTI en een el cheapo tasje. Dat hebben ze maar even voor weinig geld de deur uitgedaan. Om vanaf nu weer gewoon de TI in juiste staat te leveren, maar dan wel weer voor 156 euro.

Ik heb dus gebeld met J&H licht en geluid en die man vertelde me dat het ging om een drukfout. Op de site had XTI moeten staan in plaats van TI. Dus ik zei "U geeft het product op uw site dus de verkeerde titel, de verkeerde productbeschrijving en u plaatst de verkeerde afbeelding erbij!?". Zegt die man "De afbeeldingen en beschrijvingen van beide producten zijn hetzelfde." Op de Leatherman site (bovenaan gelinkt) kun je toch duidelijk zien dat het 2 verschillende producten zijn? Daarop zei hij "Sorry, maar volgens onze voorwaarden zijn druk en zetfouten voorbehouden". Maar ik heb zelfs op mijn factuur staan dat ik een Leatherman Charge TI krijg voor 65 euro. Ze hebben zelf mijn bestelling bevestigd en ingepakt ("met de grootst mogelijke zorg" ). Dat noem je toch geen drukfoutje meer??

De enige oplossing die hij mij kon bieden was het product terugnemen en mij het betaalde geld (65 euro) terugbetalen. Over de verzendkosten die ik heb betaald en die ik zou moeten betalen om het terug te sturen zei hij niks. Ik wil dat ook helemaal niet. Zij hebben mij bevestigd en op de factuur gezet dat ik een TI voor 65 euro krijg, dus dan moeten ze me die ook geven! Volgens die man kon dat helaas niet omdat die lage prijs een eenmalige actie van de importeur was (wtf? actie van de importeur? het was toch gewoon een opruiming?). "De charge TI kost nu weer 156 euro, dus die kunnen we je niet voor dat lage bedrag geven" zei die gast nog.

What do you think about Grrr.... ik erger me aan J&H licht en geluid ??

Vote :   

ceesietopc    posted on 23-03-2007 17:30
Wat een l*l... je hebt besteld & factuur..
kan je niet naar zo'n rijdende rechter bellen van Kassa ofzo?
ccc    posted on 23-03-2007 17:34
Aangezien je een factuur ervan hebt heb jij toch gelijk.
Ze bieden je een TI aan. Je betaald ervoor. Krijgt de factuur die dat bevestigd, maar ze leveren het verkeerde product mee.

Bel ze op en zeg dat als je geen TI krijgt geleverd je verdere stappen onderneemt.

Ik zou in ieder geval uitzoeken hoe ik verdere stappen zou kunnen ondernemen en dat ook doen.

Vind het ook erg zwak van zo'n zaak om niet toe te geven en het op te lossen. Fouten maken is menselijk, maar een klant dan een ander product sturen werkt niet.

Edit: Eer bij de rijdende rechter of Kassa hulp krijgt denk ik dat je een tijdje moet wachten er zullen namelijk meer mensen voor zoiets inschrijven.

Ligt er geen Rechtswinkel bij je in de buurt. Ik dacht dat zoiets zelfs gratis is.

PatrickBeuken    posted on 23-03-2007 18:04
Ik ga komende week nog eens bellen en zeggen dat ze niet zo'n onzin eruit moeten gooien. Ze weten wel degelijk dat er verschil is tussen een TI en een XTI, anders hadden ze die TI wel van hun site gehaald en er een XTI opgezet. Nu hebben ze alleen de prijs van de TI omhoog gedaan.
Mij maak je echt niet wijs dat het om een drukfoutje gaat. Ik zal ze ook meteen even vragen of ze DJResource, NewLine en AboutDJ kennen en dat ik daar een "goed" woordje voor ze zal doen.
Dit was mijn eerste en laatste bestelling bij J&H. Als ze het nu fatsoenlijk zouden oplossen hadden ze waarschijnlijk een goede klant erbij. Nu blijf ik gewoon bij hun concurrent.
Als laatste optie kan ik altijd eens even contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering. Een kort geding aanspannen is niet rendabel bij deze bedragen, maar volgens mij geven die juristen wel gratis telefonisch advies als je er klant bent.
djjw    posted on 23-03-2007 18:15
Poster: PatrickBeuken
Ik zal ze ook meteen even vragen of ze DJResource, NewLine en AboutDJ kennen en dat ik daar een "goed" woordje voor ze zal doen.

Ze hebben ook een eigen forum..
Alleen daar wordt je waarschijnlijk meteen afgekickt als je daar iets slechts over
de winkel zegt.. (of over de mensen daar)
Verder is dit gewoon een waardeloze actie van hun kant...
Maar ik ben bang dat je er niet heel veel wijzer van wordt, wat je ook doet..
Voor zo'n (redelijk) klein bedrag ben je met alles wat je er tegen wil doen
meer geld kwijt, dan dat het ding waard is..
ccc    posted on 23-03-2007 18:25
Ik ga komende week nog eens bellen.

Ik zou niet te lang wachten.

Heb je trouwens naar de directeur gevraagd.
Die beslissen toch meestal over dat soort dingen en als ze hun fout inzien zijn ze meestal wel bereid om tegenmoet te komen.

Voor zo'n (redelijk) klein bedrag ben je met alles wat je er tegen wil doen
meer geld kwijt, dan dat het ding waard is..

Niet als je gratis zo'n instantie inschakeld lijkt mij.
En als je toch een advocaat neemt en jij 'wint' dan, zijn de kosten toch voor de verliezer?
Maar goed ik weet dus niks van rechten etc af.

PatrickBeuken    posted on 23-03-2007 18:25
Hahaha... nu mailen ze me dat ik het binnen 2 weken moet terugsturen en dan krijg ik mijn geld terug. Over het terugbetalen van de verzendkosten kunnen ze nog niks zeggen (maar die moeten ze me wel terugbetalen... zij maakten de fout, niet ik).

Maar het gaat me om het principe. Ze moeten me geven wat ze me beloven.

Yorick    posted on 23-03-2007 18:53
ik heb zelf een XTI en ben er zeer tevreden over..
wat voor gebruikers sporen zag je dan?

en vind het wel beetje lullig deze sevies hoe het allemaal is geregeld,,,,

en een leatherman die  65 kost zou ik nooit vertrouwen,, nieuw kosten ze boven de 125 euro en 65 is wel HeeL laag naar mij gevoel

Illusion    posted on 23-03-2007 19:13
Shitt.. dit is erg slecht.... Typisch een bedrijf dat alles doet voor geld. Toevallig dat net het product dat jij hebt gekocht, een drukfout had. Je hoort gewoon de TI te krijgen, die jij hebt besteld.

Als ik eigenaar was, zou ik gewoon de goede opsturen, voor de prijs die jij hebt bepaald. Sommige bedrijven doen hier heel moeilijk over, maar uiteindelijk zien ze het terug in hun populairiteit van de klanten.

Dit zijn van die typische smerige streken... erg flauw en kinderachtig... Gewoon opsturen die TI. That's the point.

Overweeg gewoon om verdere stappen te nemen... Je moet toch ergens heen.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Nvie    posted on 23-03-2007 19:20
J&H is zowiezow de meest onbetrouwbare webshop, shop en verhuur die je kunt vinden. De 'professionaliteit' die ze claimen te hebben is in geen velden of wegen te bekennen. Het liefst zou ik gewoon die hele boel gesloten zien worden. Daarnaast heb ik nog nooit één iemand gehoord die géén verrote zooi uit hun verhuur meekreeg, of gewoon een verkeerde set. PRUTSERS zijn het!
greup    posted on 23-03-2007 20:29
Mwha,. Ik krijg ook welleens wat goeds mee hoor nvie. (alhoewel ik gister weer blijwas dat ik m'n eige speakon voorraad bij me had)

Maar de verhuur daar is niet Je van het,... echter kost het ook heel weinig.

Als zij een drukfout hebben gemaakt, en dus de Charge XTI een Charge TI hebben genoemd dan valt er denk ik weinig te doen. Even voor de duidelijkheid,... De Charge TI, die jij dus eigenlijk wilde hebben heeft theoretisch nooit 65 euro gekost (als ik je verhaal zo goed lees). Alleen is het dan wel weer raar dat de Charge XTI ook nog eens het plaatje van de TI versie had gekregen op hun site.... *dat is nou net het punt waarna de meeste verkoopbedrijven de klant toch tegemoet willen komen*

Als zij niet willen meewerken, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan. Immers, ze hebben zichzelf juridisch beschermt door het op een "drukfout" tegooien (wel een grove drukfout moet ik toegeven). Natuurlijk kun je dit wel gaan uitvechten,.. maar het gaat hier om een paar tientjes.. Dat is de moeite niet waard.

Mod edit by greup on 23-03-2007 20:32 (1%)
ccc    posted on 23-03-2007 21:00
Poster: greup

Als zij niet willen meewerken, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan. Immers, ze hebben zichzelf juridisch beschermt door het op een "drukfout" tegooien (wel een grove drukfout moet ik toegeven).

Hij heeft toch een factuur waarop staat dat hij een TI heeft gekocht. Dit lijkt mij toch geen drukfout.
djjw    posted on 23-03-2007 21:11
Als zij niet willen meewerken, denk ik dat je geen poot hebt om op te staan. Immers, ze hebben zichzelf juridisch beschermt door het op een "drukfout" tegooien (wel een grove drukfout moet ik toegeven). Natuurlijk kun je dit wel gaan uitvechten,.. maar het gaat hier om een paar tientjes.. Dat is de moeite niet waard.

Gelukkig iemand die relatief kan denken...

Als je eenmaal begint met stappen ondernemen, dan zegt dat gratis telefonisch advies niks... (waar eerder overgesproken werd)
(Wat ze dan namelijk proberen is een afspraak temaken, na het eerste telefoontje
krijg je gewoon netjes een factuur waarop zelfs elke minuut dat ze met je gebeld hebben staat gefactureerd, en geloof me.. uit ervaring kan ik zeggen Het is niet goedkoop)

Ik hoop wel voor je dat ze er op terug komen en dat je gewoon je geld terug krijgt
PatrickBeuken    posted on 23-03-2007 21:23
Dit mailtje heb ik zojuist verstuurd...

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben nog steeds van mening dat het het meest klantvriendelijk is wanneer u de klant het product stuurt dat besteld is, in plaats van het verkeerd geleverde product terug te nemen en te zeggen dat het juiste product alleen voor een hogere prijs geleverd kan worden. Een fout van én de verkeerde titel, én de verkeerde afbeelding én de verkeerde productomschrijving noem ik geen simpel drukfoutje meer. Maar ik heb de Leatherman Charge XTI nog eens vergeleken met de TI en met de Charge XTI kan ik mij ook goed vinden.

Ik verwacht dan wel dat u mij het juiste opbergtasje even opstuurt. Nu hebt u er namelijk een opbergtasje van het merk 'Barska' bij gedaan, maar hierin kan ik mijn Leatherman niet geopend ophangen (dit kan wel bij het originele door de fabrikant geleverde tasje). Het werkt namelijk niet fijn wanneer men de tang weer helemaal moet inklappen als men even een andere handeling wil doen.

Uit principe vind ik dat ik eigenlijk gewoon de TI geleverd zou moeten krijgen, maar om tijd en moeite te besparen zet ik mijn principes even aan de kant.

Ik hoop dat u zich kunt vinden in deze oplossing van ons probleem.

Met vriendelijke groet,

Patrick Beuken
info@patrickbeuken.nl

Ik ben dus een beetje van mening veranderd, maar ik blijf het een slechte service vinden.
Ft    posted on 23-03-2007 21:28
Dit mailtje heb ik zojuist verstuurd...

Ik ben dus een beetje van mening veranderd, maar ik blijf het een slechte service vinden.

tsja... als je de xti ook goed vind is het geen slechte beslissing... bespaart een hoop moeite etc, maar persoonlijk had ik verdere stappen ondernomen... ook al gaat het maar om zo'n gering bedrag...
djjw    posted on 23-03-2007 21:43
Ik denk dat dit een juiste oplossing is, misschien niet de beste en meest
klantvriendelijke.

De overige mensen moeten zich eens wat verdiepen in zulke conflicten,
dit is namelijk niet alleen optelossen met wat moeite, maar net als met zoveel
andere dingen ... alleen met geld en dan gaat het meteen in de honderden
euro's kosten, dus bedenk eerst even wat je adviseert.
PatrickBeuken    posted on 23-03-2007 21:51
Veel webshops hebben een Thuiswinkel Waarborg. Als je bij een winkel met zo'n waarborg iets koopt en er ontstaat een conflict (zoals bijv in mijn geval), dan kan een geschillencommissie gratis bemiddelen tussen de klant en het bedrijf. Dit is er dus omdat het vaak niet rendabel is om voor zulke fratsen een jurist of advocaat in te schakelen.

Ik zou hier ook gebruik van kunnen maken, maar ik heb geen zin erin om hier nog veel moeite en tijd in te steken... veel zou ik er toch niet mee opschieten. Ik heb mijn les geleerd; ik blijf gewoon naar hun concurrent gaan.

Maar toch snap ik niet hoe een winkel zo moeilijk kan doen. Klant is toch koning? Of is dat iets van 'vroegah'? Dit was mijn eerste bestelling en iedere nieuwe klant kan een klant zijn die na een soort proefbestelling van plan is veel geld uit te geven.
Ft    posted on 23-03-2007 21:53
Poster: djjw
klantvriendelijke.

De overige mensen moeten zich eens wat verdiepen in zulke conflicten,
dit is namelijk niet alleen optelossen met wat moeite, maar net als met zoveel
andere dingen ... alleen met geld en dan gaat het meteen in de honderden
euro's kosten, dus bedenk eerst even wat je adviseert.

Met verdere stappen bedoel ik niet zomaar een rechtzaak aanspannen... dat kost inderdaad ontzettend veel geld, ookal krijg je vaak een hoop vergoed... ik doel meer op zoals eerder genoemde oplossingen zoals kassa of iets dergelijks... er zijn vele organisaties die je kunt benaderen zoals bijvoorbeeld www.internetoplichting.nl ... aangezien het hier (uitgaande ervan dat het niet zomaar een typfout was) om een vorm van oplichting gaat...

Ik ben het met je eens dat dit een goede oplossing is, maar zoals jij zelf al zegt is het niet de beste en meest klantvriendelijke... door steeds maar toe te geven kan de andere partij gewoon doorgaan met de praktijken... ergens moet een lijn getrokken worden...
Dit is echter alleen mijn mening en ik vind dat de TS een goede keuze heeft gemaakt om voor deze oplossing te kiezen...
Nvie    posted on 23-03-2007 22:22
Mwha,. Ik krijg ook welleens wat goeds mee hoor nvie. (alhoewel ik gister weer blijwas dat ik m'n eige speakon voorraad bij me had)

Maar de verhuur daar is niet Je van het,... echter kost het ook heel weinig.

Als zij een drukfout hebben gemaakt, en dus de Charge XTI een Charge TI hebben genoemd dan valt er denk ik weinig te doen. Even voor de duidelijkheid,... De Charge TI, die jij dus eigenlijk wilde hebben heeft theoretisch nooit 65 euro gekost (als ik je verhaal zo goed lees). Alleen is het dan wel weer raar dat de Charge XTI ook nog eens het plaatje van de TI versie had gekregen op hun site.... *dat is nou net het punt waarna de meeste verkoopbedrijven de klant toch tegemoet willen komen*

Ik hoor ook van mensen dat ze heads mee krijgen die het gewoon vertikken om aan te gaan, de pan of tilt verrot is én de dmx niet wil werken. Verhuur moet je zowiezow lekker ergens anders doen denk ik Winking my eye
PatrickBeuken    posted on 23-03-2007 22:35
Het kan best eens voorkomen dat je een defect apparaat mee krijgt. Zolang de service dan goed is is dat geen probleem he. Vorige week 8x Mac300 + 14 x Mac250 + 3x Mac500 gehuurd. Van één Mac250 stond de behuizing van de kop open en ik kreeg die niet gewoon weer dichtgeklikt. Verhuurder gebeld en gezegd wanneer we alles werkend wilden hebben en ruim daarvoor stond er iemand van de technische dienst op locatie om hem even te repareren. Dat is nou service Happy, laughing Ik weet alleen niet of ze dat ook gedaan hadden als dr maar 2 mac250's ofzo gehuurd waren.
Ferrox    posted on 23-03-2007 22:40
Ik heb ook bagger ervaringen met J&H

Je kunt als je wilt, een andermans rekening nummer opgeven zonder moeite. Jij krijgt het product thuis, iemand anders is zijn geld kwijt (als het er op staat) Kijken nergens naar die lui, En ik moet ze echt niet!
Ft    posted on 23-03-2007 22:56
Poster: Ferrox
Ik heb ook bagger ervaringen met J&H

Je kunt als je wilt, een andermans rekening nummer opgeven zonder moeite. Jij krijgt het product thuis, iemand anders is zijn geld kwijt (als het er op staat) Kijken nergens naar die lui, En ik moet ze echt niet!

hoe kun je dat in godsnaam doen? dan moet het van iemand zijn waarvan je de info weet... want ze moeten voor een machtiging bepaalde info hebben...
Illusion    posted on 24-03-2007 01:06
Poster: djjw
klantvriendelijke.

Er is geen andere mogelijkheid... Zulke shops blijven meestal bij hun punt. Hier kun je niks tegenin brengen.

Dit is toch even weer anders als met een paar dikke versterkers van 500 euro... anders was ik ermee naar de rechter gestapt.. als ik bijv. een ander type van 200 euro goedkoper kreeg.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Reind    posted on 24-03-2007 01:36
Ik zal ze ook meteen even vragen of ze DJResource, NewLine en AboutDJ kennen en dat ik daar een "goed" woordje voor ze zal doen.

Ik denk niet dat je daar goodwill mee kweekt bij de desbetreffende site eigenaren. Prima dat je ergens je klacht post maar om daar mee te gaan "dreigen" vind ik niet netjes.

Het zal niet de eerste keer zijn dat er een webshop belt met de vraag zulke dingen te verwijderen. Je scheept in dat geval de site eigenaar op met een dilemma, je hebt tenslotte geen 2 kanten van een verhaal gehoord, je kent beide partijen niet en als je zo'n verhaal dan verwijderd krijg je te horen dat je een fan bent van een bepaalde shop en door die desbetreffende shop gesponsord word... oftewel doe maar niet want het geeft alleen maar narigheid bij andere mensen.

Stuur dat ding gewoon terug en zorg dat je geld terug over gemaakt word... shit happens.
PatrickBeuken    posted on 24-03-2007 09:35
Poster: Reind
Ik denk niet dat je daar goodwill mee kweekt bij de desbetreffende site eigenaren. Prima dat je ergens je klacht post maar om daar mee te gaan "dreigen" vind ik niet netjes.

Het zal niet de eerste keer zijn dat er een webshop belt met de vraag zulke dingen te verwijderen. Je scheept in dat geval de site eigenaar op met een dilemma, je hebt tenslotte geen 2 kanten van een verhaal gehoord, je kent beide partijen niet en als je zo'n verhaal dan verwijderd krijg je te horen dat je een fan bent van een bepaalde shop en door die desbetreffende shop gesponsord word... oftewel doe maar niet want het geeft alleen maar narigheid bij andere mensen.

Had ik niet moeten typen. Achteraf bedacht ik me ook dat dat niet zo netjes is.
djjw    posted on 24-03-2007 10:06

Had ik niet moeten typen. Achteraf bedacht ik me ook dat dat niet zo netjes is.

Ach ja, Soms ben je even boos he..

222 Users online: 124 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 17.174
Most visitors online this month : 378
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.136.140